fbpx
Companii Interviuri

Veste bună pentru iubitorii de cafea: Costa Coffee este disponibilă în România9 min

17/06/2020 6 min read

Veste bună pentru iubitorii de cafea: Costa Coffee este disponibilă în România9 min

Reading Time: 6 minute

O cafea bună este centrată cu adevărat pe calitate. Iar Costa Coffee este această marcă, de o calitate deosebită, „obținută după numai 112 de încercări, care au dus pas cu pas la crearea aromei sale perfecte”. Începând cu luna iunie, Costa Coffee a ajuns în România, printr-un parteneriat dezvoltat alături de compania Coca-Cola HBC.

Am aflat mai multe detalii despre această lansare de la Mihaela Hoffman, Marketing Manager la Coca- Cola HBC România.

Mihaela Hoffman, Marketing Manager la Coca- Cola HBC România

Costa Coffee este un brand recunoscut în lume. Din iunie va fi piața din România adus de Coca-Cola HBC. Ce înseamnă acest lucru pentru Coca-Cola?

An de an, portofoliul Coca-Cola HBC crește printr-o succesiune de lansări. Fie că aducem pe piața locală produse cu totul noi sau oferim băuturile noastre consacrate într-un alt ambalaj sau în varianta unei noi arome, continuăm să extindem portofoliul, astfel încât să adresăm cât mai multe ocazii de consum, cât mai multe dintre dorințele consumatorilor. Iar fiecare inovație pe care o aducem înseamnă, în primul rând, un nou mod de a ne conecta cu mai mulți consumatori români.

O dată cu lansarea Costa Coffee, aducem către ei o nouă experiență de consum, prin care vor descoperi cafeaua de cea mai înaltă calitate. Pentru că, atunci când vine vorba de calitate, Costa clar este acel brand care alocă timpul necesar obținerii unei cafele cu adevărat deosebite. Încă de la momentul lansării sale, acum 50 de ani, gustul desăvârșit al cafelei Costa a fost obținut prin 112 încercări repetate, care au dus pas cu pas la crearea aromei sale perfecte.

Pentru noi această lansare marchează revenirea în categoria de cafea și ne aduce mai aproape  de viziunea noastră de a oferi consumatorilor și partenerilor noștri cu un portofoliu de produse și mai variat, care acoperă fiecare ocazie și nevoie de consum de-a lungul unei zile. Astfel, facem un pas înainte în a deveni partenerul de băuturi 24/7 pentru România.

Cum au ajuns brandul Costa alături de Coca-Cola?

De foarte multă vreme, compania noastră este mai mult decât un îmbuteliator. Coca-Cola HBC este un pionier al inovației și un partener în jurul căruia am creat o comunitate de clienți cheie și consumatori pe care ne dorim să îi surprindem în continuare cu tot ce este mai bun și mai potrivit nevoilor lor. Costa Coffee este o marcă cu tradiție, iubită și recunoscută la nivel global, cu un potențial enorm pentru noi și pentru România.

Putem spune că brandul Costa se potrivește perfect cu portofoliul Coca-Cola HBC, iar compania noastră este partenerul potrivit pentru a susține dezvoltarea Costa Coffee la nivel local și dincolo de granițele țării, ca parte din strategia noastră globală.

Rețeaua noastră de distribuție, experiența noastră vastă în execuții de brand și legăturile puternice pe care le-am construit cu jucători cheie din retail sau din zona de HoReCa vin și maximizează oportunitățile de creștere pentru această marcă de cafea, de o calitate deosebită.

Ne dorim să facem din Costa cel mai iubit brand de cafea din România, să îl facem disponibil pentru cei mai mulți dintre noi, în cât mai multe canale, prin colaborare cu cât mai mulți clienți. În plus, alături de Costa, continuăm angajamentul nostru de a oferi un portofoliu variat, cu produse potrivite pentru fiecare moment din zi.

Ce presupune lansarea în România?

În primul rând, lansarea Costa susține mai departe angajamentul brand-ului: acela de a face cafeaua de calitate accesibilă pentru cei mai mulți dintre noi, nu doar pentru câțiva. Ne vom axa pe experiența de consum acasă (prin Retail) și pe cea on the go (consumul la birou, în unitățile HoReCa), unde vedem un potențial imens pentru un brand atât de puternic cum este Costa.

Din perspectiva de marketing, vom susține lansarea Costa Coffee printr-o campanie 360, cu execuții în ATL – cu focus pe digital pentru a câștiga rapid notorietate, dar și în BTL – unde ne vom concentra pe vizibilitatea in-store și degustări, prin inițiativele de sampling.

Unde vor fi găsite produsele Costa?

Pentru a surprinde cât mai bine apetitul pentru cafea – dimineața sau după-amiaza acasă sau în timpul zilei la serviciu, începând cu luna iunie, oferim o gamă completă de cafea ambalată, disponibilă în retail, în HoReCa sau la birou, cum ar fi: cafea boabe, cafea măcinată și, mai târziu, în septembrie, capsule de cafea. Dar venim și cu soluții pentru cei care preferă să își bea cafeaua on the go, cum ar fi espressorul Costa Express.

În ce piețe va fi lansat brandul Costa?

Coca‑Cola HBC este primul îmbuteliator al Companiei Coca-Cola care lansează cafeaua Costa la o scară atât de impresionantă: în 15 țări, doar în 2020. Acestea sunt: Bulgaria, Polonia, Elveția, Grecia, Cipru, Ungaria, România, Croația și Slovenia, Cehia, Slovacia, Irlanda, Irlanda de Nord, Rusia și Austria. Suntem onorați că România este printre primele piețe în care are loc această lansare, este încă o dovadă a importanței pe care țara noastră o are la nivel de grup.

În următorii trei ani, Costa Coffee va fi disponibilă pe toate cele 28 de piețe în care Grupul Coca-Cola HBC este prezent.

Costa Coffee a mai fost prezentă pe piața din România. Ce înseamnă această revenire?

Această revenire înseamnă experiența cafelei de calitate făcută accesibilă unui număr cât mai mare de consumatori, pe canale multiple, datorită puterii de expunere semnificative de care dispune Coca-Cola HBC în plan local.

Segmentul cafelei a devenit premium în ultimii ani, gusturile evoluează și se schimbă. În special, în România, consumatorii caută experiențe de calitate atunci când aleg cafeaua, fie că o savurează acasă, la serviciu sau când sunt cu prietenii. De fapt, această schimbare a preferințelor către produsele premium contribuie cu 11% la creșterea valorii în Europa Centrală și de Est. Costa Coffee construiește pe această tendință și contribuie la contribuie la creșterea pieței locale.

Care sunt noutățile cu care vine brandul?

Costa Coffee este o cafea cu o calitate deosebită, iar atenția aceasta, aș putea spune aproape microscopică, dusă până în cel mai mic detaliu, pentru calitate este, în primul rând, acel element unic, adus de Costa Coffee în România. Astăzi, din 20 de boabe de cafea, doar una trece testul și este suficient de bună pentru cafeaua Costa, echivalentul a doar 5% din boabele de cafea din întreaga lume. Costa provine 100% din ferme certificate Rainforest Alliance, ceea ce indică impactul pozitiv asupra mediului înconjurător, drepturilor lucrătorilor și comunităților locale din toată lumea.

Costa este prăjită îndeajuns de încet pentru a păstra acel gust perfect echilibrat. Iar pentru a face experiența cafelei cu adevărat plăcută și accesibilă tuturor, specialiștii Costa degustă nu mai puțin de 5000 de cești în fiecare an, înainte de ambalare pentru a se asigura că îndeplinește standardul perfect de calitate.

La nivel de ofertă, le oferim consumatorilor acces la o gamă variată de sortimente și ambalaje care acoperă toate cerințele consumatorilor noștri. Punem pe piață cafea boabe, măcinată și prăjită, iar din septembrie și capsule. Blendurile Costa pe care le aducem în România răspund tuturor nevoilor de gust, de la tradițional la sofisticat și vin în 4 sortimente:

  • Echilibrul perfect, prin legendara SIGNATURE BLEND, obținută de frații Costa după numai 112 încercări
  • Varianta intensă SIGNATURE BLEND DARK, o cafea cu un gust intens
  • Varianta întotdeauna la îndemână, BRIGHT BLEND, compusă din 100% boabe Arabica din America de Sud
  • Varianta exotică, COLOMBIAN SINGLE ORIGIN

Ce provocări vedeți odată cu această lansare?

Piața locală de cafea este extrem de competitivă, dar cu siguranță Costa Coffee este o marcă deosebită prin calitatea sa. Atributele sale, pe care le-am dezvoltat mai devreme, sunt cele care vor ține în primul rând piept oricăror provocări. 

În plus, noi învățăm în permanență ceva nou, dezvoltăm capabilități noi – de exemplu avem o echipă dedicată pentru categoria de cafea. Toate aceste lucruri, alături de experiența noastră pe piață și rețeaua noastră de distribuție, parteneriatele cu clienții, toate ne oferă avantajul de a valorifica oportunități interesante pentru Costa, indiferent de modurile în care contextul social ne va surprinde.

Care sunt așteptările legate de această lansare?

Cu siguranță suntem extrem de entuziasmați să includem Costa Coffee în portofoliul nostru. Mizăm pe segmentul premium, întrucât piața de cafea este într-o continuă evoluție și ne dorim să facem din Costa cel mai apreciat brand local în categoria sa.

În România, dar și la nivel european, cafeaua este unul dintre segmentele cu cea mai rapidă dezvoltare pe piața de băuturi, iar cafeaua tip boabe și cea tip capsule înregistrează o creștere accelerată. Gusturile consumatorilor pentru cafea se transformă din ce în ce mai mult și într-un mod la fel de accelerat. În plus, observăm o mai mare atenție îndreptată către originea, calitatea și certificările care însoțesc sortimentele de cafea. Iar Costa răspunde acestor cerințe, fiind o marcă construită în jurul standardelor înalte de calitate și inspirată din dorința de a salva lumea de cafea mediocră. Astfel, suntem convinși că  există oportunități excelentă de creștere pentru Costa în România, iar așteptările noastre sunt cât se poate de optimiste.

Cum vedeți contextul pieței locale, care este diferit în acest an, din cauza crizei sanitare, a restricțiilor de orice fel?

Suntem într-un context în care ne adaptăm în fiecare zi. Pentru Coca-Cola HBC România, adaptabilitatea era deja o caracteristică esențială a businessului, însă acum discutăm despre o accelerare a acestei tendințe. 

Vom continua să ne concentrăm pe nevoile și așteptările tuturor clienților și consumatorilor noștri și vom folosi expertiza și capabilitățile noastre, alături de tot ceea ce am învățat în ultimele luni, să construim alături de toți partenerii noștri. Ne așteptăm ca tendința de digitalizare să continue, dincolo de contextul pandemiei, însă rămâne de văzut dacă ritmul actual se va menține sau va încetini, pe fondul întoarcerii către viața din offline.

În mod cert, am învățat că distanța nu ne desparte, ci ne apropie mai mult ca niciodată. Iar mobilizarea întregii echipe ne face să fim cu atât mai încrezători că vom reuși să devenim cu toții mai puternici decât eram acum trei luni.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *