Opinii Analize Stiri

Cum să atragi atenția consumatorului în mediul digital?

19 mart. 2021 3 min

Cum să atragi atenția consumatorului în mediul digital?

Reading Time: 3 minute

Pandemia de COVID-19 a adus schimbări masive în modul în care utilizăm mediul digital și social media. Odată cu ea, în anul 2020 au apărut 133.000 de noi utilizatori pe internet, conform Datareportal. Desigur, atunci când s-a făcut această trecere masivă în online, acest lucru a presat brandurile de pretutindeni să investească repede în servicii digitale pentru a ajunge în continuare la consumatori. Acest lucru a rezultat într-un mediu digital suprasaturat informațional.

De Nicu Enache, Senior Digital Marketing Consultant la Grapefruit

Pentru a atrage atenția consumatorului într-un mediu digital, întotdeauna trebuie sa ne uităm la numere. Potrivit Datareportal, procentul utilizatorilor internetului în România a ajuns la 80.7% din populația totală. Dintre aceștia, 93.2% îl accesează de pe telefoanele mobile. Utilizatorii cu vârste cuprinse între 16 si 64 de ani, vizionează clipuri video online (97,9%), utilizează un serviciu de streaming pentru a asculta muzică (54.6%) si utilizează platforme de social media (62.6%).

Analizând și noi totodată anul 2020, am observat 4 tendințe care evoluează în continuare și care contribuie atât la creșterea gradului de satisfacție a consumatorilor cât și la un nivel ROI ridicat.

Conținutul interactiv

Acest tip de conținut se află în mediul digital de ceva vreme și ne-a arătat de fiecare dată cât de bine funcționează. Fie că este un quiz, calculator, ebook, infografice sau hărți, aceste formate oferă consumatorului ceva ce rupe acel pattern de postări cu care este învățat. În 2020 am întâlnit sute de grafice care explicau modalitatea prin care virusul SARS-COV-2 se poate răspândi, despre eficiența măștii, regulile de bază pentru protecție împotriva virusului, si multe altele. Deși erau atât de multe, tot am interacționat cu aceste tipuri de postări, deoarece ne ofereau ceva diferit de clasicele poze și video-uri de prezentare.

AR și tehnologii imersive

Gartner susține faptul ca până în anul 2022 70% dintre companii vor experimenta cu tehnologiile imersive. De asemenea, 25% vor avea activități desfășurate în acest sens. Un motiv pentru care companiile ar opta pentru AR, este ușurința cu care realitatea augmentată poate fi implementată, comparativ cu cea virtuală. Brandurile de pretutindeni au început să utilizeze acest tip de tehnologii, Sephora Virtual Artist, IKEA place sau ASOS Virtual Catwalk sunt doar cateva exemple.  Implementarea AR de către business-uri pot contribui considerabil la creșterea nivelului de satisfacție a consumatorului si a vanzarilor, motivul principal fiind facilitarea procesului decizional de cumparare a consumatorului prin experiența oferită.

Video Marketing

Tipul de conținut pe care-l urmărim și îl iubim cu toții. Video marketingul reprezintă o componentă esențială pentru atragerea atenției consumatorului în mediul digital. Conform Impactplus, 70% din consumatori au distribuit videoul unui brand, iar 52% au afirmat că prin vizualizarea produselor în formă video le oferă mai multă încredere în achiziționare. Pe lângă satisfacția pe care o oferă consumatorilor, conținutul video poate fi cu ușurință transpus și în alte forme. Spre exemplu, dintr-un singur video pot fi ulterior create cel puțin 4 tipuri de conținut: articol pe blog, carusel pe Instagram cu informațiile esențiale, un video scurt pe Reels/Tiktok și un episod de podcast. Creșterea Tiktok-ului cât și apariția Instagram Reels ne confirmă, încă o dată, importanța utilizării de conținut video pentru atragerea consumatorilor.

Chatbots

Chatbots vor fi în continuare o parte importantă a marketingului digital în 2021. Conform unui studiu condus de compania Accenture, 57% dintre directorii participanți la studiu au confirmat faptul că chatboții pot asigura un nivel ROI ridicat, cu un minim de efort. Totodată, potrivit Uberall, 80% dintre consumatorii participanți la studiu, au afirmat faptul că au avut o experiență pozitivă utilizând chatbots. Pe lângă avantajul pe care-l oferă în remedierea problemelor mici, precum o întrebare, o nelămurire, etc. Interactivitatea care poate fi oferită de către chatbots și rapiditatea prin care pot fi procesate cererile si problemele consumatorilor sunt avantajoase atât pentru businessul care-l deține cât și pentru consumatorul care-l utilizează. Totodată, această interactivitate care poate fi oferită de către un chatbot contribuie la nivelul de satisfacție a utilizatorului, și implicit, la atragerea atenției în mediul online.

Deși mediul digital pare mai aglomerat acum ca niciodată, nu există un set clar de instrucțiuni, pe care dacă le urmărim sigur atragem atenția consumatorilor. Soluțiile sunt croite în funcție de specificul, obiectivele, viziunea și industria business-ului despre care vorbim. Asta este frumusețea mediului digital: există întotdeauna loc de mai bine, vor exista întotdeauna provocări si datorită acestora, vin idei noi, campanii incredibile si branduri care ne rămân întipărite în minte mult timp.

One Comment
  1. Andrei
    Excelent articolul, multumesc mult pentru recomandari!

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: