Anul expansiunii

Farmec pregătește relansarea a două dintre brandurile foarte apreciate de români, încă o gamă premium și noi deschideri de magazine. Totul până la finalul anului, spune Mircea Turdean, directorul general al Farmec.

Farmec a avut o primă jumătate de an aglomerată, cu inaugurări de magazine și extinderi de game. Ce mai aveți pregătit pentru a doua jumătate a anului?

Pentru Farmec, prima jumătate a anului 2017 a stat sub marca modernizării și dezvoltării. Am lansat noi game de produse, am modernizat liniile consacrate deja și am extins rețeaua proprie, care a ajuns la 19 magazine de brand. Recent, am fost plasați pe o poziție foarte avantajoasă în clasamentul primelor 10 companii românești cu cel mai valoros portofoliu de branduri. Este o recunoaștere care certifică expertiza Farmec în industria cosmetică, dar și complexitatea portofoliului nostru, care oferă o paletă vastă de soluții de îngrijire a tenului, corpului, părului, dar și de curățare a locuinței. Pentru perioada imediat următoare, cât și pe termen lung vom continua în forță această direcție. Astfel, în cel de-al doilea semestru din 2017 vom relansa două dintre brandurile foarte apreciate de români. Sunt două lansări la care am lucrat intens și pe care le așteptăm cu nerăbdare, suntem siguri că se vor bucura și consumatorii noștri. De asemenea, și brandul Gerovital, care în acest an sărbătorește 50 de ani, va fi dezvoltat cu alte două game noi, dintre care una pe segmentul premium.

La finalul lunii august aveați 8 magazine Farmec și 11 magazine Gerovital. Câte magazine v-ați propus să aveți la sfârșitul lui 2017?

În acest an am inaugurat 8 magazine Gerovital, alocând un buget total de investiții de peste 500.000 euro. Am pătruns în regiuni noi ale țării, precum Moldova sau Oltenia, asigurându-ne că vom avea o acoperire națională pentru toți consumatorii. Până la finalul anului 2017, urmează să deschidem alte două noi magazine de brand și să ajungem la o rețea de 21 de spații comerciale proprii. Investițiile preconizate pentru aceste deschideri și pentru proiectele demarate la începutul anului viitor se vor ridica la suma de 130.000 euro.

Ați lansat și prima gamă premium. Pregătiți și alte lansări pe această zonă?

Pentru lansarea primei game premium din portofoliul companiei, am ales un moment unic – aniversarea a 50 de ani de la producerea în masă a primei creme Gerovital. Gerovital H3 Derma+ Premium Care este prima gamă ce conferă o îngrijire de top, urmând ca în curând să lansăm o altă linie, din aceeași categorie. Noua lansare este una specială pentru Farmec, deoarece ne va întări poziția pe acest segment nou pentru noi și ne va reconfirma poziția de cel mai important producător de cosmetice din România.

Care au fost factorii care au contribuit la creșterea cu 9% a cifrei de afaceri în primul semestru?

Creșterea din prima jumătate a acestui an este un rezultat de care suntem mândri, dar și recunoscători consumatorilor noștri, care au ales cu fidelitate produse 100% românești. Evoluția din ultima perioadă se bazează pe o strategie de business solidă, care a vizat trei domenii cheie: inovarea portofoliului de produse, optimizarea logisticii și eficientizarea distribuției. Circa 100 de produse noi au fost lansate în acest an, ca urmare a proceselor de inovare și mo­dernizare, desfășurate cu o frecvență constantă de companie.

Se poate vorbi despre o maturizare a pieței românești de cosme­tice? Cum a evoluat Farmec în ultimii 18 ani și ce planuri de viitor aveți?

Piața de cosmetice din România a evoluat foarte mult în ultima perioadă, dar încă nu putem vorbi de o maturizare a sa, comparativ cu alte țări. Sunt segmente care au atins un nivel de dezvoltare foarte bun, cum ar fi categoria cremelor de față, dar există și categorii în curs de dezvoltare, precum cea a gelurilor de duș sau a pastei de dinți, care au un potențial uriaș. Farmec, una dintre cele mai puternice companii cu capital 100% românesc, își propune să joace în continuare un rol important pe acest sector, astfel încât să creștem organic valoarea pieței de cosmetice din România, bazându-ne pe dezvoltarea de produse inovatoare, care să devină cunoscute nu doar pe plan intern, ci și extern.