The Venture si viitorul afacerilor cu impact social

Intre 14 si 20 martie a avut loc la Londra si Oxford “Saptamana Acceleratorului de Business – The Venture”, în cadrul finalei globale a competitiei de antreprenoriat cu impact social, organizata de Chivas Regal. Printre cei 27 de finalisti din toata lumea s-a numarat si Tudor Cobalas, co-founder SafeDrive si finalistul competitiei The Venture în Romania.

Discutia s-a axat pe întrebarea daca afacerile cu impact social vor ajunge sau nu sa se dezvolte într-atat încat sa poata rezolva unele dintre cele mai mari provocari ale lumii si daca marile corporatii, guverne si investitori ar trebui sa faca mai multe pentru a veni în ajutorul lor.

Rajeeb Dey, fondatorului business-ului britanic Enternships, a scos în evidenta tendinta milenialilor de a se îndrepta tot mai mult catre sectorul afacerilor cu impact social:

,,Cred cu tarie ca maiestria, autonomia si scopul care merge dincolo de profit sunt lucrurile care motiveaza generatia milenialilor. Daca înainte exista un compromis financiar atunci cand venea vorba atingerea acestor obiective în viata profesionala, astazi a avea o afacere cu impact social nu mai înseamna automat un profit mai mic. Totusi, pentru ca aceasta miscare a antreprenorilor care au curajul de a se îndrepta spre afaceri cu impact social sa fie una de success, este nevoie de leadership si viziune venite din partea oamenilor din top managementul companiilor mari. Ar trebui sa devina un lucru firesc sa poti obtine profit si sa faci si un bine comunitatii în acelasi timp”.

Thomas Davies, CIO al platformei online de investitii Seedrs, a  aratat ca  aproximativ 90% din PIB-ul Marii Britanii este alcatuit din IMM-uri cu mai putin de 20 de angajati.

“În sectorul social, impactul general este egal cu impactul creat de o multime de afaceri mici, mai degraba decat cu acela al unei companii mari. Un singur mare conglomerat nu functioneaza din punct de vedere social. Initiativa Chivas este aparte în contextual actiunilor sociale ale companiilor, pentru ca majoritatea dintre ele tinde sa aleaga profitul în detrimentul laturii sociale”, a explicat Davies.

Competitia The Venture continua pentru cei 27 de antreprenori cu Finala de la New York, în luna iulie, unde fiecare dintre ei va avea doar 5 minute pentru a-si sustine pitch-ul în fata juriului competitiei. Aflata la a doua editie, competitia The Venture a înregistrat peste 2500 de înscrieri de la antreprenori sociali din toata lumea, care au ales sa rezolve diferite nevoi sociale si de mediu prin înfiintarea unor afaceri scalabile si profitabile.  Romania va fi reprezentata la New York de finalistul Tudor Cobalas, co-fondator al aplicatiei mobile SafeDrive, care ofera recompense soferilor pentru ca nu-si folosesc telefonul mobil la volan.