fbpx
Antreprenori

Meșterul extinderii4 min

18/09/2020 3 min read

Meșterul extinderii4 min

Reading Time: 3 minute

Antreprenorul Cristian Găvan a alocat un buget de 2 milioane de euro extinderii la nivel național a brandului MAM Bricolaj, care, de la finalul anului viitor, va avea trei noi puncte de lucru, la București, Cluj-Napoca și Brașov, iar pe agenda antreprenorului se află continuarea expansiunii în Iași. 

Ce face omul când stă mai mult acasă? Descoperă că “acasă” ar putea beneficia de pe urma unor îmbunătățiri sau a unor redecorări amânate cam de mult. Plus că, de nevoie, trebuie să găsească soluții pentru a-și transforma locuința sau grădina în birou. Și, spre surprinderea jucătorilor din industrie, românii chiar s-au apucat de treabă prin casă în această perioadă.

“În prima jumătate a acestui an, contrar așteptărilor, am avut un trend ascendent extrem de bun”, spune Cristian Găvan, fondatorul MAM Bricolaj, furnizor de materiale și accesorii pentru mobilier. “Astfel, am înregistrat un volum mare de vânzări, am fost în creștere atât în ceea ce privește numărul de tranzacții, cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, cât și valorea medie a unei comenzi, care s-a mărit cu trei procente”, mai spune Găvan.

Acesta adaugă că cifra de afaceri a companiei a crescut cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut și a urcat la aproximativ 17 milioane de lei în ultimele șase luni. Mai mult, o creștere accelerată a fost înregistrată și de vânzările online ale MAM Bricolaj, care au depășit cu 40% volumul vânzărilor de pe același canal de anul precedent.

Piața de bricolaj din România a urmat de asemenea un trend ascendent, fiind impulsionată pe de-o parte de creșterea veniturilor populației, dar și de piața imobiliară în dezvoltare. Ca să vă faceți o idee despre mărimea acesteia, în 2019 primii zece jucători din bricolaj au avut o cifră de afaceri cumulată de 15 mi­liarde de lei, în creștere cu peste 18% față de 2018. Dacă în prima jumătate a acestui an piața a fost într-o creștere accelerată, datorată timpului tot mai mare petrecut de oameni în case, unde au făcut modificări sau reparații, în continuare, pentru următoarea jumătate a anului, se estimează că vânzările vor avea o creștere susținută. Motivul? În prezent sunt construcții în diferite faze de desfășurare care trebuie terminate și o parte dintre români chiar și-au redirecționat bugetele de vacanță către amenajări interioare.

Iar creșterile înregistrate în piață se re­simt și în planurile de dezvoltare ale companiilor. Antreprenorul Cristian Găvan are pe agenda strategică extinderea rețelei MAM Bricolaj la nivel național. Pe piața locală, MAM Bricolaj va intra cu două magazine, în Cluj-Napoca și Brașov, care vor fi ope­raționale din a cea de-a doua jumătate a anului viitor, urmând ca Iașiul să intre în viitor pe radarul MAM Bricolaj. Pentru extinderea la nivel național, bugetul alocat de Cristian Găvan este de 2 milioane de euro pentru punctele noi de lucru planificate.

În urmă cu un an, antreprenorul a început extinderea cu deschiderea celui de‑al doilea magazin din București, iar acum plănuiește ca în primăvara anului viitor să deschidă cel de-al treilea magazin, în zona de vest a Bucureștiului. Pentru a atrage fondurile necesare pentru cele trei investiții, compania va derula în perioada următoare un plasament privat de acțiuni, prin intermediul parteneriatului cu Tradeville. Pe lângă expansiunea la ni­vel național, pentru următoarea perioadă Cristian Găvan și-a propus păstrarea acestui ritm ascendent și listarea la Bursa de Valori București.

Compania MAM Bricolaj s-a confruntat însă și cu o serie de dificultăți în această perioadă.“Provocările în ultima perioadă au venit din zona de siguranță a sănătății angajaților și a clienților, pentru că au fost necesare măsuri suplimentare, implementate în scurt timp. De asemenea, în ceea ce privește aprovizionarea cu marfă, dat fiind faptul că o parte din furnizori au închis”, spune Cristian Găvan. Acesta adaugă că prima jumătate a acestui an a reprezentat un test de maturitate pentru companie, care a reușit să aibă o creștere susținută chiar și în perioada stării de urgență sau alertă. “Este o perioadă de incertitudine economică și cu toate acestea am reușit să păstrăm un ritm bun de creștere. Ne-am adaptat situației noi din piață, am înțeles cererile și acum avem rezultate excelente”, spune antrepreno­rul, care adaugă că MAM Bricolaj a mai întâmpinat o serie de dificultăți în ceea ce privește livrarea produselor comandate online, însă au fost depășite cu succes și antreprenorul a reușit să țină deschis pe întreaga perioadă a pandemiei.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *