Analize Business

Topul celor mai căutate informații de business din România

7 iun. 2021 2 min

Topul celor mai căutate informații de business din România

Reading Time: 2 minute

În clasamentul celor mai căutate produse actualizate de business din România, prima poziție este deținută de rapoartele de credit (care conțin atât date precum și interpretarea acestora), cu 45% din preferințele clienților serviciilor de business information, fiind urmat de incidentele de plată, cu 29% și înregistrările în BPI, cu 17%, potrivit unei analize KeysFin.

Doar 30% din antreprenorii locali apelează la soluții de tip business information, pentru a afla informații actualizate despre partenerii lor de afaceri, iar, dintre aceștia, cei mai mulți o fac pentru a accesa rapoartele de credit, incidentele de plată și înregistrările în Buletinul Procedurilor de Insolvență.

Industrii în top

Topul industriilor care apelează la soluții de business information este condus, fără mari surprize, de domeniile banking și financiar, în general, două industrii cheie a căror activitate este condiționată de primirea unor informații corecte și actuale despre cei care contractează credite, polițe de asigurare sau diverse servicii si produse.

În mod surprinzător însă, topul este completat de Construcții, Agricultură, Comerț, Industria prelucrătoare și Transporturi si depozitare, legătura dintre acestea, fiind faptul că sunt unele din sectoarele economice cu cele mai mari termene de plată și au nevoie să se asigure că, în perioada anterioară încasării, premisele de la care au pornit în derularea unui contract comercial nu s-au schimbat.

La polul opus, domeniile care nu apelează în mod predilect la astfel de soluții sunt Cultura si divertismentul, Horeca, Sănătatea și asistența socială, precum și Învățământul, explicația specialiștilor KeysFin, având legătură cu termenele de plată scurte aplicate în mod tradițional în aceste sectoare.

Antreprenorii, insuficient informați

România nu are avantajul de a fi o țară cu o cultură antreprenorială îndelungată, iar antreprenorii nu știu de cele mai multe ori unde să caute răspunsuri și analize sau statistici financiare pentru industria din care fac parte. Potrivit analizei KeysFin, aceștia iau în considerare datele disponibile online, fără o analiză
amănunțită, limitându-se de cele mai multe ori la o simplă căutare pe Google și la informații de bază, fără a cunoaște interpretarea lor.

Astfel, peste 70% din antreprenorii locali își verifică partenerii de business la 6 luni sau chiar mai rar de atât, iar, atunci când o fac, cei mai mulți nu cunosc care sunt informațiile cheie prin care pot identifica din timp potențialele probleme.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: