Companii

Niciodata Micro. Niciodata Soft

19 iul. 2012 3 min

Niciodata Micro. Niciodata Soft

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Una din regulile de baza ale oricarei batalii este sa nu-ti  subestimezi niciodata adversarul. Iar daca acesta se numeste Microsoft, chiar si Google trebuie sa fie foarte atent. </strong></p> <p>  </p> <p> Cand toata industria era cu ochii pe Google, surpriza verii vine de la Microsoft, despre care, in urma cu nici un an, se spunea ca a pierdut trenul in materie de tehnologie si inovatie. Compania a reusit insa sa iasa la suprafata prin lansarea tabletei Surface si a intrat in social media prin achizitia retelei sociale Yammer. Sloganul neoficial al Google, “Don’t be evil!”, cu referire directa la Microsoft, revine in centrul atentiei pentru compania din spatele celui mai puternic motor de cautare.</p> <p>  </p> <p> Motivul? Steve Ballmer, CEO la Microsoft, a declarat intr-un interviu acordat recent publicatiei “Business Today” ca gigantul software pe care il conduce va bate Google la toate capitolele. Ofensiva companiei nu s-a lasat mult asteptata si a pornit cu un atac pe frontul social media. La finele lunii trecute, compania a anuntat ca a achizitionat reteaua de socializare profesionala Yammer pentru suma de 1,2 miliarde de dolari. Desi departe de Facebook sau chiar Google+, Yammer este in crestere exponentiala.</p> <p>  </p> <p> Reteaua isi imbogateste lunar numarul de utilizatori cu 250.000 de conturi, momentan avand peste 200.000 de companii si aproape 5 milioane de utilizatori. "Yammer este cea mai buna retea sociala profesionala si s-a alaturat portofoliului Microsoft de servicii in cloud aflat in plina dezvoltare", spunea Ballmer intr-un comunicat de presa.</p> <p>  </p> <p> Anuntul e o veste buna pentru reteaua de socializare, dar semnalizeaza si inceputul unor potentiale probleme pentru Microsoft. Motivul? Similar achizitiei in valoare de 8,5 miliarde de dolari a Skype, gigantul software trebuie acum sa gaseasca o solutie de monetizare a Yammer, pentru ca, din totalul utilizatorilor acesteia, numai 20% platesc pentru servicii premium. Unul dintre drumurile pe care compania ar putea sa il urmeze poate fi in stransa legatura cu strategia aplicata la Skype, unde a lansat de curand o gama noua de servicii publicitare.</p> <p>  </p> <p> Nu este usor sa fii acum in pielea lui Steve Ballmer, care se vede nevoit sa recupereze terenul pierdut in fata unor rivali ca Google sau Apple. Intrebat de publicatia “Business Today” daca crede ca Microsoft putea face toate acestea in urma cu un an, CEO-ul companiei fondate de Bill Gates a replicat raspicat: "In urma cu patru ani!". "In industria noastra este o granite extrem de subtire intre rapiditate si  nsuficienta si mai putina rapiditate si suficienta. Rapiditatea nu este intotdeauna raspunsul bun, sa fii bun este intotdeauna raspunsul potrivit", a mai adaugat CEO-ul Microsoft.</p> <p>  </p> <p> <strong>STANGACIA LUI GATES?</strong></p> <p> Chiar daca popularitatea companiei urmeaza un drum ascendent, acesta este mai greu de cuantificat decat cifrele care vorbesc de la sine. Gigantul din industria software va raporta pierderi in cel de-al patrulea trimestru al anului fiscal 2012, dupa ce a fost nevoit sa treaca in contabilitate ca pierdere de 6,2 miliarde de dolari aQuantive Inc., divizia de servicii online achizitionata in anul 2007 pentru suma de 6,3 miliarde de dolari.</p> <p>  </p> <p> Analistii estimasera pentru Microsoft un profit de 5,3 miliarde de dolari. Intr-un comunicat de presa remis de companie la inceputul acestei luni, reprezentantii Microsoft precizau ca efectele deprecierii contabile nu vor afecta mersul businessului si nici performanta financiara. Compania din spatele celui mai popular sistem de operare, Windows, a achizitionat aQuantive pentru a nu ramane in urma Google pe piata publicitatii online, dupa ce acesta cumparase operatorul publicitar online DoubleClick. Microsoft nu incaseaza doar o lovitura financiara, ci si una puternica la nivel de imagine, unde oricum nu statea grozav.</p> <p>  </p> <p> Picajul diviziei de servicii publicitare online ar putea ridica semne de intrebare cu privire la eficienta tuturor entitatilor businessului. Achizitia companiei nu a fost tocmai o alegere inspirata a fostului presedinte si CEO, Bill Gates, pentru ca, din 2007, intreaga divizie online a inregistrat pierderi operationale de aproape 9 miliarde de dolari, suma apropiata de veniturile din perioada 2007 – 2012, care se ridica la 11,5 miliarde de dolari. Totusi, potrivit companiei, divizia de servicii online nu a facut numai rau organizatiei.</p> <p>  </p> <p> Aceasta se pare ca a avut o contributie importanta – cota de piata a motorului de cautare Bing este in plina crestere in SUA, drum pe care il inregistreaza si veniturile per cautare. In plus, MSN ocupa prima pozitie in 29 de tari, in timp ce parteneriatul cu Yahoo! isi continua expansiunea globala. Cu toate ca performanta diviziei de servicii online s-a imbunatatit, cresterile estimate pe viitor si profitabilitatea sunt mai mici decat cele anterioare. In primele trei luni ale anului divizia a inregistrat pierderi de 479 de milioane de dolari, o performanta mai buna comparativ cu acelasi trimestru al anului 2011, cand avea pierderi de 776 de milioane de dolari </p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: