Companii Tech

De ce pierderile de 6,8 mld. $ înregistrate de Uber anul trecut reprezintă o veste bună pentru companie

11 feb. 2021 2 min

De ce pierderile de 6,8 mld. $ înregistrate de Uber anul trecut reprezintă o veste bună pentru companie

Reading Time: 2 minute

Când o companie anunță pierderi de miliarde de dolari, semnalul dat investitorilor nu este deloc pozitiv.

Dar vestea că Uber a avut pe parcursul anului trecut pierderi de 6,8 miliarde de dolari este una bună. De ce? Fiindcă aceste pierderi au scăzut puternic față de cele de 8,5 miliarde de dolari din 2019.

Mai puțin bună este însă vestea că veniturile Uber au scăzut și ele cu 14% în 2020, de la 13 miliarde la aproape 11,14 miliarde de dolari.

Livrările au explodat, cursele cu pasageri au scăzut

Pandemia a modificat radical structura businessului Uber în 2020. Astfel, veniturile aduse de divizia de livrări (Uber Eats) au explodat, crescând cu 224% față de 2019.

Numai în ultimul trimestru, livrările au adus venituri de peste 1,35 miliarde de dolari, aproape egalând veniturile de 1,47 de miliarde de dolari aduse de cursele cu pasageri (mobility).

Pierderile diviziei de livrări s-au redus și ele simțitor, de la 1,37 miliarde de dolari la 873 de milioane de dolari în 2020.

Interesant este că, în România, Uber Eats s-a retras de pe piață la jumătatea anului trecut. O parte din echipa Uber Eats România a fost preluată de Tazz by eMAG, platforma de livrare ultra rapidă pentru mâncare gătită din restaurante, produse alimentare, bunuri de larg consum și produse diponibile în showroom-urile eMAG.

Pe zona de livrări, la nivel global, anul trecut Uber a achiziționat Postmates, un concurent din zona livrările de mâncare. La începutul lui februarie, compania a anunțat achiziția Drizly, startup care livrează băuturi alcoolice.

Cât a plătit Uber șoferilor în 2020

Veniturile efective ale Uber nu spun însă totul despre dimensiunea businessului, fiindcă încasările sunt împărțite de companie cu șoferii care fac efectiv cursele și cu livratorii.

Astfel, anul trecut, rezervările realizate prin aplicația companiei au fost de aproape 57,9 miliarde de dolari (sumă brută), cu 11% sub nivelul din 2019.

Din această sumă, Uber a plătit peste 22 de miliarde de dolari către șoferi și livratori în 2020.

Compania, care înregistrează pierderi uriașe an de an, finanțate prin atragerea de noi runde de investiții, și-a redus numărul de angajați cu aproape 25% în decursul primei jumătăți a anului trecut, potrivit CNN.

În același timp, Uber a renunțat la segmente de business futuriste, dar costisitoare, cum ar fi divizia de cercetare în domeniul vehiculelor autonome și operațiunile de taxiuri zburătoare.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: