Via Transilvanica Interviuri

Țara Autentică, agenția de turism care ajută francofonii să se îndrăgostească de România

12 dec. 2022 5 min

Țara Autentică, agenția de turism care ajută francofonii să se îndrăgostească de România

Reading Time: 5 minute

De Sărbători, Cronicari Digitali și Raiffeisen Bank aduc în fața publicului un altfel de Colind, unul creat din pasiunea, dorințele de mai bine și urările venite de la antreprenorii de pe Via Transilvanica. Este primul an în care oamenii pasionați care au reușit să dezvolte propriile afaceri, să aducă împrejurul lor comunitățile locale și să inspire, se regăsesc uniți de cărarea în care cred, de drumul care poate readuce vitalitate locurilor unice pe care le străbate.

Dacă Crăciunul este despre împlinirea dorințelor și urări de ani tot mai buni, „Un altfel de Colind de la antreprenorii de pe Via Transilvanica” tocmai despre asta vorbește! Raiffeisen Bank și Cronicari Digitali, platforma creată de Zaga Brand și Humart, adună într-o serie editorială specială, în Biz,  fiecare poveste de antreprenoriat care vorbește despre sperantă și determinare pe Via. 

Din Bucovina își spune povestea Pascal Garnier, creatorul agenției de turism Țara Autentică, care ajută francofonii să descopere România frumoasă.

Pascal Garnier FOTO Catalin Asanache 1
Pascal Garnier, creatorul agenției de turism Țara Autentică, la Festivalul Povestirilor de pe Via Transilvanica, organizat de Cronicari Digitali, la București

Ce este Țara Autentică?

Țara Autentică  este o mică agenție de turism bazată în comuna Putna, dar care propune sejururi pentru turiști francofoni în toată România. Ne dorim să dezvoltam servicii turistice (punct de primire pentru drumeți, ghidaj, pachete turistice complete) în comuna Putna și în jur pentru publicul român iubitor de drumeții.

De la ce vis ați pornit agenția?

Această poveste a început cu prima mea călătorie în Bucovina, cu 24 de ani în urmă, când m-am îndrăgostit de peisaje și de viața rurală. De atunci, încerc să transmit aceste sentimente celor care doresc să descopere ce face din România o destinație turistică încă autentică. În paralel, mă lupt alături de alții pentru a păstra și a pune în valoare elementele culturale, arhitecturale și naturale, specifice pentru Bucovina.

Cum a pornit Țara Autentică  și ce a fost cel mai greu în primele luni de existență ale agenției?

Daniela, partenera mea de viață, a fost cea care a venit cu propunerea de a deschide o mică afacere în turism, fiind de asemenea persoana care și-a asumat o mare parte din demersurile administrative, într-un sistem puțin opac pentru un francez abia stabilit în România. Totuși, toată perioada de înfiintare și de formare profesională ni sa părut destul de ușoară. Cel mai greu a fost să găsim parteneri în Franța și să promovăm România ca o destinație turistică, pe fondul lipsei de informații a publicului francez.

Ce servicii oferiți?

Pentru publicul francofon, propunem sejururi însoțite sau în libertate, de la câteva zile, până la două sau trei săptămâni în toată România. În mare parte, programul este personalizat și include sau nu trasee de drumeție, după dorința turiștilor. Avem un site si o pagina Facebook unde găsesc informații și idei de sejururi și activități. Lucrăm cu parteneri din Franța și din România pentru a comercializa pachete turistice sau pentru a însoți punctual grupuri de turiști. Din 2023, vom avea oferte dedicate turiștilor din România care doresc să descopere trasee de drumeție pe un drum nou marcat, Via Huțulca, în zona de nord a județului Suceava.

Ce au special serviciile voastre față de alte agenții?

De la începutul aventurii noastre, am dorit să punem în valoare zonele rurale care păstrează cel mai bine identitatea multiculturală care caracterizează România. Ne dorim să oferim experiențe de neuitat turiștilor noștri, propunând trasee mai puțin cunoscute, întâlniri frumoase cu oamenii locului, descoperirea unor ateliere meșteșugărești și tradiții seculare, sau degustări de specialități culinare în gospodării familiale. 

Care sunt principalele provocări întâlnite până acum?

Dezvoltarea haotică a României din punct de vedere urbanistic, care nu ține cont de patrimoniul popular construit. Multe comune unde ne plimbăm pentru a descoperi arhitectura specifică pentru o regiune nu mai reprezintă astăzi un interes turistic. De asemenea, numeroase trasee turistice au fost distruse de exploatări forestiere sălbatice. Din punct de vedere economic, pandemia și războiul din Ucraina sunt evenimentele care ne-au afectat cel mai mult, îngreunând mobilitatea călătorilor și aducând o instabilitate care face din România o destinație deocamdată ocolită.

Cum ajută drumul care unește, Via Transilvanica, dezvoltarea afacerii? Ce speranțe aveți de la aportul adus de Via?

Dificultatea de a aduce turiști francofoni ne obligă să ne orientăm spre publicul din România, Putna fiind punctul de plecare pentru Via Transilvanica. În sezon, în jur de 30-40 de persoane pe zi pornesc pe primul tronson, între Putna și Sucevița. Ne dorim să venim cu servicii adaptate pentru iubitorii de drumeție. De asemenea, Via Transivanica reprezintă o oportunitate pentru a dezvolta oferta turistică în zona de munte, destul de redusă în acest moment, pentru cei care au gospodării, stâni, ateliere de meșteșugari sau alte mici afaceri prezente pe traseu. Aceasta ofertă stă la baza pachetelor turistice care sunt promovate și comercializate de către agenții de turism, pentru publicul din România și din străinătate.

Care a fost cea mai importantă realizare din 2022?

Realizarile anului 2022 au fost mai ales pe partea de voluntariat. Am consacrat mult timp și energie la restaurarea unei gospodării tradiționale în comuna Putna, care va fi un centru cultural și un punct de primire pentru drumeți. Vom întâmpina vizitatorii cu informații despre istoria comunei, despre viața rurală și arhitectura populară sau informații practice despre Via Transilvanica și alte trasee din Bucovina. Prelungirea acestui proiect este crearea unui traseu de drumeție spre nordul ținutului Bucovinei, în comune și cătune unde trăiesc comunitățile de huțuli. Denumit Via Huțulca, acest drum are până acum 60 km marcați dintr-un total de 115 km.

Ce v-ați dori să vi se întâmple în afacere, anul viitor?

În primul rând, ne dorim să se termine conflictul din țara vecină cu retragerea trupelor ruse și stoparea suferințelor poporului ucrainian. Atunci vom putea visa la întoarcerea turiștilor străini în România și în țările din jur. Cu partenerii din Ucraina lucrăm deja la circuite în regiunea Cernăuți, în regiunea Kamenieti Podolski și în Transcarpatia.

Dacă ați putea să o luați de la 0 cu această afacere, ce v-ar plăcea să știți și să faceți diferit în primele luni de activitate?

Un ghid vrea să răspunda la orice întrebare pusă de turiștii lui (nu vă puteți imagina varietatea lor) și, în timp, capătă experiența și cunoștințele necesare pentru a face fata la cele mai multe. Daca m-as întoarce în timp, mi-aș sufla răspunsurile pe care nu le-am putut da la început.

Care sunt lecțiile de business învățate până acum și pe care le-ați transmite și altor antreprenori de pe Via Transilvanica?

Nu sunt un mare antreprenor și mă îndoiesc că aș putea da lecții de business. Cred totuși că am o oarecare experiență în turism și o viziune pentru ce aș vrea să se întâmple în acest domeniu. Via Transivanica este mai mult decât un traseu care unește România, este o oportunitate de a înțelege că axa principală de dezvoltare în zone rurale trebuie să fie la nivel de mici afaceri care țin cont de peisajul cultural local, de produse specifice și de mediu. Sunt convins că viitori turiști vor fi foarte atenți la arhitectura locală, la curățenie, la păstrarea zonelor naturale și la diversitatea activităților propuse când vor alege destinația lor de călătorie. 

Ce alte mici afaceri de pe Via Transilvanica mai cunoașteți și le recomandați?

Un exemplu extraordinar de afacere familială de succes, care respectă specificul Bucovinei, este pensiunea agroturistică Colinița din satul Ciumârna, comuna Vatra Moldoviței. Ionut Loba și familia lui oferă o experiență extraordinară de sejur la țară pentru familii cu copii, pentru iubitori de natură sau pentru doritori de aventuri în ținutul huțulilor. Nu uitați să degustați, când veți trece în comuna Panaci, la poalele munților Călimani din județul Suceava, șvaițerul tradițional produs de familia Crucianu, înscris sub brandul „Produs în Arie Naturală Protejată”.

Antreprenorii de pe Via Transilvanica. Un altfel de colind

„Un altfel de Colind de la antreprenorii de pe Via Transilvanica” este proiectul Cronicari Digitali dedicat poveștilor antreprenorilor de pe Via Transilvanica, drumul alături de care Raiffeisen Bank România este încă de la faza de idee, și pe care, acum oamenii simt că își pot pune mai bine, în practică, propriile aspirații. 

Până la Crăciun, în Biz, veți putea citi poveștile din toate ținuturile: Terra Dacica, Terra Romana, Terra Banatica, Terra Siculorum, Terra Saxonum și Bucovina.

De Sărbători, Cronicari Digitali și Raiffeisen Bank aduc în fața publicului un altfel de Colind, unul creat din pasiunea, dorințele de mai bine și urările venite de la antreprenorii de pe Via Transilvanica. Este primul an în care oamenii pasionați care au reușit să dezvolte propriile afaceri, să aducă împrejurul lor comunitățile locale și să inspire, se regăsesc uniți de cărarea în care cred, de drumul care poate readuce vitalitate locurilor unice pe care le străbate.
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: