BizRemote by certSIGN Management

BizRemote: Ce măsuri s-au luat la Vitacom Electronics în criza coronavirusului?

18/03/2020 3 min read

BizRemote: Ce măsuri s-au luat la Vitacom Electronics în criza coronavirusului?

Reading Time: 3 minute

Aviva Vita, Marketing Manager, Vitacom Electronics ne-a vorbit despre măsurile luate pentru angajații care nu își pot exercita activitatea decât din sediul companiei, dar și despre impactul pe care îl are criza coronavirusului asupra businessului

Ce măsuri ați luat în companie pentru a preveni răspândirea COVID-19?

Pentru a proteja întreaga echipă Vitacom, în această perioadă acordăm o atenție și mai mare igienizării spațiilor de lucru, prin curățarea în mod constant a echipamentelor, grupurilor sanitare, a suprafețelor de contact precum mânerul ușilor, birourile etc. De asemenea, departamentul pentru protecția muncii a informat toți angajații cu privire la noile măsuri de igienă impuse, lucru pe care l-am făcut și printr-o informare scrisă distribuită la nivel intern.

Mai mult decât atât, evităm aglomerarea spațiilor de lucru, am suspendat activitățile care implică prezența mai multor colegi și limităm cât mai mult contactul direct.

Aveți angajați care lucrează de acasă în urma actualei situații? Care este procentul din total?

Suntem atenți la ce se întâmplă, monitorizăm în mod constant toate recomandările care vin din partea autorităților și luăm măsurile care se impun. Astfel, pentru angajații cărora tipul de activitate le permite lucrul de acasă, le-am pus la dispoziție laptopuri și telefoane de serviciu, astfel încât să nu mai fie nevoie să vină la birou. Aceștia sunt în continuare disponibili pe toată durata orelor de program, însă lucrează remote.

Pentru colegii care prin natura muncii nu pot să își exercite activitatea decât din sediul companiei, cum sunt lucrătorii din depozit, vânzătorii din magazine, am introdus unele modificări. Igienizăm în mod constant toate suprafețele de contact, echipamentele folosite pentru desfășurarea activității, limităm interacțiunea. Mai mult, dacă punctul de lucru se află într-o zonă cu risc, am operat modificări în programul magazinelor.

De asemenea, angajații care au copii cu vârsta de până la 12 ani au posibilitatea de a rămâne acasă pentru toată perioada cât școlile vor fi închise.

Puteți susține businessul la nivel normal cu restricțiile actuale și angajați lucrând de acasă?

Pandemia provocată de COVID-19 este o situație cu care toți ne confruntăm și care atrage după sine și efecte negative, inclusiv în mediul economic. Noi am luat toate măsurile prin care să menținem un ritm normal de muncă, astfel încât să nu scădem foarte mult productivitatea.

Pentru colegii care muncesc de acasă, am asigurat toate condițiile necesare ca să își poată desfășura activitatea în condiții normale. Câtă vreme menținem un ritm bun, vom reuși cu toții să trecem fără efecte majore negative peste această perioadă dificilă.

Aveați deja implementată o metodologie pentru lucrul remote sau ați adoptat una ad-hoc?

Ne adaptăm în mod constant cerințelor pieței, inclusiv când vine vorba de trenduri în HR, astfel că deși nu este un obicei generalizat, avem work from home ca opțiune pentru angajați.

În acest moment, când este o situație specială, este esențial să ținem pasul cu ce se întâmplă și să ne adaptăm, astfel încât efectele resimțite să fie cât mai mici. Ne desfășurăm activitatea cu o parte din echipă remote, dar rămânem la fel de eficienți.

Cum asigurați respectarea standardelor de securitate și GDPR în cazul angajaților care lucrează de acasă?

Pentru asigurarea standardelor de securitate și GDPR, toate sistemele informatice la care angajații se conectează, indiferent dacă o fac de acasă sau de la birou, sunt securizate. Fiecare angajat are propriul user și parolă, cu acces unic. Astfel, nimeni nu poate avea acces decât la datele proprii.

Mai mult, angajații au fost instruiți cu privire la faptul că lucrul de acasă implică aceleași responsabilități și reguli pentru protecția muncii ca cel de la sediul companiei. Locația unde se desfășoară nu va afecta performanța și productivitatea angajaților noștri.

Care estimați că este impactul imediat al epidemiei de COVID-19 asupra businessului companiei?

Este clar că ne confruntăm cu o criză fără precedent în istoria recentă, care are efecte pe multe planuri, inclusiv în economie. Noi avem inclusiv relații cu parteneri străini, care acum sunt sub semnul discuțiilor, dat fiind faptul că stocurile de marfă pot intra în scădere, cresc prețurile, iar termenele de livrare sunt prelungite.

De aceea, am luat toate măsurile necesare pentru a menține situația sub control. Ne-am sfătuit și angajații să abordăm totul cu răbdare și calm. Limitarea stării de panică și informarea corectă sunt de bun augur pentru toți.  

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă