Calendarul Lavazza: TU ce faci pentru viitor?

Lansat, recent, la Milano, noul calendar Lavazza  ridică o întrebare importantă pentru umanitate: ”2030: TU ce faci pentru viitor?”.

TU ce faci pentru viitor? Marele Chef Massimo Bottura, actorul american Jeremy Renner, ambasadoarea apelor Alexandra Cousteau, fondatorul Slow Food Carlo Petrini, legenda tenisului Andre Agassi, directorul rețelei de Dezvoltare Durabilă Jeffrey Sachs, co-fondatorul Rainforest Alliance Daniel Katz, aceștia sunt câțiva dintre ambasadorii fotografiați în calendarul Lavazza.

Portretele sunt realizate de fotograful britanic cu origini grecești, Platon, cunoscut în lume ca ”fotograful celor puternici”. Platon este cel care a realizat portretele unora dintre cei mai impunători lideri ai lumii din domenii diverse, cum ar fi sport unde l-a pozat pe Muhammad Ali, politică unde i-a pozat pe Putin și pe Obama sau istorie unde a capturat imaginea lui Gaddafi.

Jeffrey Sachs este persoana care a inspirat povestea calendarului Lavazza. Profesor la Columbia University și consilierul special al Secretarului General al ONU pe tema misiunilor de dezvoltare durabilă, Jeffrey Sachs este și unul dintre ambasadorii din calendar, fotografiat de Platon.

Jeremy Renner pozând pentru calendarul Lavazza

”Toate cele 193 de state membre ale ONU au adoptat obiectivele de dezvoltare în 2015, cu scopul de a îndepărta planeta de la pericolele distrugerii mediului înconjurător și de a o ghida către un viitor în care accentul cade pe prosperitate, sănătate, educație și pace. Acum, 2 ani mai târziu, suntem totuși departe de împlinirea acestor obiective, care sunt, cu siguranță, ambițioase, dar realizabile totuși. Misiunea centrală este cooperarea globală, principiu care ar trebui să intereseze pe fiecare în parte, să nu fie doar o temă pe agenda de lucru a companiilor, insituțiilor sau universităților. Calendarul Lavazza sărbătorește fix această implicare gloablă a oamenilor și ne reamintește tuturor care e miza cea mare. Speranța mea, care este și convingerea mea, este că acest calendar poate inspira atât de mulți alți oameni să îmbrățișeze obiectivele dezvoltării”.

“În rolul meu de maestru de ceremonii culturale, am încercat, prin acest proiect, să dau naștere unei dezbateri respectuoase decpre busola morală a fiecăruia, dar și despre importanța unei conduceri bune. Iar această misiune a fost întâmpinată cu energie și pasiune, nelăsând loc pentru negativism sau vină. De aceea, putem spune că vorbim despre o revoluție pozitivă. Avem în atenție 17 povești extraordinare, care pot deveni foarte ușor o sursă de inspirație și care pot încuraja oamenii să devină cetățeni responsabili ai unei mari comunități în care respectul pentru muncă și compasiunea să fie atributele principale”, spune Platon.

Scopul calendarului Lavazza a fost să dea un chip și un nume fiecăreia dintre misiunile de Dezvoltare Durabilă setate de ONU. Astfel, prin măiestria lui Platon și sub conducerea creativă a agenției Armando Testa, calendarul pezintă o poveste inspirațională pentru fiecare din cele 17 misiuni setate pentru 2030.

”A 26-a ediție a calendarului Lavazza marchează și o revenire la pozele alb-negru, dupa 16 ani de absență. Platon a ales fotografia alb-negru ca și canal de comunicare pentru că e de părere că acestea sunt portretele cu adevărt autentice, nuanțele care invită privitorul la introspecție și reflecție, stări ideale pentru tema universală cum este implicarea pentru salvarea planetei”, a declarat Michele Mariani, Executive Creative Director de la Armando Testa.

Calendarul Lavazza 2018, care poate fi văzut online la adresa calendar.lavazza.com

Istoria calendarului Lavazza

Proiectul artistic a început în 1993, când Lavazza a lansat prima ediție în colaborare cu Helmut Newton. Din acel moment, calendarul a evoluat, devenind unul dintre cele mai așteptate proiecte artistice datorită colaborărilor creative cu unii dintre cei mai apreciați fotografi ai lumii: Annie Leibovitz, David Lachapelle, Thierry Le Gouès.

Proiectul ”Calendarul Lavazza” a fost inițiat de Francesca Lavazza, membru al conducerii companiei, dar și membru de familie, parte din a patra generație de membri Lavazza care se află la cârma companiei fondate în 1895.