Analize Business Lifestyle

Studiu GLAMI.ro: 49% dintre români cumpără mai des haine de la magazine care promovează și mărimile mari

25 iul. 2023 3 min

Studiu GLAMI.ro: 49% dintre români cumpără mai des haine de la magazine care promovează și mărimile mari

Reading Time: 3 minute

GLAMI, platformă europeană lider în descoperirea modei, a realizat recent un sondaj în care prezintă părerea românilor despre cum promovează industria modei standarde legate de tipuri corporale, cele mai subreprezentate categorii de consumatori, obiceiurile acestora de consum.

Jumătate dintre români nu cred că moda din magazine este incluzivă

Unul dintre subiectele majore ale ultimului deceniu este următorul: promovează industria modei standarde realiste ale corpului? Din păcate, mai puțin de jumătate dintre româncele participante la sondaj au fost de acord, într-un procent de 43%. La polul opus, 49% dintre bărbații români participanți la studiu au descris standardele de frumusețe în modă ca fiind realiste.

glami.ro studiu iulie 2023 1
Young caucasian women in casual clothes having fun together. Friends posing on white background and laughting, looks happy, well-kept. Bodypositive, feminism, loving themself, beauty concept.

Care sunt tipurile corporale feminine ce nu sunt reprezentate suficient

Pe primul loc sunt persoanele cu proporții corporale diferite față de cele standard (în opinia a 50% dintre respondente), urmate de persoanele plus size (36%), persoanele scunde (27%) și persoanele cu dizabilități vizibile (21%). Participantele la studiu cred că la fel de ignorate de industria modei în reclame și reprezentarea de produs sunt și persoanele cu anomalii ale pielii (9%), persoanele foarte slabe (8%) sau, din contră, foarte înalte (7%).

Cât de inclusivă e industria modei pentru bărbați

Respondenții de sex masculin din cadrul studiului GLAMI reclamă, în proporție de 39%, că modelele bărbătești care nu respectă standardul „umeri lați și șolduri înguste” nu sunt suficient reprezentate, urmate de bărbații mai în etate și de vârstă mijlocie (23%), bărbații plus size (20%), bărbații scunzi (19%), ori cei cu dizabilități vizibile (15%). Nici bărbații foarte slabi ori cei foarte înalți nu sunt mai bine incluși în strategia de imagine și promovare a magazinelor în opinia a 12%, respectiv 11% din respondenți.

glami body positivity 2

Au conceptele de body positivity și acceptare un rol în decizia de cumpărare?

Da, chiar unul de-a dreptul semnificativ! 49% dintre respondente și 46% dintre respondenții din România au fost influențați să cumpere articole de modă de la un anumit brand dacă au simțit că acesta are o atitudine pozitivă față de incluziunea mai multor tipuri corporale.

77% dintre femeile participante la studiu consideră că publicul, cu varietatea sa de forme corporale, ar trebui să se simtă inclus în industria modei, în timp ce bărbații împărtășesc această opinie într-un procent de 64%.

Pe de altă parte, 42% dintre femei și, în egală măsură, 42% dintre bărbați sunt neutri față de achiziționarea articolelor vestimentare de la branduri mai puțin inclusive.

glami body positivity 3

Date despre cercetare

Rezultatele sondajului provin din chestionarul completat de 3.092 de utilizatori români ai GLAMI.ro. 78% din eșantion a fost format femei, 21% din bărbați, iar un procent de 1% nu și-a precizat sexul. Colectarea datelor a avut loc în primele zece zile ale lunii iunie, anul 2023.

Despre GLAMI

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Cea mai importantă platformă online europeană de descoperire a modei are peste 400 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri. Compania se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de e-commerce în țările în care operează, prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene. Face parte din GLAMI Group, companie care își dorește să simplifice procesul de descoperire a modei prin intermediul tehnologiei și care este prezentă în 14 țări din întreaga lume.

Array

Articole pe aceeași temă: