Antreprenori

Design scandinav și funcționalitate

10 nov. 2016 4 min

Design scandinav și funcționalitate

Reading Time: 4 minute

Consideră că promptitudinea în relația cu clienții reprezintă cheia succesului. De aceea, Marcel și Ileana Luncan, fondatorii magazinului Design&After, au investit 145.000 euro în produsele din stoc, oferind, pe lângă decorațiuni de foarte bună calitate, și o livrare extrem de rapidă.

dsc_5823-micsorata
Marcel Luncan, fondator Design&After Foto: Vali Mirea

Călătoriile în țările nordice i-au inspirat pe Ileana și Marcel Luncan să pornească și în călătoria antreprenoriatului, pe tărâmul designului interior. Fără să aibă în bagaj studii sau experiență în acest domeniu, cei doi s-au lăsat ghidați de dorința de a aduce în casele românilor ceea ce i-a impresionat cel mai mult în Peninsula Scandinavă: soluțiile de decor care îmbină designul și funcționalitatea.

dsc_5839Antreprenorii au lansat Design&After, un magazin online care oferă 2.600 de produse: decorațiuni, corpuri de iluminat, obiecte de mobilier, jucării, accesorii pentru bucătărie și delicatese.  Pe lângă acesta, au deschis și un showroom, unde clienții pot vedea un colț desprins, parcă, dintr-un cămin scandinav, realizat din obiecte care pot fi cumpărate.

Investiția inițială a fost de aproximativ 200.000 euro, cea mai mare sumă de bani fiind alocată stocului. Pe lângă aceasta, antreprenorii au investit și o parte considerabilă a timpului lor liber.

„Este dificil să menținem un echilibru între business și viața noastră privată, dar este absolut necesar, pentru că avem un copil mic. Ne împărțim cum putem între cele două activități: de părinți și de antreprenori. Design&After este un element nou în discuțiile noastre. Ne fură acest subiect, cu toate că încercăm să ne controlăm. Când ne dăm seama, spunem: Stop! E duminică astăzi, discutăm aceste probleme mâine“, declară Marcel Luncan, unul dintre fondatorii Design&After.

Sfaturi de la antreprenori din străinătate

Pentru a evita surprizele neplăcute, înainte de a demara afacerea, fondatorii săi au studiat businessuri similare din Ungaria și Cehia. „Ne-am informat, am pus întrebări, ca să alegem calea cea mai bună. Fiind piețe apropiate și similare, ne-au interesat, în primul rând, preferințele clienților și stilul de piață. Am vrut, de asemenea, să vedem și cum funcționează un magazin online, pentru că, în spatele unui astfel de magazin, este ascunsă foarte multă muncă“, povestește Marcel Luncan despre începuturile Design&After, menționând că, de la primul pas până în ziua lansării, au trecut aproape opt luni.

Activitățile pregătitoare cu cel mai mare consum de timp au fost, după cum mărturisește antreprenorul, alegerea produselor și prezentarea lor în cadrul magazinului online. Cu toate că obiectul businessului său îl reprezintă obiectele de decor, acesta este de părere că designul trebuie să fie însoțit de funcționalitate și durabilitate, iar produsele pe care le-a ales pentru magazinul pe care îl conduce valorează mai mult decât aspectul lor exterior, reprezintă o experiență în sine. După ce a selectat astfel de produse din oferta variată a brandurilor scandinave, provocarea a fost să le așeze pe „rafturile“ internetului. Antreprenorii au refuzat să folosească un model de site deja existent. Au ținut ca fiecare detaliu al paginii de internet să fie reprezentativ pentru businessul lor și să ofere clienților o imagine cât mai clară asupra produselor pe care le comercializează.

Oaza scandinavă, un success peste așteptăridsc_5845

Showroom-ul din zona Pieței Romane a fost gândit, inițial, ca sprijin pentru magazinul online și cadru pentru întâlnirile cu arhitecții și designerii de interior cu care antreprenorii își propun să colaboreze. Ambianța creată de arhitecta Eliza Yokina, cu ajutorul produselor Design&After, a atras însă un număr de oaspeți peste așteptări. „Cei care ne-au trecut pragul au fost încântați: ne-au felicitat, n-au plecat cu mâna goală și chiar au revenit“, afirmă cu mândrie Marcel Luncan. Acesta adaugă că au primit numeroase vizite și din partea unor arhitecți și designeri care au avut curiozitatea să vadă obiectele și, ulterior, au decis să le integreze în proiectele lor.

Planurile de viitor

Proprietarii magazinului și-au propus să recupereze investiția inițială în trei sau patru ani, fiind de părere că o afacere ca a lor necesită mai mult timp pentru a produce rezultate. „E un business în care rezultatele nu apar peste noapte. Trebuie să muncim, ca să ne construim brandul și imaginea în fața clienților. Aceasta dorim să o construim prin consecvență și reacții prompte la orice cerință din partea pieței“, își împărtășește Marcel Luncan filosofia de business.  

Între timp, plănuiește o nouă investiție. Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Design&After își lărgește oferta cu cadouri corporate. Pachetele de oferit în dar vor conține produse gourmet Nicolas Vahé, brand comercializat deja în magazin, și vinuri produse de Cramele Corcova.

Antreprenorii vor investi și în diversificarea brandurilor pe care le comercializează. În acest moment, Design&After pune la dispoziția clienților 11 branduri, dintre care trei în exclusivitate, în România: Green Gate, IB LAURSEN și Maileg.

Design&After în cifre

Investiție inițială: 200.000 euro

Număr de produse disponibile: 2.600

Număr de branduri distribuite: 11 din care 3 sunt branduri exclusive

Număr de angajați: 4

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: