Lucian Georgescu si GAV, acceleratorii de continut

<p> Lucian Georgescu refuza eticheta de publicitar. A fost si va ramane un creator de continut, nu de ambalaj. La mai bine de 20 de ani de cand intra in tumultuoasa industrie a advertisingului, nu mai poate sa faca publicitate, pentru ca termenul e deja perimat. Ne propune in schimb o noua definitie si un nou model de agentie.</p> <p>  </p> <p> GAV a trecut printr-un amplu proces de renovare in ultimul an. Dupa ce a lansat si promovat primul sau film, “Tatal fantoma”, in calitate de scenarist si regizor, Lucian Georgescu a revenit in industria de publicitate si s-a apucat sa renoveze agentia pe care a fondat-o in urma aproape cu zece ani. GAV nu mai este acum “o agentie de publicitate” si nici nu vrea sa devina prin restructurare doar o “agentie de online”.</p> <p>  </p> <p> <strong>Dupa o pauza dedicata aproape exclusiv cinematografiei, ce a determinat intoarcerea la publicitate?</strong></p> <p> Cred ca termenul de “publicitate” trebuie reconsiderat. In 2003, cand am plecat de la BBDO, dupa un deceniu hiperactiv de advertising, nu mai voiam publicitate – am infiintat atunci prima si pentru multa vreme singura companie specializata in marketing cultural din Romania – un falanster, e adevarat, dar ce utopie frumoasa! Eram obisnuit sa lansez un concept pe care ceilalti nu il intelegeau, dar care a dat roade mai tarziu (vezi Capitala Culturala Europeana 2007, pe care eu o consider singura campanie reala si eficienta de brand de tara si prima care a pus pe tapet in mod vehement si original o marca nationala cu awareness mondial – Transilvania). Astazi, prin lansarea unui nou concept de agentie propun si o noua definitie a publicitatii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna “renovarea GAV”?</strong></p> <p> Am reflectat asupra ratiunii noastre de a fi si am fost iluminati de un adevar simplu, intelegerea ca nu trebuie sa facem nimic altceva decat ceea ce stim noi sa facem cel mai bine – creatie de continut. Atunci am capatat si relaxarea necesara intelegerii noilor media, am transformat batrana agentie in versiunea digitala & beyond, fara ca asta sa impieteze asupra sufletului nostru “clasic”.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum este organizata agentia acum? Ce noi colegi aveti in echipa si care sunt ariile lor de expertiza?</strong></p> <p> Pastram nucleul echipei de creatie conduse de Marius Rosu, vechiul meu partener. La inceputul lui 2012 am grefat pe aceasta structura viguroasa si creativa implantul digital, sub coordonarea lui John Riley, veteran al comunicarii ca si mine si, nu in ultimul rand, cineast el insusi. Aproape jumatate din colegii mei au studiat sau facut cinema. GAV 2.0 este asadar o alcatuire supla, flexibila, un altoi tanar pe un trunchi clasic, sanatos, de pe care am indepartat uscaturile. Nu exista departajari sistemice sau o despartire rigida in departamente, iar online pentru noi nu inseamna decat o noua platforma pentru accelerarea continutului pe care il generam. Iata de ce avem acum in echipa si noile pozitii de Creative Technology Officer, Content Manager, Social Media Expert sau Web Manager, dar asta nu inseamna ca suntem “inca o agentie de digital”. GAV a intarit insa in ultimele luni mai ales echipa de Client Service. Venirea Alinei Ghita (ex-Odyssey si BBDO) in pozitia de Group Account Director si angajarea primului Digital Project Manager vor face in scurt timp diferenta intre batranul si noul GAV.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce loc isi gaseste GAV in peisajul industriei de publicitate din Romania?</strong></p> <p> Creator si “accelerator” de continut. O pozitionare imbatabila. Am trantit oul lui Columb pe masa si oricine, mare sau mic, independent sau afiliat va veni sa revendice un loc va fi intotdeauna doar al doilea dupa GAV! De vreme ce aceasta pozitionare ne permite sa nu fim in competitie cu nicio agentie, ne oferim serviciile inclusiv agentiilor de publicitate si nu in ultimul rand clientilor care gasesc la noi solutia eternei probleme: “accelerarea” continutului pe care ei il detin in portofoliu – propriile produse si servicii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce clienti are GAV la ora actuala?</strong></p> <p> A fost un an dedicat schimbarii si constructiei interne. Am pastrat insa conturile majore – Mercedes-Benz, Intersport, Billa, Raiffeisen Leasing –, iar in ceea ce priveste castigurile, acestea au fost mai degraba calitative decat cantitative. In afara de New Look, singurul cont castigat in urma cu un an, as numi alte doua conturi: Longanesi – casa editoriala italiana pentru care producem ceva cu totul ignorat pe piata romaneasca, “book trailers” – si Vodafone pe partea de marketing cultural.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este paleta de servicii pe care o poate acoperi GAV acum? Care este punctul vostru forte?</strong></p> <p> Cream si producem continut. Sau “acceleram” continut deja existent, il imbunatatim, il perfectionam, il multiplicam, il diseminam. Livram rapid si eficient, pe orice tip de platforma de comunicare, clasica sau new media, iata de ce oferta noastra de servicii trece dincolo de frontierele fizice ale tarii (vezi cazul Longanesi, mai sus). Excelam insa in expresia audiovizuala a continutului, fiind o echipa de creatori vizuali in primul rand, facem continut editorial, broadcasting, cinema. Iar, pentru ca putem crea si produce cu costuri reduse si la calitate superioara, punctul nostru forte este reprezentat de web videos, de la zona cuminte pana la extrema virala. Adica toate nuantele, registrele, stilurile. Aici se incadreaza si productiile Sector 7 din acest an, premiate recent la Webstock, “Ma-ta are cratima!” si “Carti! – Te fac neprost”. Legendarul Sector 7 a fost fondat de John Riley, Head of Digital la GAV, si este un brand de entertainment special, parte a GAV, fara a avea o imixtiune creativa, pentru a le lasa independenta de care viralul are nevoie. Sector 7 este o echipa independenta, coordonata de John Riley si Alex Cotet. Succesul se datoreaza insa intregii echipe, incluzand aici actorii, operatorii de imagine, recuziterii si ceilalti membri ai Sector 7.</p> <p>  </p> <p> <strong>Unii spun ca publicitatea e matematica, altii ca e o arta. Ce este totusi publicitatea?</strong></p> <p> Niciuna, nici alta. Cred mai mult in viscere si testicule decat in cercetare, in viziune decat in strategie, in calculi (biliari) decat in calcul, in empiric decat in rational, iata de ce din acest punct de vedere cred ca publicitatea ar fi, da, mai apropiata de arta decat de stiinta. Dar cu siguranta mai aproape de “arta cu tendinta” mai degraba decat de “arta pentru arta”, ca sa repet celebra dihotomie care nu mai constituie o dilema astazi. Personal vorbind insa, publicitatea reprezinta tinerete irosita.</p> <p>  </p> <p> <strong>La 20 de ani distanta de momentul cand debuta in industria aceasta, ce (mai) are publicitarul Lucian Georgescu de spus?</strong></p> <p> Pai in primul rand sunt peste 20 de ani deja… din pacate! In al doilea rand, daca cititi atent cele de mai sus, veti vedea ca am spus deja multe – mai ales provocarea pe care o arunc definitiei publicitatii. In al treilea, dar nu neaparat in ultimul rand, Lucian Georgescu refuza eticheta de publicitar. Am fost si raman un creator de continut, nu de ambalaj. Din acest punct de vedere mai am multe de spus si asta ma reconciliaza cu noile forme de comunicare. Digitale sau nu, virtuale sau palpabile, in benzi desenate sau 3D, povestile nu mor niciodata. Si nici povestitorii.</p>