Companii Interviuri OPEN FOR BUSINESS

Marinela Badea, Bacolux Hotels: HoReCa poate funcționa cu riscuri mici

26 oct. 2020 5 min

Marinela Badea, Bacolux Hotels: HoReCa poate funcționa cu riscuri mici

Reading Time: 5 minute

Rețeaua Bacolux are mai multe hoteluri răspândite prin diferite orașe din țară, Băile Herculane, Craiova și Bușteni. Din acest motiv, compania trebuie să fie foarte atentă la dispozițiile pe care autoritățile locale le-au impus pentru a face față crizei sanitare.

Marinela Badea, Deputy Director of Business Development în cadrul Bacolux Hotels ne spune care sunt măsurile adoptate de ei și ce strategii au în vedere pentru continuarea activității.

Trăim un an cu totul special. Cum a fost pentru Bacolux Hotels activitatea în acest an până acum?

Activitatea a fost oscilantă, de la închiderea totală, la deschiderea anumitor segmente, a fost un drum lung de readaptare. Scopul nostru principal a fost să menținem echipa completă și unită și să nu fim nevoiți să renunțăm la niciunul dintre colegii noștri în acest an extrem de provocator pentru toată lumea  și în special pentru industria ospitalității. Suntem fericiți că am reușit acest lucru până în prezent. Din multe alte perspective a trebuit să ne adaptăm modul de lucru în ceea ce privește distanțarea fizică și implicit evenimentele, care nu mai pot exista în forma de până acum. Toată această perioadă s-a concentrat asupra siguranței oaspeților noștri.

Ce măsuri ați adoptat până acum?

Am trecut printr-un amplu proces de pregătire și implementare a măsurilor. În ceea ce privește substanțele biocide și dezinfectanții a fost foarte simplu, deoarece în industria noastră erau folosite și înainte de pandemie, având mereu standarde de igienă foarte stricte. Am implementat o serie de măsuri de distanțare fizică în sălile de conferințe, saloanele de evenimente, restaurante, pe terase și am readaptat modul de servire pentru all inclusive și mese tip bufet, am intensificat procedurile de dezinfectare a camerelor pentru cazare și am introdus nebulizatoarele pentru spațiile comune din locații.

De asemenea ne-am asigurat că avem circuitele potrivite pentru a minimiza contactul oaspeților în spa, funcționând exclusiv pe bază de programare și doar pentru oaspeții hotelului. Am introdus lămpi UV, protecții din plexiglas, am limitat accesul la lifturi, am dotat membrii echipei cu echipament corespunzător noilor măsuri implementate și am făcut traininguri necesare pentru a-i menține sănătoși și în siguranță atât pe colegi, cât și pe oaspeți.

Autoritățile au luat niște măsuri dure care vă afectează activitatea. Care este părerea legată de aceste măsuri?

Cu siguranță aceste măsuri nu sunt o bucurie pentru noi. Înțelegem perfect riscul epidemiologic și depunem zilnic eforturi considerabile pentru a ne asigura că oaspeții noștri sunt mereu în siguranță. Cu toate acestea, trebuie găsit un echilibru. Fără dovezi concrete sau studii nu putem să facem responsabilă industria ospitalității pentru răspândirea virusului. Mai mult, industria balneo & spa au respectat dintotdeauna protocoale de igienă similare cu cele din unitățile medicale. Toate acestea în contextul în care am fost o perioadă de timp singura țară din UE cu aceste facilități restricționate.

Suntem dispuși să implementăm orice măsură de siguranță solicitată de autorități, însă trebuie să nu uităm că 60% dintre companiile de profil nu vor supraviețui până la sfârșitul acestui an în contextul acestor restricții. Nu se poate ignora faptul că industria balneo înseamnă redobândirea sănătății, toate țările europene o consideră o alternativă sigură de a face turism intern, cu un risc minim, cu atât mai mult cu cât specificul turismului balnear sunt sejururile lungi, unde fluxul de turiști este mai mic și implicit situația mai ușor de gestionat din punct de vedere epidemiologic.

Este foarte posibil ca deschierea facilităților balneare și spa să vină prea târziu pentru industria din România.

Ce soluții propuneți pentru ca sectorul HORECA să poată funcționa fără pauze și fără probleme sanitare în acest perioadă?

Am apreciat măsurile din HG 856 publicat in MO 945 din 14 octombrie 2020, de a continua activitatea restaurantelor și cafenelelor din sectorul hotelier proporțional cu capacitatea spațiilor și în funcție de incidența celor 3 praguri la mia de locuitori în ultimele 14 zile. Ar fi de mare ajutor pentru întreaga industrie hotelieră, inclusiv cea balneo & spa, să se aplice măsuri similare și pentru sectorul balneo & spa, precum și pentru organizarea de evenimente corporate și în viitor a celor private, proporțional cu capacitatea spațiilor și cele 3 praguri de incidență menționate anterior.

Specialiștii medicali ai industriei noastre au înaintat o propunere de circuite și măsuri de protecție către autorități. Dacă acestea nu au avut nici un ecou în România, alte țări la nivel european au adoptat propunerile balneologilor români în centre balneare și spa.

HoReCa poate funcționa cu riscuri mici respectând măsurile de siguranță și distanțare fizică. Pentru wellness spa folosim deja circuite speciale și programări pentru a minimiza contactul dintre oaspeții noștri. Același lucru se poate implementa și pentru piscine și saune, funcționare pe bază de programare pentru un număr limitat de persoane.

După lockdown am găsit soluții de a continua activitatea operațională în locațiile Bacolux prin implementarea noilor măsuri, pentru cazare, servire a meselor, organizare evenimente și spa, iar oaspeții au înțeles și au apreciat că sunt în siguranță.

Cum credeți că putem traversa această criză?

Ideal ar fi fost o comunicare și colaborare permanentă și eficientă între stat și privat, precum și o comunicare clară către turiști, cu verificarea și aplicarea regulilor în egală măsură de către operatorii privați și turiști. Și, nu în ultimul rând, o campanie de promovare a turismului intern la nivel național.

Din nefericire, una din cele mai mari probleme ale acestui moment pentru industria ospitalității este lipsa de predictibilitate. Măsurile clare și un plan coerent, pe termen lung, ne pot ajuta în acest moment. În lipsa acestora nu ne rămâne decât să fim uniți ca entități private și să vorbim cu o singură voce, să ne adaptăm constant la schimbările din jur, să avem viteză de reacție și să ne bazăm pe echipele puternice pe care le-am construit până acum.

Măsuri de susținere prin granturi a companiilor mari cu peste 249 de angajați din sectorul balneo sunt și ele necesare, precum și continuarea programului voucherelor de vacanță. În ultimele trei decenii turismul nu a reprezentat o prioritate pentru autorități, iar balneologia reușit să se dezvolte singură, prin mediul privat. 

Acum în pandemie sperăm ca autoritățile să înțeleagă beneficiile turismului balnear și cât de importante și accesibile sunt prevenția și tratamentul cu factori sanogeni de cură, factori de care se bucură România din belșug, dar pe care îi valorifică foarte puțin.

Cum veți face față provocărilor în următoarele luni?

O să continuăm să ne adaptăm așa cum am făcut și până acum, cu atât mai mult cu cât nu avem nici o garanție în ceea ce privește viitorul. Nu putem decât să luăm fiecare nouă provocare pe măsură ce apare și să încercăm să facem totul cât mai bine și mai sigur pentru oaspeți si membrii echipei. Cu siguranță acest an, precum și lunile ce vor urma sunt o adevărată probă de management pentru întreaga industrie.

Cum credeți că se va schimba industria hotelieră din România?

Industria hotelieră din România, ca de altfel întreaga industrie a turismului la nivel mondial, a fost nevoită să devină acum foarte rapid adaptabilă, să fie mai creativă, mai flexibilă și cu aceste noi provocări, mult mai digitalizată. Se va miza mult pe siguranță și pe igienă.

În viitorii ani tendința va fi de a călători mai mult în țară și în egală măsură de a putea lucra de oriunde, nu doar de la locul de muncă sau de acasă. Turismul sustenabil va fi apreciat, vor fi din ce în ce mai căutate locurile și locațiile în mijlocul naturii care pot oferi activități în aer liber cum ar fi cicloturismul, plimbările cu ATV, drumețiile, croazierele pe Dunăre, precum și experiențe gastronomice care să pună în evidență produsele alimentare locale produse în casă, degustări de vin, sau orice alte experiențe inedite locale.

Cu toții am fost nevoiți să ne canalizăm atenția către marketing și comunicare mai mult ca în orice alt an, pentru că indiferent ce se întâmplă, comunicarea și legătura cu oaspeții noștri rămân esențiale în industria ospitalității. Sunt convinsă că toate aceste aspecte se vor păstra și în viitor în industria noastră și nu numai.

Bacolux Hotels Romania este un grup hotelier cu capital 100% românesc și cu o tradiție de peste 25 de ani în industria ospitalității. Grupul oferă servicii diverse pentru leisure și business, încurajând petrecerea vacanțelor în România, în locațiile sale balneo din Herculane (Afrodita Resort & Spa, Diana Resort), de la munte (Pensiunea Bacolux) , sau organizarea  de conferințe, evenimente și team building-uri la Craiova (Craiovita Hotel & Events). Bacolux Hotels a lansat în premieră pentru regiunea de sud-vest a României vacanțe de tip all inclusive la Herculane, venind în întâmpinarea unei cereri crescute pentru acest tip de pachet turistic.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: