Interviuri & Opinii Interviuri Oamenii Biz

CEO cu sânge de rocker – Marco Hößl, Kaufland România

25 iun. 2019 3 min

CEO cu sânge de rocker – Marco Hößl, Kaufland România

Reading Time: 3 minute

Crede în implicare și în colaborare, dar și în puterea exemplului. Marco Hößl, CEO al Kaufland România, s-a implicat în campania „România are sânge de rocker” pentru că este convins că, prin această inițiativă, se pot salva cât mai multe vieți.

Ce genuri de muzică ascultați? Și la ce fel de concerte mergeți?

Am putea să ne tutuim? Nimeni nu mi se mai adresează cu dvs. și oricum, nimeni nu îmi pronunță corect numele de familie. Acum trebuie să mă confesez aici, fiindcă din punct de vedere muzical am rămas cumva blocat în anii ‘80 și cel mai mult îmi place să ascult muzica acestui deceniu. La concerte nu mă duc aproape niciodată, însă nu ratez Neversea și Untold. Atmosfera și oamenii de la aceste festivaluri sunt pur și simplu fantastice.

Personal, cred că fiecare individ, prin ceea ce face astăzi, contribuie la viitorul de mâine. Viitorul ne privește pe toți

Cât de des mergi la concerte? Când ai fost ultima oară la un concert rock?

A trecut atât de mult timp de la ultimul concert rock la care am fost, încât nici nu îmi mai aduc aminte. Sunt chiar atât de bătrân? ? În tinerețe mergeam mereu la concerte în weekend. Cândva aveam și părul lung. Mai demult era la modă să ai părul ca un pudel. După concerte aveam întotdeauna dureri de cap, fiindcă, asemenea lui Rapunzel, îmi fluturam părul ca un nebun…

Ai o formație/melodie rock preferată?

Mai demult, îmi plăcea melodia „We`re not gonna take it” de la Twisted Sister. De fapt, ar trebui să o includ din nou în playlist-ul meu. Primul meu vinil a fost de la Bon Jovi (Slippery when wet)… aveam chiar o ediție limitată.

Acum îmi aduc aminte că trebuia să îmi înregistrez fiecare melodie pe casetă, ca să le pot asculta pe un walkman. Copiii mei nici măcar nu mai știu ce este un walkman.

Cum ai ilustra muzical evoluția economică a României din ultimii ani? Ce gen de muzică ar fi?

Să îmi adresezi mie întrebarea aceasta este ca și cum ai întreba un vegan ce fel de carne preferă.

Dar industria în care activezi, ce muzică i se potrivește?

Speed-Metal ?

Marco Hossl Kaufland mic

Care a fost motivația pentru care te-ai implicat în campania “România are sânge de rocker”?

Felicit inițiativa, este una creativă și necesară, și m-am bucurat să aflu că se alătură tot mai multe grupuri de oameni care vor să își dedice timpul și energia pentru a face ceva pentru aceasta cauză. Kaufland a sprijinit crearea aplicației Donorium anul trecut, prin care se fac programările rapid și ușor, din dorința de a contribui la crearea unui instrument ce facilitează semnificativ donarea de sânge și care, în final, salvează vieți. 

Cum vezi implicarea liderilor din zona de business în problemele comunității unde activează?

Un succes mare înseamnă întotdeauna și o responsabilitate mare. Personal, cred că fiecare individ, prin ceea ce face astăzi, contribuie la viitorul de mâine. Viitorul ne privește pe toți.

România este pe ultimele locurile în ceea ce privește donarea de sânge (doar 1,7% dintre români donează vs. 8% olandezi). De ce crezi că nu donează românii, crezi că este o problemă de mentalitate?

Despre Olanda nu pot să spun prea multe, însă în Germania condițiile de la centrele de donare sunt, pur și simplu, mai bune. Există centre moderne cu personal calificat care acoperă întregul teritoriu. Pentru fiecare donare de sânge se plătesc între 25 și 40 de euro, iar prin revânzarea sângelui se realizează venituri anuale de 500 de milioane de euro în Germania.

Dacă se iau aceste aspecte în considerare, nu aș spune că este vorba de o problemă de mentalitate.

Dincolo de campaniile din mediul privat, ce crezi că ar trebui să facă statul pentru a încuraja donarea de sânge?

Cred că lucrurile mari se pot realiza prin parteneriate puternice. Este nevoie de implicarea tuturor: a statului, a ONG-urilor ca mijlocitor și a companiilor ca susținător, în această ecuație de colaborare se pot face lucruri extraordinare.

 

Interviul face parte din inițiativa Biz CEO cu sânge de rocker, derulată sub umbrela campaniei “România are sânge de rocker”, lansate de Morning Glory, matinalul postului de radio Rock FM, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: