Apple, in continuare la putere

<p> Apple ramane lider in topul BrandZTM, topul celor mai valoroase 100 branduri globale, cu o valoare estimata la 185 miliarde dolari.</p> <p>  </p> <p> Apple a crescut cu doar +1% in ultimul an, comparativ cu cresterea de +51% a principalului sau rival, Samsung, care este acum pe pozitia 30 la nivel global cu o valoare a brandului de 21 miliarde dolari. </p> <p>  </p> <p> Google este, de asemenea, un candidat serios la pozitia de lider, compensand scaderea de anul trecut cu o crestere de +5% a valorii brandului in acest an. Google se afla pe locul 2 in clasament, cu o valoare de 114 miliarde dolari. Pe locul 3 se afla IBM, care valoreaza 112 miliarde dolari.</p> <p>  </p> <p> “In competitia pentru pozitia de lider pe piata de Smartphone-uri, Samsung si-a alimentat cresterea spectaculoasa in valoarea brandului prin alocarea echilibrata a resurselor financiare intre inovatie (a fost o perioada remarcabila din punct de vedere al inovatiilor) si obiectivele de crestere a cotei de piata – sustinute prin suplimentarea bugetului de advertising cu 1.6 miliarde de dolari fata de anul precedent”, declara Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor.</p> <p>  </p> <p> “Abilitatea Apple de a-si pastra pozitia de lider in ciuda nivelului mai ridicat al competitiei pe piata si a altor branduri care vin din spate demonstreaza valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de pretul actiunilor.”</p> <p>  </p> <p> Valoarea combinata a Topului 100 a crescut cu 77% din 2006. In prezent, brandurile din clasament au o valoare cumulata de 2.6 trilioane dolari.</p> <p>  </p> <p> Cateva dintre principalele concluzii desprinse din raportul din acest an:</p> <p>  </p> <p> Brandurile din varful clasamentului sunt diferite intr-un mod care conteaza pentru consumatori: Primele 10 branduri din punct de vedere al cresterii in valoare au rezultatele semnificativ mai bune decat media pe indicatorii Relevanta, Diferentiere si Proeminenta. Prada a crescut cel mai mult in valoare, cu +63%.  Depasind performanta altor branduri de lux, acesta se claseaza in momentul de fata in pozitia a 4-a in categoria Lux (si in pozitia 95 in topul global) si valoreaza 9.5 miliarde USD.</p> <p>  </p> <p> Berea a cunoscut o crestere rapida: Cea mai consumata bautura alcoolica din toata lumea, berea, reprezinta categoria cu cea mai mare crestere in clasamentul din acest an. Primele 10 branduri de bere au crescut cu +36% si au o valoare cumulate de 63 miliarde USD. Categoria a beneficiat de o crestere a vanzarilor in America Latina si China. Heineken este al treilea cel mai mare brand de bere din lume, valorand 8 miliarde de dolari, si a profitat de promovarea filmului Skyfall din seria James Bond. Berea Brahma din Brazilia a crescut cu +61% in ultimul an, ajungand sa valoreze 4 miliarde de dolari.</p> <p>  </p> <p> Brandurile valoroase aduc o crestere mai rapida:  Analizand de-a lungul ultimilor 8 ani marcile incluse in top 100 BrandZTM  ca un portofoliu de actiuni, acesta are o performanta foarte favorabila in comparatie cu indicele S&P 500. In timp ce valoarea companiilor din indicele S&P 500 a crescut cu 23%, portofoliul BrandZTM  a crescut cu 58%, demonstrand faptul ca acele companii care au branduri puternice pot livra o valoare mai mare pentru actionarii lor</p> <p>  </p> <p> In timp ce brandurile din domeniul tehnologic continua sa domine clasamentul, soarele rasare pentru China digitala: Brandurile din ariile tehnologie si telecomunicatii continua sa domine clasamentul cu 29 de marci in BrandZ™ Top100, insumand 43% din valoarea cumulata a brandurilor din Top 100, mai mult de 1 trilion de dolari. Cresterile in acest sector au stagnat. In comparatie cu Facebook, a carui valoare a scazut, echivalentul sau din China, Tencent, a crescut cu 52% in valoare, devenind unul dintre primele 10 branduri din punct de vedere al cresterii, cu aproape 800 milioane de utilizatori active. Yahoo intra si el in clasament dupa ce numirea noului CEO care vine de la Google a crescut asteptarile si preturile actiunilor, apreciind valoarea brandului.</p> <p>  </p> <p> Topul BrandZ™ al celor mai valoroase 100 branduri globale este disponibil <a href=”http://www.millwardbrown.com/BrandZ/Top_100_Global_Brands.aspx”>online</a>. Acesta include clasamentul si analiza celor mai valoroase marci pentru regiuni-cheie din intreaga lume si pentru 13 sectoare de piata.</p> <p>  </p> <p> Clasamentele si multe alte insight-uri despre branduri sunt disponibile si ca aplicatii gratuite pentru mobil pentru Apple si Android si ca revista pentru iPad.</p> <p>  </p> <p> Dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP de catre Millward Brown Optimor, clasamentul BrandZ™ – Topul celor mai valoroase 100 branduri globale – a ajuns la cea de-a opta editie. Este singurul studiu care combina masurarea brand equity prin interviuri cu peste doua milioane de consumatori din intreaga lume in legatura cu mii de branduri B2C si B2B cu o analiza riguroasa a performantei financiare a fiecarei companii (utilizand date Bloomberg si date din Kantar Worldpanel) pentru a izola valoarea pe care o aduce brandul in realizarea cifrei de afaceri si capitalizarea pe piata. Perceptiile consumatorilor despre brand sunt un factor-cheie in determinarea valorii marcii, intrucat marcile reprezinta o combinatie a performantei afacerii, produsului, claritatii pozitionarii si perceptiei de lidership. Clasamentul tine cont de diferentele regionale avand in vedere ca, chiar si pentru marcile globale, nivelul contributiei brandului (brand contribution) poate diferi intre tari.</p> <p>  </p> <p> <a href=”http://www.millwardbrown.com/Home.aspx”>Millward Brown</a> este una dintre cele mai mari agentii de research la nivel mondial si este un expert in studiile care privesc eficacitatea advertisingului, a comunicarii de marketing, in studii media si studii de brand equity. Millward Brown detine peste 86 de birouri in 56 de tari.</p> <p>  </p> <p> Alte divizii includ Dynamic Logic (lider in masurarea eficacitatii activitatilor de marketing digital), o retea globala de experti media (care masoara eficacitatea canalelor media, Firefly Millward Brown (reteaua noastra calitativa la nivel mondial), divizia de Neuroscience (care foloseste neurostiinta pentru a optimiza valoarea tehnicilor traditionale de research) si Millward Brown Optimor (care se concentreaza pe a-i ajuta pe clienti sa maximizeze rezultatele investitiilor in brand si marketing). Millward Brown face parte din Kantar, grupul de research si consultanta al WPP. In Romania, Millward Brown este reprezentat de catre Daedalus Millward Brown, una dintre cele mai mari agentii de research, cu o prezenta pe piata de peste 15 ani.</p> <p>  </p> <p> <a href=”http://www.wpp.com”>WPP</a> este cel mai mare grup de servicii de comunicare cu o cifra de afaceri de 70.5 miliarde de dolari si castiguri de 16.5 miliarde de dolari. Prin intermediul companiilor sale, Grupul furnizeaza o gama larga de servicii de advertising si marketing, incluzand servicii de managementul investitiilor in advertising si media; research; PR; branding si identitate de brand; comunicare in domeniul medical; marketing direct, digital, marketingul promotiilor si relationship marketing. Compania are peste 165.000 angajati (inclusiv asociati) in peste 3000 birouri din 110 tari.</p> <p>  </p>