fbpx
Analize Companii Lifestyle

Cum a evoluat piața de lux în 2020: doar băuturile au fost pe plus, moda și bijuteriile au scăzut cu peste 20%2 min

27/01/2021 2 min read

author:

Cum a evoluat piața de lux în 2020: doar băuturile au fost pe plus, moda și bijuteriile au scăzut cu peste 20%2 min

Reading Time: 2 minute

Piața globală a bunurilor de lux a totalizat anul trecut aproape 899 de miliarde de dolari, cu 14,3% sub nivelul de peste 1.048 de miliarde de dolari din 2019, potrivit Euromonitor International.

Băuturile alcoolice de lux (vin, șampanie și băuturile spirtoase) reprezintă singura categorie care a reușit să crească în 2020. E drept, creșterea a fost de doar 1%, până la 119,76 miliarde de dolari.

Cea mai mare cotă de piață pe segmentul băuturilor alcoolice de lux o deține compania chineză Kweichow Moutai (10,9%), care este și cel mai mare producător de profil din lume, depășind Diageo în 2017.

Pe următoarele locuri sunt alte trei companii chineze (Sichuan Yibin Wuliangye Distillery, Sichuan Jian Nan Chun Group și Luzhou Lao Jiao Co Ltd).

Gigantul LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, cel mai mare grup de produse de lux din lume, se află pe locul 5 la băuturi alcoolice, cu o cotă de piață de 3,6%.

Probleme pe piața modei de lux

Segmentul de modă a fost cel mai afectat, înregistrând o scădere de 21,2% față de 2019, până la nivelul de 104,88 miliarde de dolari. Aici, LVMH este lider detașat, cu o cotă de piață de 5,5%, adusă de branduri precum Louis Vuitton, Christian Dior sau Fendi.

Bunurile de lux din piele au înregistrat vânzări puțin peste 48 de miliarde de dolari (-20,2%), în timp ce segmentul bijuteriilor a scăzut cu 20,7%, până la 35,42 miliarde de dolari.

LVMH are poziții puternice pe ambele piețe, fiind lider global la bunurile de lux de piele, unde deține aproape un sfert din piață, și pe locul trei pe segmentul bijuteriilor de lux. Aici, lider este Compagnie Financière Richemont, grupul elvețian care deține branduri de lux precum Cartier, Piaget, Vacheron Constantin sau Montblanc, urmat de Tiffany & Co.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a înregistrat în 2020 o scădere de 17% a cifrei de afaceri, până la 44,7 miliarde de euro, reușind să facă 8,3 miliarde de euro profit (-28%), după o revenire puternică în a doua jumătate a anului. Grupul este condus de Bernard Arnault, unul dintre cei mai bogați oameni ai planetei.

Foto: © Andrey Zhuravlev | Dreamstime.com

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *