Companii Stiri

Piata de comenzi de mancare online, in crestere

29 oct. 2015 2 min

Piata de comenzi de mancare online, in crestere

Reading Time: 2 minute

Numarul restaurantelor listate pe foodpanda, cea mai mare platforma online de comenzi de mancare din Romania, prezenta de doi ani pe piata locala, a ajuns la 500, fata de 250, in 2014. In acelasi interval, numarul oraselor in care este prezenta platforma a crescut cu 45%. Pentru 2016, obiectivul companiei este de a-si consolida pozitia de lider pe piata locala de food delivery, precum si lansarea de noi functionalitati, printre care optiunea de plasare a comenzilor de grup.

foodpanda este liderul pietei locale de food ordering, detinand peste 50% din cota de piata in 2015. Compania a dublat, anul acesta, numarul restaurantelor listate, atragand, intr-un singur an, peste 250 de noi restaurante partenere.

In raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungand la 15 euro, fata de o suma medie de 10 euro per comanda, in 2014. Pentru 2016, reprezentantii platformei foodpanda.ro estimeaza cresterea comenzii medii pana la 16 euro.

”Dupa doi ani in care ne-am concentrat pe obtinerea unei cote de piata cat mai ridicate si atragerea unui numar considerabil de orase si restaurante in portofoliu, 2016 va fi anul consolidarii. In prezent, suntem liderul pietei de food ordering si delivery. Anul viitor, obiectivul principal va fi inovarea”, declara Radu Balaceanu, Country Manager foodpanda Romania.

In ceea ce priveste modalitatea de plata a comenzilor, se observa, de asemenea, un trend ascendent al platii online, cu cardul. Astfel, daca in 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 8%, anul acesta se ridica la 15%, urmand ca media pentru anul 2016 sa se ridice la 20%.

“Vrem sa le oferim utilizatorilor cea mai facila si completa platforma de comenzi. Dupa optiunea de comenzi corporate, serviciul de livrare propriu si plata cu tichete de masa, pregatim o noua functionalitate, care le va permite utilizatorilor sa faca, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locatia in care se afla cei care vor sa comande impreuna”, a declarat Radu Balaceanu.

Comenzi de grup, pana la sfarsitul anului

Optiunea comenzilor de grup va fi lansata pana la finalul lui 2015, va fi disponibila exclusiv in aplicatia mobila foodpanda si va permite comunicarea intre utilizatori in vederea plasarii mai multor comenzi, de la acelasi restaurant, pe contul de utilizator al initiatorului comenzii.

”Comanda de grup este o optiune pe care am gandit-o tot in jurul ideii de comenzi corporate. Se adreseaza aceluiasi target, angajatii care comanda de la birou. Estimarea noastra este ca, pana la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda sa fie generate de comenzile de grup”, adauga Country Manager-ul foodpanda Romania.

In scopul imbunatatirii serviciilor oferite clientilor, a mai precizat acesta, foodpanda a lansat, in 2015, propriul serviciu de livrare, in Bucuresti si Cluj-Napoca, iar Capitala a fost primul oras in care a implementat, in premiera, meniurile la jumatate de pret, dedicate segmentului corporate. Tot de anul acesta, clientii foodpanda pot plati mancarea comandata online cu tichete de masa Gusto Pass de la Sodexo.

Numarul oraselor in care este prezenta platforma a crescut cu 45% fata de 2014, compania extinzandu-se in 13 orase din tara. Astfel, pe langa Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Constanta, Ploiesti, Oradea, Brasov si Arad, romanii din Galati, Craiova, Sibiu si Buzau au, de anul acesta, acces la platforma foodpanda.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: