Marketing

Plus 2% pentru publicitate

10 iul. 2015 2 min

Plus 2% pentru publicitate

Reading Time: 2 minute

Investitiile in publicitate au crescut cu 2% in primul semestru din 2015, comparativ cu acelasi interval al anului 2014, potrivit datelor facute publice de Biroul Roman de Audit Transmedia.

In prima jumatate a anului, investitiile in publicitate pentru presa scrisa, radio, internet si outdoor au cumulat aproximativ 287 milioane de euro (valoare ratecard).

Sudiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP) arata ca cresterea de doua procente a fost generata in principal de cresterea cu 13% inregistrata in cazul radioului in prima jumatate a lui 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, acesta reusind sa contracareze usoarele descresteri ale mediului online si ale presei scrise, oferind o tendinta generala pozitiva. Evolutia semnificativa a volumelor din publicitatea radio se datoreaza continuarii investitiilor de catre companiile din industria farmaceutica, precum si faptului ca magazinele online au inceput sa investeasca in publicitate in acest mediu incepand cu anul 2015. 

Principalele cresteri ale investitiilor in publicitate in prima jumatate a anului s-au concentrat in zona de finante, precum si in divertisment si activitati de timp liber, industria farmaceutica si comunicatii.

In cazul sectorului de comunicatii, cresterea investitiilor in publicitate se datoreaza clientului Telekom Romania, pentru industria de farmaceutice si sanatate se remarca Zdrovit ca principal client de publicitate, in timp ce in cadrul segmentului financiar principala influenta apartine clientului ING Group. Pentru zona de divertisment si activitati de timp liber s-au remarcat investitiile in publicitate realizate de restaurantele de tip fast-food (KFC si McDonalds), precum si de clientii de publicitate care au promovat festivaluri si concerte.

Tendinte in evolutia investitiilor in publicitate

Clientii traditionali, obisnuiti sa investeasca in publicitate, au observat in timp beneficiile comunicarii si au marit considerabil bugetele de publicitate pentru perioadele in care au comunicat modificari asupra marcilor.

Tot mai multi clienti care incep sa comunice si incearca sa obtina beneficii prin investitiile in publicitate, chiar daca volumele alocate de ei nu sunt foarte mari.

Cele mai importante cresteri: ING, Telekom si eMag  

Analizand investitiile realizate de primii 10 clienti de publicitate, se observa ca cele mai importante cresteri procentuale  apartin ING Group si Telekom Romania care si-au marit de peste patru ori volumele investitie, comparativ cu primul semestru din 2014, precum si eMag, care a avut o crestere a volumelor de publicitate de peste 150%.

Aceste rezultate se bazeaza pe tarifele la ratecard ale investitiilor in publicitate, care difera uneori semnificativ de sumele nete investite. Cu toate acestea, tendintele si evolutiile de crestere a publicitatii raman semnificative, fiind sustinute si de cresterea cu 12% a numarului de clienti care investesc in publicitate, precum si de cresterea numarului de marci promovate.

Foto: © Shao-chun Wang | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: