PR Interviuri

Laura Opriș, Comm’ON: Simplu, curat și măsurabil

2 dec. 2022 3 min

Laura Opriș, Comm’ON: Simplu, curat și măsurabil

Reading Time: 3 minute

După o reașezare a întregii lumi în ultimii doi ani, industria de comunicare trebuie să revină la lucrurile simple, dar eficiente și măsurabile, care să aibă impact și în societate, nu doar la nivel de business, spune Laura Opriș, Managing Partner la Comm’ON.

Cum a evoluat industria comunicării în pandemie? Care au fost principalele provocări în domeniu?

Pandemia a venit cu plusuri și minusuri pentru toată lumea, dar ne-a scos din zona de confort și ne-a re­amintit la ce sunt bune provocările. Pentru cei din zona de comunicare, cred că highlight-ul îl dă soluționarea (cu succes) a unor situații de criză, iar acestea au fost din plin în ultimii doi ani. Dar ne-am adaptat și noi, am ajutat și clienții să se adapteze noilor situații, noilor condiții, i-am ajutat să-și modifice discursul în fata partenerilor, angajaților, presei.

Cert e că industria nu a stat pe loc, ba dimpotrivă. Iar acum, mai mult ca oricând, cei mai mulți clienți au înțeles diferența între a comunica și a nu comunica, diferența dintre a exista online și a nu exista etc. Și mai ales că nu e nimic rău în a te reinventa.

Cum a fost până acum 2022 pentru voi din punct de vedere al businessului și ce estimări aveți pentru 2023?

2022 nu a fost un an de care să ne plângem la nivel de business. Dar a fost, indiscutabil, un an de rearanjare, organizare a lucrurilor din jurul nostru, și includem aici atât echipa, cât și clienții. Am observat o mai mare atenție și structurare, lucruri care sper să se păstreze și în anii care vin. Nu știm cum va fi 2023, dar cel mai probabil va fi pe creștere.

Ce tendințe vedeți în perioada următoare pentru industria de ­comunicare?

Cred că trendul e spre simplificarea lucrurilor, și asta include și comunicarea. Sper de câțiva ani să ne întoarcem la lucrurile simple, curate, măsurabile, cu impact în societate, în primul rând. Focusul va ramane pe storytelling, „empathy is the new pink”, evenimentele se întorc „bigger and greater”. Cam asta e ce se vede de la noi. Dar orice provocare ar veni, pe care nu o putem previziona de acum, e binevenită și abia așteptăm să o îmbrățișăm.

De ce ați decis să lansați o agenție de public affairs?

E o idee pe care o avem de mulți ani, pentru că am reușit să creionăm în jurul nostru și al agenției de comunicare o rețea în care ne-ar plăcea ca toată lumea să se cunoască cu toată lumea, să facă business împreună, să schimbe know-how etc. În plus, am avut întodeauna disponibil, așa cum spunea și Sonia, acel serviciu de „concierge” 24/7, pe care am decis că e momentul să îl monetizăm.

Anul trecut a fost anul în care nevoile clienților au devenit mai multe și mai mari, iar noi am găsit resurse suplimentare și am decis că a venit momentul să punem în practică această idee. Un an mai târziu, avem o serie de alte proiecte finalizate cu succes, care vin să încununeze cumva efortul ultimilor ani.

Cum reușiți să faceți față con­curenței venite din partea agen­țiilor care au în spate grupuri multinaționale de comunicare?

Eu cred că atunci când meseria asta ne-a ales pe noi (pentru că nici eu și nici Sonia nu suntem comunicatori de formație), ne-a ales și acest drum, ­uneori lin, alteori presărat cu provocări. Pentru noi, provocarea a fost să rămânem independente.

Ce pot să zic vizavi de această întrebare e că am făcut de foarte multe ori „curățenie” în proiecte ale unor agenții mari, la solicitarea clienților lor. Și de cele mai multe ori i-am și facturat, deci știu ei cine sunt. În final, nu cred că are legătură cu dimensiunea companiei, are legătură cu resursa umană și, mai ales, cu disponibilitatea ei la momentul oportun. În plus, ce avem noi și nu au ei, de cele mai multe ori, e ­libertatea, culmea, de exprimare (drept garantat de Constituție).

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: