Stiri MarComm Marketing

Cât de mult cântăresc review-urile online în decizia de cumpărare a electrocasnicelor?

16 oct. 2019 2 min

Cât de mult cântăresc review-urile online în decizia de cumpărare a electrocasnicelor?

Reading Time: 2 minute

Nu este un secret că digitalul capătă o din ce în ce mai mare amploare schimbând atitudinile și comportamentele consumatorilor de pretutindeni. GfK a realizat un studiu în acest sens pe categorii de produse și pe categorii de vârstă, generații sau sex. Studiul “GfK FutureBuy 2018” a analizat care este influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, cum modifică digitalul atitudinea oamenilor față de cumpărături online și offline, în 35 de țări.

Studiul, bazat pe o analiză amănunțită, dezvăluie un clasament diferit al factorilor care influențează decizia de a cumpăra pe categorii de produse cum ar fi electrocasnicele mari și mici. Astfel, s-a constatat cât de mult cântăresc review-urile online în decizia de cumpărare a electrocasnicelor.

Cumpărătorii de electrocasnice mari

GfK1

Unul dintre cele mai importante considerente privind achiziționarea produselor electrocasnice mari este reprezentat de review-urile online ale altor cumpărători. Studiul reflectă că femeile acordă o atenție mai sporită acestora decât bărbații- 72%, respectiv 68%.

Review-urile online ale experților, și acestea apreciate mai mult de către femei decât de către bărbați, site-urile de shopping, compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri sunt factorii care urmează în clasament după importanța review-urilor altor cumpărători.

Compararea prețurilor, părerea apropiaților, consultarea personalului de vânzări din magazine sau informațiile produsului afișate la raft sunt criterii care se situează pe același plan ca importanță, cu procente aproape egale. Există o predilecție mai ridicată din partea bărbaților pentru a primi informații la raft și privind interacțiunea “face to face” cu un specialist, 62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru cel de-al doilea.

Totodată, site-urile retailerilor prezintă mai multă încredere pentru bărbați decât pentru femei.

La nivel european, consumatorii țin cont la achiziționarea de electrocasnice mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.

Cumpărătorii de electrocasnice mici

GfK2

În cazul deciziei de a cumpăra electrocasnice mici, consumatorii se ghidează după aceleași criterii ca și în cazul achiziționării de electrocasnice mari. Astfel, primele două criterii rămân review-urile online ale altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.

Compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a site-urilor generaliste și informațiile la raft continuă topul, toți factorii precizați fiind mai mult valorizați de femei decât de către bărbați.

La nivel european, primele trei criterii în clasamet rămân review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.

Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1.000 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de minimum 18 ani.

Foto: © Siri Wannapat | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: