Cat de des folosesc romanii gelul de dus?

Peste jumatate dintre romanii din mediul urban folosesc gelul de dus cel putin o data pe zi, arata un studiu cantitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna noiembrie 2015, pe un esantion de 1097 de respondenti din mediul urban.

Analizand frecventa de utilizare pe categorii de gen, se constata diferente semnificative intre comportamentul femeilor si cel al barbatilor.

“Femeile din mediul urban folosesc gelul de dus cel putin o data pe zi in procent de 72%, in timp ce barbatii in procent de doar 51%. Un consum mai scazut comparativ cu media urbana este observat si in cazul locuitorilor oraselor Moldovei (49%), in cel al angajatilor cu studii medii (50%), dar si in cel al elevilor si studentilor (53%)”, declara Lacramioara Loghin, Director General Exact Cercetare si Consultanta.

Analizand in continuare frecventa de utilizare a acestui produs, un sfert dintre romanii din mediul urban (26%) opteaza pentru gelul de dus doar de cateva ori pe saptamana. Din nou, in Moldova apare mai mult acest comportament: 36% mentioneaza ca folosesc doar de cateva ori pe saptamana acest produs, cu 10% peste media urbana. 

In ceea ce priveste comportamentul de utilizare a samponului, cei mai multi romani de la oras (56%) aleg sa il foloseasca de cateva ori pe saptamana. La fel ca si in cazul gelului de dus, se constata diferente atunci cand este analizat comportamentul in functie de genul respondentilor: femeile opteaza in procent mai mare pentru aceasta frecventa – 65% / vs. / 47 % in cazul barbatilor. Un comportament similar cu cel al femeilor se inregistreaza si in cazul tinerilor (elevi si studenti – 65%).

Privind spre consumul de sapun lichid, 83% dintre romanii din urban il folosesc cel putin o data pe zi. Doar in cazul celor cu un nivel scazut de educatie se inregistreaza un consum zilnic mai scazut, de 70%. 

Chestionati in legatura cu frecventa cu care au achizitionat in ultimele sase luni produse de ingrijire a corpului, jumatate dintre romanii din mediul urban au achizitionat lunar aceste produse: 48% in cazul sapunului lichid, 50% in cazul gelului de dus si 51% in cazul samponului.

Studiul vizeaza valul de noiembrie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 59 de ani, rezidente in mediul urban si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1097 respondenti. Acestia au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat via internet.

Studiul este reprezentativ la nivel urban pentru populatia din intervalul de varsta analizat, unde penetrarea internetului este de 75% – sursa: BRAT, martie 2015.  

Foto: © Sandra Van Der Steen | Dreamstime.com