Zonele viticole, motor de creștere pentru turism

Zonele viticole, motor de creștere pentru turism

Explorarea zonelor viticole, degustările de vin, alături de alte activități culturale, recreative și gastronomice pot descrie o vacanță ideală. Aceasta este pe scurt ideea filmului Wines of Romania – Pure Experiences.  “Ideea unui film de tip documentar care în care să surprindem conexiunea dintre cramele din România, soiurile autohtone de struguri, locurile din proximitate și activitătile reacreative cu care ne

Viticultori, consumatori și vinuri de calitate, la ReVino Bucharest Wine Fair

Viticultori, consumatori și vinuri de calitate, la ReVino Bucharest Wine Fair

CrameRomania.ro și ReVino.ro organizează în perioada 12 – 14 mai, la Hotelul Novotel din București cea de-a treia ediție a ReVino Bucharest Wine Fair, salon de vinuri și turism viticol, evenimentul unde își dau întâlnire viticultorii, consumatorii și vinurile bune. ReVino Bucharest Wine Fair este un loc al descoperirii și al noilor experiențe, al vinurilor de calitate și al celor

ReVino Bucharest Wine Fair, la a treia ediție

ReVino Bucharest Wine Fair, la a treia ediție

Vinurile românești au făcut un progres semnificativ în ultimii ani, iar ca să te convingi, îți dăm întâlnire cu cramele mici și mijlocii de la noi, dar și internaționale, între 12 – 14 mai, la cea de-a treia ediția a salonului de vinuri și turism viticol „ReVino Bucharest Wine Fair”. Evenimentul organizat de CrameRomania.ro și ReVino.ro va avea loc în

Vinurile românești se reinventează

Vinurile românești se reinventează

Producătorii de vin au înțeles că dacă vor să se diferențieze pe o piață puternic concurențială, miza câștigătoare o reprezintă soiurile locale de struguri. Astfel, cramele care duc mai departe tradiția viticolă din zonele pe care le reprezintă pun accent tot mai mult pe soiuri precum Fetească neagră, Fetească regală, Negru de Drăgășani sau pe variații locale al soiurilor internaționale

Care este profilul consumatorului român de vinuri?

Care este profilul consumatorului român de vinuri?

Alegerea vinurilor este influențată cel mai des de cramele producătoare și de soiurile de struguri din care sunt produse. În ultimii ani, consumul și alegerea vinurilor a devenit o activitate tot mai documentată pentru români. Astfel, atât cramele producătoare (32%), soiurile de struguri (31%), cât și culoarea vinului – alb, rose sau roșu – (11%) și momentul de consum (10%)

Vinuri vechi, reinventate

Vinuri vechi, reinventate

Cramele din România duc mai departe tradiția viticolă din zonele pe care le reprezintă și pun accent tot mai mult pe soiurile locale de struguri precum Fetească neagră, Fetească regală, Negru de Drăgășani sau pe variații locale al soiurilor internaționale precum Tămâioasa românească sau Busuioaca de Bohotin. Progresul vinurilor românești din ultimii ani este semnificativ, iar producătorii au înțeles că

Turismul viticol, în creștere

Turismul viticol, în creștere

Nu trebuie să mergi în Franța ca să deguști un vin bun. Poți găsi vinuri extraordinare și în Romania, iar acest lucru se vede și în creșterea interesului pentru turismul viticol. “Turismul viticol este un sector care creşte încet, dar dezvoltarea este una continuă. Publicul este din ce în ce mai educat şi începe să aprecieze această nişă a sectorului

Romania a exportat vin de 24 mil. euro

Romania a exportat vin de 24 mil. euro

In 2015, Romania exportat aproape 14 milioane de litri de vin, in valoare totala de 24 milioane de euro, potrivit datelor APEV Romania. Cele mai importante cinci piete de export pentru vinurile produse local sunt Marea Britanie, Germania, China, Olanda si Bulgaria. La nivel de volume, 78%, mai exact 11 milioane de litri in valoare de 17 milioane de euro