fbpx
Interviuri MarComm Marketing

Marius Niță, Loncolor: sperăm să încheiem 2020 cu o ușoară creștere7 min

03/07/2020 5 min read

Marius Niță, Loncolor: sperăm să încheiem 2020 cu o ușoară creștere7 min

Reading Time: 5 minute

Multe business-uri din industria cosmeticelor sunt afectate de criza provocată de coronavirus, care este situația pe nișa vopselelor de păr? Marius Niță, directorul de marketing și vânzări al Loncolor, brand deținut de Papillon Laboratoires Cosmetiques, explică cum s-a adaptat compania sa la actuala situație.

Papillon Laboratoires Cosmetiques este un business cu peste 150 de angajați, care a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări de aproape 8 milioane de bucăți și o cifră de afaceri de peste 12 milioane de euro. Brandul fanion, Loncolor, lansat în urmă cu mai bine de 28 de ani, este produs exclusiv în România și comercializat preponderent pe piața internă. Produsele Loncolor se comercializează și în Republica Moldova, precum și în țări unde există comunități mari de români, iar pentru moment, planurile legate de exporturi, programate a fi demarate anul acesta, se amână până anul viitor, dat fiind contextul pieței. În ceea ce privește cifra de afaceri, reprezentanții companiei speră să încheie 2020 cu o ușoară creștere față de anul precedent.

Cum v-a afectat businessul actualul context?

Criza provocată de pandemie a produs efecte, desigur. În prima etapă am resimțit o scădere în vânzări, față de luna precedentă, pentru că oamenii erau foarte speriați, nu știau ce o să urmeze, așa că achizițiile lor s-au orientat în principal pe alimente și alte produse de bază. O altă posibilă explicație a ușoarei scăderi resimțite în această etapă s-a datorat și faptului că în perioada stării de urgență magazinele mici din comerțul tradițional au fost închise, sau și-au redus programul de activitate.

Odată cu primele măsuri de relaxare, când doamnele au început sa mai iasă din casă, interesul pentru aspectul fizic a revenit la cotele de altădată, iar vanzările au început sa urmeze un trend crescător pentru categoria produselor de îngrijire și înfrumusețare.

Având în vedere că aveți în portofoliu game pentru vopsirea la domiciliu, ați înregistrat o creștere a vânzărilor în această perioadă comparativ cu aceeași perioadă anul trecut?

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, Loncolor a înregistrat o creștere în vânzări pe care o asociem pe de o parte cu închiderea saloanelor și pe de altă parte cu eforturile echipei, care în tot acest timp a fost alături de consumatoare: în magazine produsele Loncolor au fost disponibile permanent, am avut grijă să alimentăm constant lanțul de distribuție, iar în mediul online consumatoarele au fost consiliate cu multă răbdare și promptitudine pentru a reuși să se vopsească acasă cu succes.

În perioada stării de urgență Loncolor a lansat o campanie de livrări la domiciliu: “Loncolor îți aduce culoarea preferată acasă!”, oferind transport gratuit la orice comandă primită online, printr-un e-mail sau mesaj privat în social media sau la numerele de telefon dedicate acestei campanii. Ideea de la care am pornit a fost grija pentru consumatoarele noastre. Ne-am dorit să le protejăm, să le încurajăm să stea acasă și să se expună cât mai puțin riscurilor de a contacta virusul, dar ne-am propus în același timp să nu le lăsăm să se neglijeze și să uite cât de important pentru tonusul mental este să facem lucruri pentru noi, lucruri care ne fac să ne simțim bine. Le-am încurajat să se simtă frumoase acasă!

Cu ce planuri de dezvoltare aveți pentru anul acesta? Le mențineți în contextul economic de acum?

Am planificat multe surprize și pentru anul acesta: lansări de produse, campanii promoționale organizate în marile rețele de magazine, campania naționala de vară. Perioada de vârf a pandemiei ne-a forțat sa amânăm planurile din lunile martie și aprilie pentru perioada mai – iunie. Am lansat gama Loncolor Expert HEMPstyle, singura vopsea de pe piața din România cu extract din semințe de cânepă (Cannabis sativa).

Pentru această lansare aveam în plan un eveniment, însă pandemia ne-a dat planurile peste cap, așa cum spuneam. Am mers înainte și am găsit moduri noi de interacțiune cu publicul nostru pentru a anunța noutatea lansată pe piață. Ne-am bazat mult și pe asocierea de imagine cu noua ambasadoare de brand – reprezentanta României la Eurovision – Roxen. Nuanța de violet purtată de Roxen a lansat deja un nou trend în colorarea părului. Ne bucură implicarea ei în campanie și îi suntem și noi alături la tot pasul. Recent am fost prezenți, de exemplu, la concertul Drive-In de la Romexpo organizat de Global Records, susținând-o pe Roxen, care a urcat pe scenă alături de Antonia, Alina Eremia, Carla’s Dreams. Toți cei care au venit la concert au primit surprize de la noi, printr-un sampling inedit, cu măști de protecție și atenție sporită la regulile de igienă. Respectăm toate reglementările în vigoare, dar mergem înainte și încercăm să rămânem aproape de publicul nostru.

În perioada iulie – septembrie 2020 organizăm campania de vara, devenită deja tradiție pentru noi: “E vara premiilor LONCOLOR! E vara cu VITARA!”, campanie care dă șansa consumatoarelor noastre să câștige 1000 de premii instant în bani sau produse de stilizare a părului, dar și să participle la tragerea la sorți pentru Marele Premiu – o mașină Suzuki Vitara Hybrid.

Urmează ca din toamnă să reluăm și campaniile dedicate marilor lanțuri de magazine. Așteptăm ca lucrurile să revină pe cât posibil la normal pentru a putea relua interacțiunea directă cu publicul în magazine. Loncolor are de ani de zile o echipă proprie de promoteri care consiliează cumpărătoarele în magazine. Categoria de vopsea pentru păr este o categorie aparte, alegerea nuanței trebuie să fie făcută respectând mai multe criterii: culoarea actuală a părului, culoarea tenului, etc. Promoterii Loncolor sunt instruiți în mod constant pentru a putea oferi cele mai bune sfaturi în magazine.

Gama Loncolor Expert HEMPstyle a primit distincția de Produsul Anului 2020 în categoria vopsea de păr, care este principalul element de noutate al acestei game?

Suntem foarte încântați de performanțele noii game! Într-adevăr, noua gamă Loncolor Expert HEMPstyle, destinată colorării permanente a părului – cu extracte de semințe de cânepă (Cannabis sativa), proteine din orez și ulei de jojoba a primit titlul Votat Produsul Anului 2020, la categoria vopsea pentru păr, distincție ce ne onorează și ne întărește poziționarea de brand ce inovează permanent. Și spun asta ținând cont că Loncolor nu se află la prima distincție de acest gen. În anul 2017, de exemplu, Loncolor a primit titlul ”Votat Produsul Anului” pentru Loncolor Expert Oil Fusion, prima vopsea pentru păr îmbogățită cu un mix de patru uleiuri 100% naturale, care se adaugă în timpul preparării amestecului colorant, pentru o experiență de colorare cu adevărat uimitoare, o inovație care s-a dovedit un pariu câștigător, fiind un produs extrem de apreciat în continuare de consumatori.

Revenind la noua gamă, trebuie să punctez că noutatea Loncolor Expert HEMPstyle constă în extractele hidrolizate din semințe de cânepă și proteinele din orez, o compoziție care acționează ca înlocuitor pentru cheratina animală, îmbunătățind rezistența părului și oferindu-i o elasticitate remarcabilă. Alături de acestea, vopseaua de păr din gama HEMPstyle conține ulei de jojoba, bogat în Omega-6 și Omega-9, acizi grași nesaturați care produc un efect antioxidant și protejează scalpul de radicalii liberi. Fiind similar din punct de vedere chimic cu sebumul uman, uleiul de jojoba are efect emolient și nutritiv.

Practic, această formulă inovatoare oferă părului mai multe beneficii, chiar în timpul colorării: elasticitate și textură fină, colorare pefectă și durabilă, acoperire eficientă a firelor albe. Gama cuprinde 17 nuanțe vibrante și strălucitoare și o mască pentru păr vopsit. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *