Tech Interviuri

Simona Panait, Samsung: Lumea AI se deschide tuturor

26 feb. 2024 4 min

Simona Panait, Samsung: Lumea AI se deschide tuturor

Reading Time: 4 minute

Produsele Samsung integrează inteligența artificială și revoluționează felul în care interacționăm cu tehnologia zi de zi. Cum se traduce acest lucru în experiența de utilizare și cum sunt comunicate beneficiile erei AI am aflat de la Simona Panait, Marketing Director la Samsung Electronics România și Bulgaria.

Ce înseamnă revoluția AI pe care Samsung o aduce în portofoliul său de produse de anul acesta?

La Samsung, credem în viziunea „AI for All”, care are în centru tehnologiile pe bază de AI și modul în care noile produse Samsung folosesc inteligența artificială pentru a face viața oamenilor mai ușoară. Scopul acestora este să revoluționeze felul în care interacționăm cu tehnologia zi de zi.

Pionieratul este în ADN-ul brandului nostru și suntem bucuroși că în acest an aducem tehnologiile AI la îndemâna oricui folosește produsele Samsung, de la telefonul pe care îl avem permanent în buzunar până la frigiderul sau televizorul de acasă. Era AI va schimba fundamental rolul tehnologiei în comunitățile din care facem parte – vom fi mai apropiați, mai ușor de conectat de oriunde ne-am afla fizic și mai conștienți de cum putem să construim împreună o societate mai sustenabilă, mai atentă la resursele pe care le consumă. Noua lume AI imaginată și transpusă în realitate de Samsung este despre a fi mai productivi, mai creativi, mai liberi, dar și mai incluzivi cu nevoile celor din jur.

Cum au fost primite de români noile device-uri?

Românii sunt un popor foarte avid de noutate, cu un ritm rapid de adoptare a tehnologiilor de ultimă generație. Suntem o nație inventivă și curioasă, iar asta ne face deschiși și dornici să testăm gadget-uri de top imediat ce s-au lansat. Românii au intrat în era AI cu mult entuziasm și curiozitate, ceea ce ne-a motivat să pregătim campanii de comunicare care să mențină interesul pentru inovațiile Samsung la un nivel ridicat. Pe măsură ce tehnologiile AI devin tot mai intuitive și „învață” tot mai mult despre nevoile utilizatorilor, ne așteptăm să devină o experiență tot mai naturală și, în timp, ceva prezent în tot ceea ce facem.

Ce vor consumatorii astăzi și cum răspund noile smartphone-uri de la Samsung acestor dorințe?

Consumatorii vor produse care să le ușureze viața, să le aducă valoare și sens, dar mai ales să îi mențină hiperconectați – discuția acum nu mai este despre megapixeli sau puterea procesorului. Știm deja că Samsung este aproape sinonim cu tehnologia de vârf, dar acum suntem la un nivel de inovație care ne permite să ne concentrăm pe experiență, pe cât de mult te ajută produsele din jurul tău să rămâi conectat cu ceilalți, din orice colț al lumii te-ai afla.

Credem că era AI aduce beneficii esențiale în viața consumatorilor noștri, cum este, de exemplu, timpul liber, unul dintre cele mai valoroase lucruri pe care le putem primi de la tehnologie.

În plus, la Samsung ne pregătim de mulți ani să ajungem aici, procesul de cercetare a noilor tehnologii pe bază de AI este unul continuu. Suntem mândri că acum suntem în punctul în care arătăm cum inteligența artificială rescrie standarde așa cum nici nu visam acum câțiva ani. Nu ne oprim aici.

Cum este integrată sustenabilitatea în activitățile Samsung?

Sustenabilitatea este un principiu care este integrat profund în filosofia noastră de business, un angajament pe care îl respectăm în toate operațiunile noastre. Obiectivul Samsung este de a deveni o companie cu zero emisii de carbon și facem eforturi să reducem impactul asupra mediului pe tot ciclul de viață al produselor noastre, susținem reciclarea și refolosirea la nivel de componente și packaging oriunde este posibil, colaborăm cu parteneri care să ne ajute să implementăm cât mai multe măsuri care reduc risipa și dau o nouă viață produselor gata de reciclat.

Apropo de AI, de exemplu cu ajutorul funcției AI Energy Saving Mode de pe electrocasnicele și televizoarele Samsung, venim în ajutorul consumatorilor care sunt conștienți și preocupați de impactul pe care îl au asupra mediului, ajutându-i să își gestioneze și chiar reducă semnificativ consumului de energie electrică al casei.

Un alt aspect la care suntem foarte atenți este și durabilitatea produselor, și am luat deja o serie de măsuri, în toate categoriile noastre de produse, menite să le prelungească ciclul de viață, astfel încât să minimizăm cantitatea de produse aruncate an de an.

Toate acestea sunt gândite întocmai pentru a ne asigura că le oferim consumatorilor noștri nu doar o tehnologie și calitate de top, ci și produse sustenabile, care trec cu brio testul timpului.

Care sunt provocările marketingului în peisajul actual extrem de aglomerat și ultraconcurențial?

Inteligența artificială ne ajută să analizăm și să interpretăm până la cele mai mici detalii comportamentul consumatorilor noștri, analiză care ne oferă șansa de a crea campanii cu un grad ridicat de personalizare și relevanță. Adevărata bătălie nu mai este pe cifre, topuri sau audiențe, ci este pe cât de multă valoare putem aduce în viața oamenilor. Este și unul dintre motivele pentru care nu ne bazăm exclusiv pe date și tehnologii pentru a lua decizii importante de marketing, ci păstrăm vie o conexiune directă cu utilizatorii – validăm ipoteze prin interacțiuni directe, prin focus grupuri sau mystery shopping.

Trăim vremuri extraordinare în care tehnologia ne oferă acces la multe instrumente valoroase, dar, în același timp, credem că avem mare nevoie de creativitate și autenticitate, acum poate mai mult ca oricând.

În ultimii ani am lansat campanii care aduc motivație și inspirație, indiferent că am încurajat fetele să fie gameri de top într-o lume dominată de bărbați, că i-am încurajat pe tineri să-și urmeze pasiunile sau că am provocat elevii de liceu să schimbe ziua de mâine cu ajutorul celor mai noi tehnologii. Vom face asta mai departe doarece campaniile care au la bază insight-uri bune, care au profunzime în execuție și cu care oamenii rezonează cu adevărat sunt cele mai memorabile.

Cum abordează Samsung comunicarea cu clienții și audiențele relevante pentru brand? Cum realizați mixul optim de canale pentru a vă asigura că mesajele ajung la targetul vizat?

Mixul nostru de comunicare are la bază o ecuație aproape matematică, care agregă multe date – facem mult social listening, suntem foarte atenți la ce îi preocupă pe oamenii care ne folosesc produsele și ce este relevant pentru ei, urmărim trenduri și felul în care acestea le influențează stilul de viață, culegem date despre modul în care se informează și de pe ce canale. Apoi, după etapa de documentare, decidem unde și în ce fel putem comunica cu fiecare categorie de public, ce canal este relevant și cum putem personaliza mesajul în cel mai convingător mod. Folosim multă tehnologie în analiză, dar nu ne bazăm exclusiv pe algoritmi, suntem foarte atenți la fiecare segment de consumatori și la ce opțiuni de optimizare ne oferă fiecare mediu.

Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by Sesderma, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: