Alexandru Paius: “Suntem mai atenti la valoarea adaugata si eficienta”

<p> <strong>Alexandru Paius, Senior Partner, IMAGE PR</strong><br /> <br />  </p> <p> <strong>Moare sau nu moare PR-ul?</strong><br /> Sub nici o forma. Nu se poate pune problema disparitiei PR-ului tocmai in aceasta perioada in care organizatiile si companiile au mai mult ca oricand nevoie de o reputatie solida in randul publicurilor. Iar principala functie a relatiilor publice este tocmai construirea si mentinerea reputatiei organizatiilor si brandurilor.<br /> Se discuta mult la nivel international despre nevoia de a gasi un nou nume pentru meseria noastra. Probabil ca formularea “relatii publice” nu mai reflecta fidel scopurile si specificul activitatii noastre de astazi. In mod cert, domeniul relatiilor publice parcurge schimbari importante: se schimba modul in care a fost adesea perceput si practicat PR-ul pana acum, in special in termeni de vizibilitate a organizatiei si a liderilor ei; se dezvolta o serii de noi practici care faciliteaza un dialog real cu publicurile, cum ar fi comunicarea online; avem astazi oportunitatea de a gestiona in mod integrat comunicarea pentru clientii nostri, preluand cu adevarat rolul de manager al reputatiei clientilor nostri si de consultant in comunicare.<br /> In plus, noua conjunctura economica ne forteaza sa ne concentram si mai mult pe campanii si idei de comunicare in linie cu obiectivele de business ale organizatiei, pe programe care construiesc in mod real reputatie. Suntem si mai atenti la valoarea adaugata si la eficienta economica a fiecarei propuneri pe care o facem clientilor nostri, la evaluarea corecta a rezultatelor fiecarei campanii. In concluzie, independent de numele pe care il dam meseriei noastre, ea este cu siguranta mai relevanta ca oricand pentru un business sanatos.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Nu este necesar sa reinventam relatiile publice, este insa important sa le redefinim si adaptam continuu la noile realitati economice, sociale, culturale si tehnologice ale societatii in care traim. Oamenii de relatii publice au dovedit de-a lungul timpului ca se pot adapta mereu astfel incat sa poata functiona in continuare drept punte intre o companie/un brand si publicurile tot mai fragmentate. O alta functie importanta pe care o vor avea specialistii in relatii publice este cea integratoare. Astazi, granitele dintre disciplinele de comunicare se prolifereaza mai degraba la nivel formal, pe cand in practica ele devin irelevante. Pentru tot mai multi dintre clientii nostri avem astazi si pe viitor oportunitatea de a gestiona si corela toate eforturile de comunicare pentru a le construi si mentine reputatia. Este un rol legitim pentru specialistul in relatii publice si implica o evolutie a meseriei care reprezinta pentru noi totodata o provocare si o sansa extraordinara. Pe de o parte, suntem obligati sa fim mai atenti la ce se intampla in jurul nostru, sa ne dezvoltam noi abilitati (in domenii precum marketing, cercetare, social media etc) si sa asiguram coerenta si consistenta tuturor activitatilor de comunicare. Pe de alta parte, aceasta este sansa oamenilor de relatii publice de a-si asuma rolul de consultanti in comunicare si de decision-makers care li se cuvine.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Probabil cea mai importanta lectie pe care am invatat-o in ultimul timp nu tine relatiile publice, ci de management: am acordat mai multa atentie managementului financiar pentru a gestiona mai bine resursele agentiei; am fost, ca si alti manageri, mult mai atent la cash flow; am lucrat impreuna cu clientii nostri la planificarea activitatii pe conturi si am corelat aceasta cu activitatea de new business. In plus, m-am asigurat ca raspundem tuturor provocarilor impuse de criza financiara si reducerile de buget prin profesionalism, solutii eficiente, o evaluare mai riguroasa a activitatii noastre, corelata cu obiectivele de business ale clientilor nostri.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011 pentru IMAGE PR?</strong><br /> Doua dintre cele mai importante directii de dezvoltare pe care le-am sustinut in ultimii ani la IMAGE sunt consolidarea portofoliului de clienti si a echipei noastre de consultanti. Eforturile noastre au dat roade inca din 2009, cand am inregistrat o crestere de 40% a cifrei de afaceri, o realizare spectaculoasa in contextul economic dat. 2010 a fost de asemenea un an foarte bun pentru IMAGE, in care ne-am mentinut cifra de afaceri la acelasi nivel. Ne asteptam astfel ca 2011 sa continue acest trend pozitiv pentru compania noastra, iar inceputul de an este incurajator: la portofoliul nostru de clienti cu traditie s-au adaugat recent doua conturi noi: Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM) si categoria de ingrijire personala a Unilever South Central Europe (brand-urile Dove, Rexona, Clear si Axe). De asemenea, ne largim in continuare echipa, care acum numara 27 de oameni, dintre care 20 accounti.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Simtim in ultima perioada ca lucrurile au inceput sa se dezmorteasca si in industria noastra: clientii sunt mai deschisi la demararea de noi proiecte, bugetele de comunicare se reaseaza. Ne asteptam asadar ca 2011 sa aduca o crestere usoara la nivelul industriei de relatii publice autohtone.<br />  </p> <p> <strong>IMAGE PR</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 1.150.000 euro<br /> Cifra de afaceri (2010): 1.100.000 euro<br /> <strong>Portofoliu de clienti</strong>: Arctic, Unilever USCE (categoriile margarina, dressings, inghetata, ingirjire personala, ceai), Coca-Cola HBC Romania, Eco-Rom Ambalaje, Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), Strauss Romania, Philip Morris Romania, Coca-Cola Romania, Bunge Romania, ProLogis Romania.</p>