Analize Marketing

Din Bucuresti, in lumea larga3 min

19/12/2014 2 min read

Din Bucuresti, in lumea larga3 min

Reading Time: 2 minute

Lansata in 2012 la Bucuresti de sotii Adriana si Stefan Liute, agentia de branding Storience s-a deschis in toamna acestui an spre piata internationala. A castigat un prim client la Londra si a deschis un birou acolo.

Dar acesta nu este singurul motiv de mandrie. In doi ani de la infiintare, agentia a castigat peste 40 de clienti si patru premii internationale, iar in 2013 Adriana si Stefan Liute au lansat un brand de suflet – Zamburi, o colectie inedita de povesti ilustrate pentru oameni mari, sub forma de felicitari, care acum se pregatesc de targul de design romanesc Made in Ro, care va avea loc in Bucuresti in ultimul weekend inainte de Craciun. In plus, o companie le-a adoptat pe post de cadou pentru clientii sai, asa ca aproape 300 de oameni le vor primi in dar de sarbatori.

Activitatea noului birou este coordonata de Ioana Jago, un specialist cu o experienta de 12 ani in marketing, dintre care ultimii 8 la Londra. Pentru implementare lucreaza aceeasi echipa cu care sunt dezvoltate proiectele din Romania si, pentru inceput, extinderea nu urmareste cresterea cifrei de afaceri a agentiei, ci a performantei.

Ce i-a determinat mai exact pe cei doi fondatori ai Storience sa faca pasul pe piata britanica? In primul rand, faptul ca Londra este cea mai dezvoltata piata de branding din Europa, insa, dincolo de acest miraj latent, in luarea deciziei cel mai mult a cantarit finalizarea cu succes a primului proiect de rebranding in Anglia in toamna acestui an. Ideea de a deschide un birou le-a fost sugerata chiar de clientul britanic, care le-a confirmat ca sunt mai creativi, mai dedicati si mai prompti decat multe agentii locale de branding cu care a intrat in contact.

Acum, dupa finalizarea rebrandingului, Storience continua sa lucreze cu Activate Events, jucator-cheie in industria europeana a evenimentelor din domeniul sanatatii, pentru care dezvolta cateva materiale de comunicare de brand. De asemenea, prin biroul din Londra dezvolta un brand cultural pentru Universitatea din Geneva, iar pentru un client din Spania a dezvoltat patru branduri FMCG, dintre care trei sunt in curs de finalizare si unul se vinde deja cu succes (un brand de branzeturi pentru romanii din Spania). Lucreaza de asemenea pentru un nou brand international din industria marketingului, initiat de o echipa de romani cu birouri in mai multe tari europene.

Odata cu primele proiecte internationale, se fac sesizate si primele diferente in stilul de lucru. “In celelalte piete vest-europene pentru care mai lucram – Anglia, Elvetia, Spania – deciziile se iau mai repede decat in Romania si sunt asumate. Clientii nu se razgandesc, stiu mai bine ce vor, au incredere mai mare in consultant, sunt mai prompti in a da feedback si aprobari, iar perceptia noastra asupra calitatii si variantei optime se suprapune mai bine cu a lor”, explica Adriana si Stefan Liute. Pe piata romaneasca, anul acesta cei doi consultanti au finalizat aproximativ

20 de proiecte – unele mai mici (precum nume pentru branduri de suplimente alimentare pentru Alevia, redesenarea site-ului Zorile Store in format responsive, numele de brand pentru Depanero) si altele mai mari (rebrandingul MCCANNPR si crearea de branduri noi precum biblioteca pentru corporatisti Bookster, campingul Sandalandala, mall-ul Veranda, magazinul online de moda Clotier).

Mai au de anuntat cel putin inca un rebranding anul acesta in Romania pe la jumatatea lunii decembrie, iar un brand nou de retail va aparea in piata tot in decembrie, insa anuntul public va fi facut cel mai probabil anul viitor.

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE