BizRemote by certSIGN Tech

Cererile de ajutor din perioada stării de urgență, procesate de un robot UiPath

4 iun. 2020 3 min

Cererile de ajutor din perioada stării de urgență, procesate de un robot UiPath

Reading Time: 3 minute

Angajații Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) din 38 de județe au avut în luna mai sprijinul unui robot software UiPath care a contribuit la procesarea cererilor de acordare a indemnizațiilor de ajutor pe perioada stării de urgență generate de criza COVID-19.

“Noi am scalat o nevoie la nivel național, mai exact pentru cererile pentru indemnizațiile de sprijin acordate de stat pe perioada stării de urgență. Cei de la ANPIS au apelat la noi pentru aceste volume mari de procesat. Robotul UiPath a procesat tranzacții, într-un proces complex, nu doar ca volum, de circa 10.000 de cereri pe zi și într-o săptămână a procesat în jur de 110.000 de cereri de la oameni luând informațiile dintr-un pdf standardizat”, a explicat Răzvan Atim, General Manager pentru Europa de Est al UiPath, în cadrul emisiunii Re:Invent, transmisă live pe pagina de Facebook a revistei Biz.

Prelucrarea manuală a unei cereri depuse corect ar fi durat 15 minute, iar după lansarea procesului de automatizare, robotul UiPath a procesat 100 de cereri/oră.

“Facem automatizare de procese de business repetitive, mecanice, pentru roboți. Ca atare, este un aport de tehnologie pentru tot ce înseamnă non value pentru om și creăm mai multe posibilități de a ne folosi mintea. Noi trebuie să gândim, nu să facem copy/paste dintr-un document în altul, în zeci de mii de aplicații și cu foarte mare volum de informație. Mâna de ajutor pe care o dă un robot software, un asitent virtual este aduce un aport extraordinar”, a explicat Răzvan Atim.

În luna martie, UiPath și-a făcut publică disponibilitatea de a sprijini organizațiile din sectorul public românesc în demersurile lor de gestionare a efectelor crizei, oferind licențe gratuite pentru roboți software și suport tehnic end-to-end pro bono.

Numărându-se printre primele organizații care au sesizat oportunitatea de a folosi roboți software pentru activități repetitive, de volum mare și consumatoare de timp, ANPIS a derulat în luna aprilie, împreună cu AJPIS Iași, primul său proces de automatizare pe platforma UiPath pentru cererile de plată a indemnizațiilor aferente lunii martie.

Confruntați cu un volum fără precedent de solicitări din partea cetățenilor beneficiari ai Ordonanței de Urgență nr. 30, fără să beneficieze de personal suplimentar, angajații agențiilor teritoriale din subordinea ANPIS din 38 de județe au avut în luna mai sprijinul unui robot software UiPath.

Acesta face prima prelucrare a documentelor depuse de beneficiari pe portalul aici.gov.ro, în cazul a patru din cele șase categorii de solicitanți. Robotul verifică acuratețea completării cererii – un document PDF inteligent – extrăgând datele corecte într-o bază de date și creând foldere individuale cu documentele depuse (denumite după numele și prenumele solicitanților). De asemenea, robotul notifică solicitanții în cazul în care formularul depus este incorect, solicitând documente suplimentare. Angajații ANPIS continuă apoi procesul de verificare și validare a cererilor și, în etapa finală, trimit baza de date către compartimentul Economic care întocmește ordinele de plată a indemnizațiilor de sprijin. Astfel, solicitanții depun cererile în primele zece zile ale lunii, iar plata indemnizațiilor se face în următoarele zece zile.

În intervalul 1-11 mai, ANPIS a primit 110.000 astfel de solicitări la nivel național, iar fără intervenția robotului, procesarea manuală a unei cereri depuse corect ar fi durat 15 minute. După lansarea procesului de automatizare, robotul UiPath a procesat 100 de cereri/oră, lucrând zi și noapte, șapte zile pe săptămână. La nivel național, roboții software au procesat în medie 10.000 de solicitări pe zi.

Platforma de enterprise Robotic Process Automation (RPA) a companiei a automatizat deja milioane de sarcini repetitive pentru întreprinderi și organizații guvernamentale din întreaga lume, inclusiv mai mult de 50% din companiile Fortune 500 și 8 din cele Fortune 10. UiPath a fost numită de curând drept compania cu cea mai mare creștere în America de Nord în cadrul  The Deloitte Technology Fast 500 în 2019, un clasament al companiilor private și publice din America de Nord cu cea mai mare creștere.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: