Interviuri Marketing

Rețeta lui Brad Pitt pentru o cafea perfectă

1 nov. 2021 4 min

Rețeta lui Brad Pitt pentru o cafea perfectă

Reading Time: 4 minute

Pentru Roxana Dumitru, Coffee Cluster Marketing Manager la De’Longhi România & Ungaria, strategia brandului pe piața locală nu trebuie ghicită în cafea, ci este foarte clară: să ajungă numărul 1. Cel mai recent aliat al companiei este chiar Brad Pitt.

Tocmai ați lansat campania inter­națională a brandului, cu Brad Pitt în rolul principal. De ce ați făcut acest pas și ce obiective aveți cu această campanie?

De’Longhi a mai avut campanii inter­na­ționale, dar nu a mai avut niciodată un ambasador global de asemenea anvergură. Campania #Perfetto reține espressorul în focus, dar îl alătură ­unuia dintre cei mai talentați și cei mai iubiți actori de la Hollywood și vorbește despre naturalețea ritualului cafelei, un ritual care ne este foarte propriu și care ne ajută să ne începem sau să ne încheiem ziua așa cum trebuie. În liniște, relaxați, bucurându-ne de o băutură aromată, preparată așa cum ne-o dorim.

Espressoarele De’Longhi și-au demonstrat și performanțele și fiabilitatea de multă vreme, pe întreg continentul, marca fiind numărul 1 ca vânzări în lume. Cu noua campanie, și cu multe alte eforturi logistice și comerciale în spate, obiectivul nostru, este, desigur, să ajungem numărul 1 și în România, cât de curând.

Roxana Dumitru DeLonghi
Roxana Dumitru, Coffee Cluster Marketing Manager la De’Longhi România & Ungaria

Cum evoluează piața espressoarelor din România și care este strategia De’Longhi pe piața locală?

Nu cred vine ca o surpriză pentru ­nimeni dacă spunem că acest segment a înregistrat o creștere galopantă în ­ultimii doi ani. Espressoarele s-au aflat printre acele electrocasnice care i-au ajutat pe oameni să facă față mai ușor pandemiei și izolării, iar noi am căutat să valorificăm aceste circumstanțe favorabile de piață propunând consumatorilor din România o gamă foarte extinsă de ­espressoare, de la cele manuale la cele full auto, care se pot acționa inclusiv de la distanță, prin intermediul telefonului mobil.

Multă vreme strategia noastră a fost bazată pe evidențierea calităților intrinseci ale produselor noastre, de la versatilitate și fiabilitate la designul italian curat, elegant, inconfundabil. Avem mulți clienți care ne scriu că au și folosesc produsele noastre de multă vreme și că le-ar recomanda oricând. Peste această bază foarte solidă, se adaugă acum o campanie de ­marketing memorabilă și, sperăm noi, relevantă.

Rezultatul, la mai puțin de o lună de la lansare, este remarcabil. Oamenii descoperă și redescoperă espressoarele De’Longhi și vânzările, mai ales pe palierele de preț premium, arată foarte bine. Ca strategie generală de vânzări, ținând cont că vorbim ­despre marca numărul 1 în lume, este clar că și în România ne propunem să atingem aceeași performanță.

Ce vor consumatorii români de la ­espressorul de acasă?

Mulți dintre ei încă nu-și doresc tot ce le poate oferi un espressor performant, full auto. România a avut multă vreme o cultură a cafelei influențată de zona orientală, în care cafeaua era preparată la ibric și avea două roluri impor-
tan­te – unul era să te trezească de dimi­neață, înainte de a pleca spre serviciu, iar celălalt era să te relaxeze după-amia­za, atunci când te întâlneai cu prietenii sau cu membri ai familiei, de obicei acasă. Primul pas a fost făcut spre cafeaua filtru și cafetierele dețin încă o pondere importantă din piață, mai ales pentru cei care consumă cafeaua ca pe o nevoie, nu ca pe un deliciu.

Espresso-ul și băuturile pe bază de cafea, preparate care includ unul sau mai multe shot-uri de espresso, au apărut la noi în ultimele două decenii și au redefinit complet experiența de consum. Avem pe piață un segment educat, cosmopolit și deschis, care a adoptat deja espressoarele și care acum începe să-și rafineze și ­să-și definească gusturile, dar câștigăm constant teren, pe palierele de prețuri mai reduse, și în fața cafelei la ibric sau a cafetierelor, pe măsură ce gustul de espresso e adoptat pe scară din ce în ce mai largă.

Modelele noastre de top prepară nu doar espresso, ci o multitudine de băuturi pe bază de cafea, și fac asta inclusiv prin intermediul unei aplicații mobile, ușor de instalat. Espressoarele De’Longhi pot folosi cafea boabe, proaspăt prăjită, sau cafea gata măcinată, lăsând utilizatorului liber­tate deplină să-și creeze, salveze și prepare în fiecare zi rețeta preferată.

Ce impact au avut pandemia și lucrul de acasă asupra pieței și preferințelor consumatorilor pentru acest tip de produse?

Cred că influența pandemiei asupra vânzărilor de espressoare a fost în mod particular foarte importantă. Consumul de espresso sau de băuturi pe bază de espresso era, pentru un segment important de public, legat de ieșirea în oraș, cu prietenii. Cum asemenea evenimente nu au mai fost posibile o perioadă îndelungată, oamenii și-au dorit să aducă experiența barista acasă. Iar mesajele noastre de marketing – care vorbeau tocmai despre asta – au căpătat brusc relevanță în context. Este și motivul pentru care s-au vândut mult espressoare full-auto, cu spumare de lapte, capabile să prepare orice băutură, de la espresso și flat white la latte.

Cum arată „portretul-robot” al clientului de espressoare De’Longhi?

Când vorbim despre un potențial ­client al espressoarelor De’Longhi, ne referim la persoanele care apreciază calitatea, dar care prețuiesc în egală măsură și experiențele. Sunt oameni care se informează, care vor să rămână la curent cu tot ceea ce este nou, iar, uneori, chiar tind să fie perfecționiști. Pasiunile lor includ gătitul, călătoriile, fotografia. În ceea ce privește cafeaua, aceștia nu se mulțumesc cu o cafea obișnuită. Ei caută autenticitatea, experimentează, apreciază gustul personalizat pe care îl pot obține în inti­mitatea propriului cămin.

Cât de importantă este inovația în domeniu și cum se combină cu tradiția?

În acest domeniu, în care familiaritatea este o noțiune cheie, inovația trebuie să vină în continuarea tradiției și să o pună în valoare. Suntem impre­sionați, în coffee shops, de talentul unui barista și, inevitabil, ne dorim să putem să replicăm gustul deosebit al cafelei și acasă, pentru că ritualul cafelei nu este doar unul social, ci și unul pur individualist. Când găsim un espressor capabil să ne transforme – mutatis mutandis – în barista, chiar la noi în bucătărie sau în living room, ni-l dorim.

Or, asta face inovația – automatizează elementele complexe și sofisticate ale procesului de preparare, ca pentru tine să fie simplu, o apăsare de buton, magic! De aceea și espressoarele noastre au un design din ce în ce mai curat și mai simplu pe exterior, de la o generație la alta, pentru că tot mai multe operațiuni sunt internalizate, automate, programabile, iar interacțiunea ta cu espressorul este tot mai comodă și mai precisă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 357 (16 octombrie – 14 noiembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: