Categories: CompaniiStiri

Femei vs barbati in e-commerce

Reading Time: 2 minute

Actorii cei mai activi cand vine vorba de cumparaturi online sunt consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25-34 ani, barbati si femei, urmati de generatia 35-44 si la diferenta mica generatia 18-24, arata un studiu al retailerul online CEL.ro privind comportamentul consumatorului pe sexe si tendintele din e-commerce-ul romanesc pe zona de electro-IT.

Referitor la preferintele consumatorilor, interesele barbatilor nu reprezinta o surpriza. Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continua sa se regaseasca in randul preferintelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei si barbati pe partea aceasta incepe cu fiecare an care trece sa se micsoreze.

Compararea cu anul 2015 a reliefat preocuparile tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie. Desi diferentele dintre barbati si femei pe aceste categorii inca sunt mari si nu exista momentan posibilitatea ca femeile sa surclaseze consumatorul masculin, consumatorul de sex feminin este din ce in ce mai preocupat de achizitionarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape 4 ori in 2016 fata de 2015 pentru categoriile de gadgeturi si s-a dublat pentru smartphone-uri.

Valoarea medie a cumparaturilor facute de barbati este cu 3% mai mare decat cumparaturile facute de utilizatorii de sex feminin.

Chiar daca in offline barbatii si femeile au un comportament diferit la cumparaturi (conform unui studiu publicat in Journal of Shopping Center Research) in online, in urma cercetarii realizate de CEL.ro se observa ca intre cele doua categorii nu sunt diferente foarte mari din punct de vedere comportamental.  Ambele sexe viziteaza si analizeaza in medie acelasi numar de pagini, iar valoarea cosului de cumparaturi indica diferente foarte mici intre cele doua sexe. 

In ultima perioada in e-commerce se observa preferinta tot mai mare in folosirea dispozitivelor mobile. Desi aceste dispozitive inca nu au detronat desktopul, directia in care evolueaza lucrurile indica un viitor nu foarte indepartat in care mobilul va fi cel putin egal cu desktopul nu doar ca preferinta de cercetare a pietei, ci si de achizitie.

In urma studiului s-a observat ca femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe cand barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul.

CEL.ro a inregistrat in anul 2015 vanzari de 40 milioane EUR, un portofoliu de peste 100.000 de produse si are peste 1.000.000 de comenzi procesate pana in prezent.

Oana Voinea

Recent Posts

Alex Petricean: Ambasadorul noii bucătării românești

Cum îi atrage chef Alex Petricean pe tinerii din țară să descopere savoarea bucătăriei românești prin deschiderea restaurantului NOUA BAR,…

27 de minute ago

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

22 de ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago