Interviuri MarComm Marketing

Cristina Sauciuc, OLX: Vrem să schimbăm percepția despre piața anunțurilor

24 apr. 2020 4 min

Cristina Sauciuc, OLX: Vrem să schimbăm percepția despre piața anunțurilor

Reading Time: 4 minute

De săptămâna trecută, OLX are și în România o nouă identitate de brand. Rebrandingul prin care a trecut platforma este cea mai mare transformare a acesteia din ultimii 11 ani și vine cu îmbunătățiri la nivel de interfață, atât pe web, cât și în aplicație. Tot procesul de transformare a durat doi ani și, la nivel de grup, a costat un milion de dolari.

Rebrandingul a început în 2018, Africa de Sud fiind prima piață care a trecut la noua interfață, urmată în 2019 de Pakistan, India, Indonezia și toate piețele latino-americane. În afară de România, rebrandingul este în desfășurare și în alte țări europene: Bulgaria, Portugalia, Ucraina și Polonia.

Despre transformarea prin care a trecut platforma și noutățile pe care le aduce în piață, am stat de vorbă cu Cristina Sauciuc, Brand Manager al OLX România.

De ce a fost nevoie de un rebranding pentru platforma OLX?

Brandul OLX, așa cum îl știam cu toții, ne-a ajutat să ajungem în punctul în care suntem acum. În ultimii 11 ani însă, industria de anunțuri a evoluat mult, motiv pentru care ne-am dorit să avem un brand care încapsulează mai bine personalitatea și strategia noastră, așa cum o vedem astăzi. Acum suntem într-o nouă fază de creștere și dezvoltare, iar rebrandingul a fost un prim pas crucial pentru că reprezintă mai bine cine suntem și oferă o experiență mai bună clienților. Viziunea noastră pentru următorii ani este să oferim cel mai bun produs de pe piață și un brand care te ajută să faci alegeri inteligente în orice etapă te-ai afla, fie că îți cumperi un produs la un preț mai accesibil, îți găsești o casă nouă sau un loc de muncă mai bun.

Care sunt principalele schimbări aduse platformei și ce impact așteptați în privința numărului de  utilizatori?

Ce puteți deja vedea pe noul OLX sunt modificări pe care noi le-am considerat esențiale pentru o experiență mai intuitivă, fie că vorbim de chat, postare sau navigare. Focusul nostru cel mai mare a fost în zona de mobil, având în vedere că peste 70% din clienții noștri accesează OLX folosindu-și telefonul mobil. Am regândit procesele de cumpărare și vânzare și am îmbunătățit punctele strategice cu impact major în siguranța și ușurința de utilizare: de la navigația mutată în partea de jos, vizibilă în orice moment de căutare a unui produs, la filtrele prezente din start în pagina de căutare sau la galeria foto îmbunătățită, care permite să vezi profilul vânzătorului în orice moment și chiar să-l contactezi. Chat-ul, pentru că este extrem de important pentru siguranța utilizatorilor, a fost regândit să fie mai apropiat ca funcționalități de chat-urile pe care le folosim în mod curent, astfel încât utilizatorii să păstreze conversațiile aici. Ca impact pe termen scurt, ne așteptăm ca noua platformă să ducă la tranzacții încheiate mai rapid și o retenție mai mare în jurul clienților existenți. Pe termen lung, prin lansarea și a altor funcționalități, ne așteptăm să atragem și alte segmente de utilizatori care până acum nu erau dispuși să încerce OLX. 

Procesul a fost de durată (2 ani) și în acest interval ați adunat mult feedback de la utilizatorii platformei. Care au fost principalele trei solicitări adunate de la aceștia și cum le-ați implementat și optimizat?  

Toate schimbările pe care le-am lansat au venit în ultimii ani ca feedback de la utilizatori. Cele mai multe solicitări au fost pentru uniformizarea experienței indiferent de platformă și fix pe acest lucru am pus accent: să aibă toate opțiunile de pe desktop și în aplicații și pe mweb. Unele au fost lansate, iar la altele încă lucrăm și urmează să le lansăm în curând.

Ați adunat feedback și de la utilizatorii platformei din România?

Întreg procesul de rebranding s-a bazat pe feedback-ul clienților din fiecare piață în care OLX este prezent, inclusiv România. Am început procesul prin interviuri de stradă cu publicul larg, urmate de focus grupuri cu clienții existenți. Ne-am dorit să înțelegem cât mai bine toate sentimentele existente, raportate la compania și brandul OLX.

Care sunt următorii pași în strategia de dezvoltare a OLX?

Cele mai puternice branduri reușesc să schimbe radical niște industrii sau chiar să dea naștere unora noi. Aceasta este și ambiția noastră. Piața de resale a evoluat mult, de la anunțurile din ziare la soluții inteligente în toată lumea. În România, ca în tot estul Europei, industria pieței de anunțuri are o conotație puternic negativă: nu vrem să ne asociem cu produsele la mâna a doua, înlocuim “second hand” cu vintage, refuzăm să vindem bunuri pe care nu le folosim. De altfel, cea mai mare barieră de utilizare a OLX este “nu sunt genul care să vândă sau să cumpere bunuri la mâna a doua”. Odată ce treci acest prag psihologic, realizezi că simplul gest de a vinde ce nu mai folosești sau de a cumpăra un bun de la altcineva te ajută din punct de vedere financiar să câștigi sau să economisești bani. Mai mult, susții economia circulară și consumul sustenabil. Acesta e viitorul, iar noi suntem mai pregătiți ca niciodată să-l îmbrățișăm și să-l transmitem mai departe utilizatorilor și non-utilizatorilor de OLX. Cu acest scop vom continua să investim major în dezvoltarea platformei, atât global, cât și local, și vom lansa funcționalități și servicii noi în perioada următoare. 

 

Grupul OLX facilitează aproximativ 17 milioane de tranzacții în fiecare lună, de la mașini și mobilă la electronice și îmbrăcăminte și are o echipă formată din 6.000 de persoane care lucrează în peste 35 de birouri din întreaga lume. În România, platforma este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 10 milioane de vizitatori, potrivit SATI. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: