Lifestyle

O vacanță la înălțime, în pandemie

4 ian. 2022 4 min

O vacanță la înălțime, în pandemie

Reading Time: 4 minute

Cum a reușit turimul românesc să treacă testul pandemiei și cum s-au adaptat și au făcut față provocărilor constante jucătorii din industria ospitalității de-a lungul crizei de sănătate publică

Așteptarea a luat sfârșit. Chiar înainte de sărbători, autoritățile din Poiana Brașov, cu cel mai vast și modern domeniu schiabil din România au anunțat deschiderea oficială a sezonului de schi. Și, cum pentru marea majoritate a românilor, concediul din anotimpul rece nu s-a terminat încă, iar cele mai multe destinații din Europa se confruntă deja cu o creștere exponențială a numărului infectărilor cu varianta Omicron, pasonații de sporturi de iarnă au luat cu asalt cele zece pârtii din Poiana Brașov. Aici, pe pasionații de schi și snowboarding îi așteaptă un domeniu schiabil de mai bine de 30 de kilometri pătrați. După o astfel de „luptă”, turiștii se pot încălzi cu un pahar de vin fiert, în vârful Postăvarul și își pot reîncărca bateriile pentru o nouă zi pe pârtie cu una dintre terapiile de SPA. Printre propuneri se numără masajul de relaxare cu pietre vulcanice sau chiar un tratament de recuperare post-Covid, care presupune gimnastică medicală, exerciții pentru îmbunătățirea respirației, aerosoli cu apă de mare și masaje terapeutice. Pachetul este gândit pentru a mări capacitatea pulmonară a celor care se confruntă cu efectele Covid-19. Reprezentanții industriei ospitalității au fost nevoți să se adapteze și să se reinventeze constant în perioada de pandemie.

„Pentru noi, cei din industrie, pandemia a avut un impact zdrobitor, pentru că trebuie să te adaptezi de la o zi la alta. Am învățat lucruri noi, pentru că nu ne-am mai confruntat cu o pandemie până acum și nu poți învăța din cărți cum să acționezi într-o astfel de situație”, spune Ionela Alexii, director vânzări la Ana Hotels Poiana Brașov. Dacă anul 2019 a fost unul record pentru cele trei hoteluri Ana Hotels din Poiana Brașov (Bradul, Sport și Poiana), în 2020, hotelurile grupului din stațiunea montană au înregistrat o cifră de afaceri cu 50% mai mică decât în anul anterior, iar în acest an aceasta ajunge la 75% din veniturile anului 2019.

Lipsa turiștilor din zona corporate a avut un impact puternic asupra afacerilor din industria ospitalității. Restricțiile din prima parte a anului, coroborate cu incertitudinea care a planat tot timpul anului trecut au făcut cele mai multe companii să amâne sau să mute în online programele de training, workshop-uri sau teambuilding-uri, care în trecut obișnuiau să umple hotelurile chiar în afara sezoanelor de vară și iarnă.

„Au fost luni în care au fost organizate multe conferințe, în septembrie fiind vârful, apoi au venit restricțiile. Sunt interzise training-urile și workshop-urile de companiile-mamă. Înainte de pandemie, în perioada septembrie – noiembrie ponderea era 80% turism de business și evenimente și 20% turiști veniți în vacanță”, spune Ionela Alexii, Director vânzări Ana Hotels Poiana Brașov.

Revenirea Ana Hotels Poiana Brașov din acest an se datorează în principal flexibilității de care au dat dovadă cei 115 angajați ai lanțului hotelier, mai ales că în perioada de pandemie, comportamentul turiștilor s-a schimbat radical. Ca să vă faceți o idee, dacă înainte de criza de sănătate publică, turiștii își rezervau un sejur cu șase luni înainte, în prezent cei care vor o scurtă vacanță la munte, fac rezervările de pe-o zi pe alta. „Au fost zile de sâmbătă în care până seara hotelul era plin”, spune Ionela Alexii. „A trebuit să ne adaptăm. Cred că tendința aceasta se resimte la nivelul întregii țări în industria de turism, ceea ce a afectat și zona de SPA. Pentru zona de SPA s-au modificat cerințele: dacă înainte de pandemie turiștii erau interesați mai mult de relaxare, acum pun accent pe recuperare și întărirea imunității”, adaugă directorul de vânzări al Ana Hotels Poiana Brașov.

spa scaled

Cei care vor trece pragul Ana SPA vor descoperi o piscină, o sală de sport foarte bine dotată, opt camere de tratament și un hot tub în aer liber. Ana SPA poate să conducă turiștii într-o călătorie revitalizantă printr-o varietate de tratamente inspirate din bogăția naturii.

„La SPA nu oferim doar tratamente, ci o experiență personală”, spune Mihaela Moraru, Manager ANA SPA Poiana Brașov. „Acesta este cumva secretul nostru. În perioada de pandemie am fost copleșiți, am avut de lucru mai mult ca niciodată. Pe partea de SPA am înregistrat un progres în această perioadă. Cumva românii au înțeles că nu trebuie să ajungă la medic când sunt deja bolnavi”, mai spune Mihaela Moraru.

Printre cele mai căutate experiențe de turiștii care au trecut pragul ANA SPA în ultima perioadă de timp au fost masajul de intuitiv, care îi permite terapeutului să personalizeze întreaga experiență, masajul de relaxare cu pietre vulcanice și masajul de cuplu, care include două masaje de relaxare ce se fac în tandem, urmate de hidromasaj și încă 30 de minute de relaxare.

Restaurant Altitude 11 scaled

Pentru pasionații de schi care vor să își ofere și câteva clipe de relaxare, reprezentanții Ana Hotels au gândit o serie de pachete. Pentru unul dintre acestea, care include cazare cu demipensiune la unul dintre cele două hoteluri de patru stele, un ski pass cu urcări nelimitate pentru doi adulți, un masaj pentru încălzirea și relaxarea musculaturii și acces gratuit la SPA, turiștii trebuie să scoată din buzunare de la 190 de euro/ locul în camera dublă. Ofera este disponibilă până la jumătatea lunii martie pentru un sejur de minimum două nopți. Cei care achiziționează un astfel de pachet sunt eligibili pentru programul de loialitate al Ana Hotels valabil în toate unitățile de cazare ale lanțului. Printre beneficiile membrilor programului de loialitate se numără early check-in, late check-out, upgrade gratuit, access gratuit la Techirghiol Pool din cadrul Ana Hotels Eforie Nord, un Ski Pass de sejur sau prioritate la cazare și rezervări.   

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: