Lecții de business: Mircea Turdean, Farmec

w-226

Mircea Turdean, Director general, Farmec

Pune pasiune în tot ceea ce faci! Pentru a atinge succesul, este nevoie ca totul să fie făcut cu pasiune. În momentul în care există pasiune, sarcinile nu mai sunt resimțite ca fiind datorii sau obligații, ci ca noi provocări de a deveni mai bun. În plus, pasiunea te motivează mai mult decât orice și te ajută să cauți mereu cele mai bune soluții. În cazul echipei Farmec, vorbim despre 100% pasiune care merge mână în mână cu responsabilitate și cu dorința lucrului bine făcut. Fără această pasiune, în mod sigur nu am fi atins succesul de care ne bucurăm astăzi.

Stabilește obiective clare! În afaceri este vital să îți cunoști foarte bine obiectivele și să nu le pierzi nicio clipă din vedere. Astfel, știind foarte clar aceste lucruri, pe parcurs, vei găsi mai ușor și mijloacele prin care le vei obține. Noi am știut întotdeauna că ne dorim să fim cei mai buni și am investit energie și pasiune pentru a ajunge preferații românilor. Astăzi, Gerovital este cel mai iubit brand românesc și brandul nostru vedetă. Este al doilea an consecutiv când, conform datelor Nielsen, Gerovital ocupă poziția de lider pe segmentul de îngrijire a tenului din punct de vedere valoric și cantitativ, cât și pe segmentul de întreținere a firului de păr, din punct de vedere valoric. Am reușit ce ne-am propus și știm că și în continuare ne vom atinge toate obiectivele.

Învață cât mai mult din fiecare etapă! Fiecare etapă prin care treci te va ajuta să te cunoști mai bine și să construiești afacerea pe care ți-o dorești. Am intrat în compania Farmec în urmă cu peste 20 de ani și inițial am lucrat ca și cercetător. Cu timpul, am ocupat și alte poziții în cadrul companiei până când am ajuns la funcția de director general. Fiecare etapă prin care am trecut m-a ajutat să înțeleg mai bine acest business și să știu cu exactitate în ce direcție îmi doresc să meargă compania.

Fii organizat și arată mereu respect față de munca pe care o depui! Disciplina poate face diferența între succes și eșec în afaceri. Un antreprenor aflat la început de drum, poate avea uneori senzația că totul devine copleșitor. De aceea, totul trebuie planificat în detaliu și tratat cu atenție și res­ponsabilitate. Chiar și după ani de experiență, organizarea riguroasă înseamnă timp economisit și resurse eficient investite.

Investește permanent în cercetare și inovație! Devii mai bun doar reinventându-te constant și aducând mereu ceva nou, căutând soluții actuale care te diferențiază de competiție. Farmec este o companie cu o tradiție de 126 de ani, în timp ce bradul Gerovital are aproape 50 de ani de la înființare. Am înțeles de la început că succesul vine atunci când experiența este îmbinată cu cercetarea și permanenta inovare pentru a crea produse moderne și în ton cu noile cerințe ale unei piețe din ce în ce mai competitive și astfel compania noastră este în continuare cel mai important producător de cosmetice din România.

Analizează piața și fii la curent cu tot ce fac competitorii tăi! Competiția ne face să fim mai buni și să ne depășim limitele. Pentru asta însă este important să cunoști tot ce se întâmplă pe piață și să autoevaluezi în raport cu competitorii tăi, pentru a ști unde trebuie să lucrezi pentru a-ți îmbunătăți rezultatele.

Arată respect față de clienți și cunoaște-le nevoile! Consumatorii sunt cei care joacă unul dintre cele mai importante roluri în ceea ce privește succesul tău în business. Cunoscându-le nevoile și învățând mereu din feedback-ul primit din partea lor, vei reuși să creezi produse care te vor propulsa în topul preferințelor tuturor. Stabilește întotdeauna un raport preț-calitate corespunzător, iar în acest fel vei demonstra că ești responsabil și că îi respecți pe cei care care iubesc produsele. În acest fel, vei reuși nu doar să le mulțumești pentru aportul lor în succesul businessului tău, ci și să îi fidelizezi.

Îndrăznește să îți faci planuri mari și să depășești granițele! Chiar dacă deții o companie mică, gândește-te că fiecare mare business din lume a fost construit de la zero și, prin muncă, viziune și pasiune, a ajuns la succes global. Farmec este o companie cu capital 100%, care face concurență unora dintre cele mai mari branduri internaționale. Extinderea rețelei de magazine Farmec a fost întotdeauna unul dintre obiectivele incluse în strategia de dezvoltare a companiei. În prezent, produsele Farmec ajung în peste 30 de ţări, principalele pieţe fiind: Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, Irak, Kuweit şi Canada.

Investește în promovare și fii deschis în relația cu presa! Oricât de bune ar fi produsele sau serviciile pe care le oferi, ai nevoie de vizibilitate pe care o obții investind în promovare. De la an la an investim tot mai mult în promovare, pentru a atrage noi clienți și pentru a-i asigura pe cei pe care i-am câștigat deja că devenim tot mai buni pentru ei. Competiția este acerbă, iar lucrurile evoluează în fiecare clipă. Așa că atunci când faci ceva bine, asigură-te că toată lumea știe asta. De asemenea, reține că transparența față de presă și deschiderea de a vorbi despre compania ta îți vor aduce întotdeauna beneficii.

Formează-ți cea mai bună echipă și fii mereu alături de ea! Oamenii alături de care lucrezi reprezintă primul pilon al afacerii tale. Asigură-te că ai alături specialiști de top și construiește un mediu de lucru plăcut și constructiv. Pentru mine, echipa Farmec înseamnă a doua familie și sunt mândru să lucrez într-o echipă formată din oameni cu experiență, pasionați și loiali alături de care am atins performanțele pentru care suntem atât de apreciați.

Menține echilibrul între viața profesională și cea personală! Dedică-te muncii și afacerii tale, dar nu uita de viața personală. Susținerea familiei și a celor apro­piați îți pot da o mare parte din energia de care ai nevoie și te vor ajuta să fii echilibrat.