Interviuri

Care sunt cele mai populare destinații turistice europene în 2022

31 mai 2022 6 min

Care sunt cele mai populare destinații turistice europene în 2022

Reading Time: 6 minute

Peste jumătate dintre europeni plănuiesc să călătorească în Europa în acest an, în rândul acestora Italia fiind destinația preferată, urmată de Spania și Grecia. Sarah Wilson, Vice President PR & Media pe regiunea Europa de Nord la grupul hotelier Accor, ne-a explicat de ce atrage Italia un număr atât de mare de europeni.         

Accor a publicat studiul său Travel Trends, care a constatat că în 2022 călătoriile vor înregistra o creștere, turiștii urmând să întreprindă patru călătorii într-un an. De ce credeți că asistăm la această revenire spectaculoasă?

Oamenii vor să călătorească. Studiul Accor arată că oamenii sunt incredibil de dornici să călătorească și, în medie, planifică 3,8 călătorii în 2022 cu intenția de a cheltui, în medie, cu 39% mai mult pentru călătorii în 2022, comparativ cu 2019. După doi ani de restricții contra Covid, oamenii sunt dornici să redescopere lumea, să se reconecteze cu cei dragi, să viziteze vechii prieteni și familia pe care poate nu i-au văzut de doi ani. Iar la un nivel mult mai simplu, oamenii vor să exploreze, să experimenteze să fie în locuri diferite. Oamenii vor să recupereze timpul pierdut. Călătoriile sunt o sursă fantastică de experiențe –
o modalitate de a fi din nou alături de oameni îndrăgiți, în locuri frumoase. Asta este ceea ce ne-a lipsit tuturor din 2020.

Cum a schimbat pandemia modul în care călătorim? Ce fel de vacanțe au ales turiștii în perioada pandemiei și ce se gândesc ei să facă în continuare? De ce credeți că se manifestă această tendință?

Vacanțele lungi, așa-zisele staycations, au cunoscut un boom în timpul pandemiei, ceea ce este de înțeles. În Europa, acest lucru s-a extins la călătoriile interregionale odată cu introducerea certificatului verde, dar, în principal, călătoriile au fost asociate cu comoditatea și cu evadarea. Comoditatea, pentru a alege destinația care oferea cea mai bună evadare cu cele mai puține restricții și costuri de călătorie reduse; și evadarea, destinația care oferea cel mai mult la sosire. Călătoriile pandemice se concentrau pe litoral și pe provincie, destinații de călătorie echilibrate și conștiente. Privind în perspectivă, litoralul rămâne principala alegere de călătorie în 2022, 33% dintre turiștii europeni plănuind vacanțe la soare și nisip. Rewilding-ul, călătoriile conștiente, continuă, accentuat de Omicron.

Cercetarea pre Omicron a indicat că unul din cinci (20%) a căutat evadări la țară, dar valul de pandemie de la începutul anului a dus la o dorință crescută pentru natură, cu 30% dintre călători care caută vacanțe în natură în 2022. Omicron a dublat, de asemenea, dorința de a ne explora propria țară – la sfârșitul anului 2021, doar 14% dintre călători plănuiau vacanțe de tip staycation. Câteva luni mai târziu, după valul de variante de Omicron, acest număr s-a dublat la 28%. Această schimbare bruscă de comportament a fost povestea Covid-ului – escapade de ultim moment, ferestre de rezervare scurte. Acum, în sfârșit, călătorii simt că au încrederea de a planifica din timp. O consecință a acestui fapt este că turiștii caută mai multă flexibilitate. De fapt, 30% dintre călători cer o mare flexibilitate și politici clare de anulare ca standard în 2022.

Există un top al preferințelor turiș­tilor europeni în ceea ce privește destinațiile pentru 2022? Dacă da, care ar fi cele mai populare destinații în 2022?

Toată lumea vrea să meargă în Italia! Puțin peste jumătate (55%) dintre cei 6.000 de călători europeni chestionați în cadrul Accor Northern Europe Trends Report intenționează să rămână în Europa în 2022. Cele mai dorite trei destinații din Europa sunt Italia (36%), Spania (30%) și Grecia (28%), toate acestea oferind o combinație atrăgătoare de zboruri și timpi de călătorie mai scurți, climă caldă, litoral, mâncare, modă și cultură pentru familie. Alte destinații europene care inspiră călătorii în acest an sunt Franța, Marea Britanie, Croația, Portugalia și Germania. Chiar și dându-le respondenților posibilitatea de a alege între destinații globale, Italia a rămas destinația numărul unu pentru călătorii europeni în 2022. De fapt, tocmai m-am întors din Florența, Italia, așa că înțeleg această dorință! Prima mea pauză de relaxare a anului a fost petrecută la uimitorul 25Hours Hotel Piazza San Paolino din Florența cu soțul meu – fără copii, fără câine, fără serviciu! Un oraș cu adevărat uimitor, cu mâncare fantastică!

În perioada pandemiei, mulți turiști au preferat călătoriile în natură și destinațiile rurale mai îndepărtate de aglomerațiile urbane. Cum va evolua această tendință în perioada următoare?

Chemarea naturii a fost puternică în timpul pandemiei. Oamenii au simțit o nevoie conștientă și nostalgică de a se întoarce pe litoral și la țară, de a scăpa de orașele pline de oameni și de a se pierde în natura sălbatică. Această dorință rămâne puternică, dar din motive ­diferite. Nu mai este vorba de a scăpa de oameni și de zonele urbane, acum este o alegere mai degrabă intenționată. Studiul nostru a arătat că sustenabilitatea și impactul unei călătorii asupra planetei au fost un factor decisiv pentru 87% dintre ei. Biofilia – dragostea pentru natură, sunetul valurilor, foșnetul frunzelor copacilor, observarea norilor și senzația de nisip între degetele de la picioare – poate fi văzută ca un ames­tec de evadare și angajament filan­tropic. Vrem să petrecem timp în natura virgină, vrem să ne ducem copiii acolo și vrem ca aceasta să existe și pentru copiii copiilor noștri. Sondajul nostru arată că evadarea în mediul rural (20%), pe malul lacurilor (12%) și singurătatea rurală (10%) continuă să aibă un farmec aparte. Escapadele în natură nu au fost niciodată mai populare: fie singuri, fie cu prietenii sau familia, oamenii prețuiesc șansa de a avea acces liber la un peisaj care, în ultimii ani, a fost văzut doar pe ecranele de protecție. În schimb, ne așteptăm, de asemenea, la o întoarcere la oraș. După doi ani de pandemie, în care orașele s-au golit, un număr semnificativ de persoane doresc să fie înconjurate de oameni, de arhitectură și de experiențe – să se simtă din nou parte a vieții umane.

City break-urile sunt în plină expansiune în 2022, antidotul perfect pentru anii de Covid, un city break ne alimentează pasiunea pentru artă, arhitectură și evenimente culturale. După doi ani de izolare socială și culturală, mulți caută acum imersiunea socială, pentru a fi înconjurați de oameni, cultură și experiențe. Aceștia își doresc să aibă posibilitatea de a alege și spontaneitate, cu hoteluri care să se simtă atât distincte, cât și parte din cartier, unde propriile lor cercetări pot fi completate de sugestiile unui personal avizat. Există un element de „des ­voyages désorganisés” în această tendință, care încorporează călătorii improvizate de ultimă oră, replica perfectă la lunile în care trebuie să organizeze totul cu grijă. Indiferent de alegerea evadării, „timpul pentru mine” va ocupa un loc mai important ca niciodată în 2022, pe măsură ce călătorii vor căuta să restabilească echilibrul în viața lor.

Photo 73960947 © Sergii Kolesnyk � Dreamstime.com

O tendință interesantă de călătorie în 2022, dezvăluită de studiul Accor, este călătoria solo, grija pentru sine. De ce credeți că va exista o „explozie” în acest domeniu?

Anii de Covid au avut un impact uriaș asupra bunăstării noastre emoționale și fizice. Încă nu avem o imagine clară a impactului emoțional și fizic al pandemiei, dar știm că există o înțelegere mult mai mare a nevoii de a ne îmbrățișa și de a ne „însuși” propria sănătate și bunăstare. Acest lucru va fi abordat de diferite persoane în moduri diferite, de la evadări în care să se simtă bine la dorința de îmbunătățire și experiențe de învățare. O tendință pe care o observăm este călătoria solo, dorința de a fi singuri și de a ne concentra pe noi înșine, pe propriile nevoi, din punct de vedere emoțional, fizic și experiențial. În cadrul studiului, 42% au fost de acord cu „Mi-ar plăcea să merg într-o vacanță care să-mi permită să practic mindfulness”, 66% au fost de acord cu „Una dintre cele mai mari priorități ale mele atunci când merg în vacanță este să-mi sporesc bunăstarea mentală și să las stresul în urmă”, 56% au fost de acord cu „Mi-ar plăcea să merg într-o vacanță în care să învăț ceva sau să simt că m-am perfecționat” – aceste statistici sunt convingătoare – călătoriile conștiente și experiențele cu scop care ne restabilesc sunt cheia pentru recupe­rarea noastră după Covid.

Aproape 40% dintre respondenți inten­ționează să cheltuiască mai mult ­ pentru vacanțe în acest an. De ce credeți că se întâmplă acest lucru?

Oamenii vor ca 2022 să conteze. Vor să recupereze timpul pierdut, să exploreze, să se reconecteze, să experimenteze și să se regăsească. După doi ani în care nu am călătorit deloc sau am călătorit puțin, există sentimentul că ne putem da voie să ne răsfățăm, deoarece am cheltuit atât de puțin pe călătorii în ultimii doi ani. 14% caută luxul „total” în 2022 – luând în sfârșit acea vacanță unică în viață sau pur și simplu nefiind dispuși să facă compromisuri în ceea ce privește experiențele de călătorie pe care le-au planificat și la care au visat timp de doi ani. Deși nu sunt un fan al termenului „călătorie de revanșă”, înțeleg pe deplin sentimentul. Pentru prea mult timp nu am putut călători – acum putem, așa că haideți să profităm de această oportunitate și să ne reconectăm cu lumea!  

Foto: © Sergii Kolesnyk � Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: