BizRemote by certSIGN Interviuri

Focus pe siguranță și sănătate

apr. 29, 2020 4 min

Focus pe siguranță și sănătate

Reading Time: 4 minute

Dincolo de siguranța plăților și implicarea în proiecte sănătate financiară, Mastercard se alătură și proiectelor care în această perioadă susțin personalul medical sau luptă împotiva efectelor COVID-19.

Într-o perioadă plină de provocări și incertitudini, prioritatea absolută este siguranța și sănătatea echipei, a clienților și a tuturor celor din România, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Cum influențează pandemia COVID-19 plățile digitale?

Consumatorii de pretutindeni își doresc libertatea de a putea plăti oricând și de oriunde, având, în același timp, siguranța că banii lor sunt protejați, iar metodele de plată digitale, contrar tranzacțiilor în numerar, sunt cele care pot oferi aceste beneficii. În ultimii ani, tot mai mulți oameni au ales plățile contactless ca modalitate de plată preferată în activitățile de zi cu zi. Pentru a reflecta ritmul în care comportamentul oamenilor se schimbă și, totodată, pentru a le oferi consumatorilor siguranță, confort și simplitate într-o lume tot mai digitalizată, am crescut recent limitele pentru plățile contactless în 30 de țări din Europa, inclusiv în România, unde nu va mai fi necesară introducerea codului PIN pentru tranzacții de până la 200 de lei realizate cu Mastercard.

În această perioadă, majoritatea comercianților, precum și autoritățile, recomandă sau, în unele cazuri, acceptă exclusiv plățile cu cardul, ca măsură preventivă pentru protejarea sănătății. Dar cardurile nu reprezintă o soluție de urgență, întrucât plățile digitale continuă să ofere aceleași beneficii pe care le-au asigurat dintotdeauna. Iar obiectivul nostru este să folosim tehnologia pentru a ne asigura că oamenii au la dispoziție o opțiune de plată accesibilă, sigură și simplă.

Teama de coronavirus învinge obișnuința de a plăti cu cash? Plătesc românii mai des cu cardul?

Unii oameni sunt încă reticenți în ceea ce privește plățile digitale, din cauza unor mituri care le alimentează teama că pot își pot pierde banii sau vor fi expuși la fraude, dacă folosesc cardul. Situația actuală îi determină pe cei care nu au folosit sau au folosit rareori cardul să plătească mai ales prin mijloace digitale, pentru a-și proteja bunul cel mai de preț – sănătatea lor și a familiilor lor – sau să se informeze mai bine cu privire la ce metodă de plată aleg și cum le poate afecta viețile.

Sperăm cu toții că pandemia va deveni istorie cât mai curând posibil, iar cardurile își vor câștiga supremația în cel mai corect mod, pentru că o merită. Plățile digitale reprezintă normalitatea, iar oamenii trebuie să devină conștienți de numeroasele dezavantaje ale utilizării numerarului și să înțeleagă beneficiile reale ale plăților digitale, atât pentru fiecare utilizator, cât și pentru societate. Plățile digitale ne protejează și integritatea, căci utilizarea cardurilor contribuie direct la scăderea economiei subterane, permite efectuarea plăților oricând și de oriunde, ne ajută să ținem evidența tuturor tranzacțiilor și să ne protejăm fondurile prin multiple soluții și protocoale de securitate – în timp ce numerarul face exact opusul.

Mastercard s-a alăturat inițiativei Asociației Dăruiește Viață de combatere a COVID-19. Cum v-ați coordonat eforturile cu cei care au luat atitudine în perioada aceasta complicată?

Mastercard a sprijinit întotdeauna comunitățile în care își desfășoară activitatea, atât pe plan local, cât și la nivel global, prin diferite inițiative sau proiecte care susțin egalitatea de șanse și leadership-ul feminin, promovează inovația, facilitează incluziunea și educația și susțin sistemul de sănătate – toate acestea, pentru a contribui la construirea unui viitor mai bun pentru indivizi, pentru comunități și pentru lume. Iar odată cu  apariția COVID-19, am simțit că este datoria noastră să ne implicăm cât putem. La nivel global, Mastercard sprijină programul COVID-19 Therapeutics Accelerator pentru a facilita dezvoltarea de vaccinuri și tratamente la scară largă, cât mai curând posibil. Pe plan local, ne-am alăturat Asociației Dăruiește Viață pentru a ajuta la combaterea epidemieiîn România, iar suma donată a fost folosită pentru achiziționarea de aparatură medicală necesară pentru îngrijirea adecvată a persoanelor infectate.

Am continuat apoi să discutăm cu partenerii noștri pentru dezvoltarea unor proiecte care să ajute în această perioadă. Astfel, am devenit principalul partener al Kane, care a lansat #Acum, o inițiativă de solidaritate pe două paliere: susținerea industriei, prin angrenarea producătorilor locali care pot asigura ingrediente în această perioadă, precum și a bucătarilor de la alte restaurante care și-au suspendat temporar activitatea; și susținerea medicilor și personalul medical din linia întâi, care vor primi zilnic preparate hrănitoare. De asemenea, suntem principalul partener al inițiativei OMV Petrom care sprijină eforturile profesioniștilor din domeniul sănătății în combaterea pandemiei coronavirusului, prin distribuirea a 24.000 de pachete alimentare în cinci spitale, în următoarea perioadă.

Totodată, ne-am alăturat campaniei Donează pentru linia întâi, dezvoltată de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender și Mobexpert, cu o donație inițială de 500.000 de lei, pentru a sprijini eforturile medicilor și ale personalului sanitar, precum și ale polițiștilor, armatei și jandarmilor, în lupta cu pandemia de coronavirus. Ne propunem să suplimentăm suma cu ajutorul consumatorilor noștri și îi încurajăm să se alăture cauzei, urmând ca pentru fiecare donație realizată cu un card Mastercard sau Maestro să contribuim cu 10 lei adiționali.

Cum afectează situația actuală activitatea celorlalte proiecte în care sunteți implicați? Ce planuri aveți pentru următoarea perioadă?

Este o perioadă plină de provocări și incertitudini, însă toate operațiunile Mastercard se desfășoară normal, fie că este vorba de transfer de bani, plăți contactless sigure, simple și rapide, în magazinul din apropiere sau online, pe platforme de oriunde în lume. Procesele noastre digitale sunt solide, iar echipa este dedicată să adapteze celelalte activități din cursul anului în cel mai bun mod. În acest moment, prioritatea absolută este siguranța și sănătatea echipei, a clienților și a tuturor celor din România, iar fiecare acțiune pe care o derulăm are la bază acest principiu.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: