Tech

Tendințele anului în eCommerce

22 ian. 2020 3 min

Tendințele anului în eCommerce

Reading Time: 3 minute

Experiența pe care o oferă cumpărătorilor, tehnologia și personalizarea serviciilor sunt prioritățile pe care trebuiese vor concentra companiile de eCommerce în 2020, potrivit unui sondaj realizat de 2Checkout, la care au participat peste 1.200 de companii.

„Nu este o surpriză că experiența clienților și personalizarea rămân pe agenda comercianților în acest an, pentru că întreaga industrie a comerțului digital devine tot mai sofisticată și competitivă. De asemenea, ne așteptăm ca progresele tehnologice care îmbunătățesc deja experiența atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători, să continue să producă efecte pe termen lung”, a declarat Erich Litch, Președinte și Chief Operating Officer la 2Checkout.

Deși tehnologia evoluează rapid, companiile rămân destul de conservatoare în 2020, urmărind să cumpere în principal instrumente și aplicații software pentru eCommerce deja testate. Bugetele alocate pentru zona de comerț digital sunt însă în creștere. Iată principalele tendințe desprinse în urma studiului 2Checkout

Experiența clientului domină

Companiile care activează în eCommerce se vor concentra în primul rând în 2020 pe experiența clienților, 43% dintre respondenți indicând acest lucru. Urmează dezvoltarea brandului și a reputației companiei (32%), apoi îmbunătățirea analizei datelor (31%) și zona de content marketing (30%), alături de lansarea de noi produse și servicii (tot 30%).

În zona de provocări, alegerea tehnologiei corecte rămâne principala preocupare pentru 40% dintre companii, un procent mai mare cu 14 puncte procentuale comparativ cu anul precedent. Alte preocupări majore sunt optimizarea ratei de conversie (35%), generarea de trafic segmentat (22%) și zona de customer support (21%) și localizarea metodelor de plată (19%).

Bugetele pentru social media se dublează

ecommerce bugete 2020Aproape două treimi (61%) dintre companiile participante la studiu estimează o creștere a sumelor alocate operațiunilor de comerț digital, în timp ce 15% susțin că vor menține bugetele la același nivel ca în 2019. Doar 5% dintre companiile respondente au de gând să reducă bugetele eCommerce.

Principalele segmente către care vor merge bugetele sunt zona de SEO (57% dintre companiile respondente), publicitate plătită (53%), campanii în social media (34%), iar 19% dintre companii vor aloca bugete pentru crearea de conținut. Bugetele pentru social media vor crește de mai bine de două ori, în condițiile în care anul trecut doar 14% dintre companii prioritizau această categorie.

Personalizare și accent pe aplicații mobile

Majoritatea companiilor online vor folosi în 2020 instrumente de automatizare clasice precum servicii de email marketing (70%), campanii targetate de promovare în social media (56%), instrumente de up-selling și cross-selling (39%).

Companiile care au participat la studiu vor prioritiza targetarea și personalizarea (37%) în implementările pe care au în plan să le realizeze în 2020, urmate de crearea de aplicații mobile pentru magazinele online și optimizarea acestora (34%), precum și introducerea de soluții chatbot (30%).

Printre tehnologiile aflate în planurile de dezvoltare ale companiilor se numără soluțiile de realitate augmentată și virtuală, dar numai 19% dintre respondenți au în vedere astfel de implementări în 2020, în ciuda popularității de care se bucură aceste noi tehnologii la nivel global.

Pe zona de plăți, comercianții pregătesc introducerea de metode alternative, precum plata cu telefonul mobil (31%) și plata cu carduri în rate (29%), dar și tehnologii biometrice (16%)

Extindere internațională

Companiile locale vizează creșterea pe piețele internaționale, 76% dintre acestea dorind o creștere a afacerilor în alte țări. America de Nord rămâne o țintă populară pentru extindere, 64% dintre respondenți analizând această piață, urmată de Europa de Vest (54%) și de Europa de Est (45%). În același timp, 39% dintre companiile ce au participat la studiu iau în considerare o extindere a operațiunilor în regiunea Asia-Pacific.

Potrivit analizei 2Checkout, extinderea companiilor în cât mai multe zone geografice este o tendință în concordanță și cu înclinația cumpărătorilor de a efectua achiziții transfrontaliere, fie pentru că unele produse nu sunt disponibile pe piața internă, fie pentru că au prețuri mai mici pe alte piețe.

Ilustrație – Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: