Marketing

Asta vrea generația Z de la reclame

10 ian. 2017 2 min

Asta vrea generația Z de la reclame

Reading Time: 2 minute

Adolescenții se dovedesc a fi o provocare pentru publicitari. Aceștia reprezintă generația cel mai greu de atras. Dintre toate generațiile, printre ei se numără cei mai mulți „ad block-eri”. Oferă clipurilor video doar 10 secunde pentru a-i impresiona și preferă reclamele video cu recompense, pe cele skippable și pe cele care îi implică și pe ei într-un fel.

„Generaţia Z a crescut într-o lume a posibilităţilor nelimitate, în care pot avea totul la cerere, şi acest lucru le influenţează aşteptările de la reclame. Ei sunt mult mai atraşi de reclamele care le permit să participe la crearea sau influenţarea turnurii acţiunii, în  comparaţie cu generaţiile Y sau X, care preferă ca reclamele să îi ajute să găsească mai multe informaţii despre marcă”, este de părere Duncan Southgate, Global Brand Director, Media & Digital în cadrul Kantar Millward Brown.

10 lucruri pe care oamenii de marketing trebuie să le știe despre Generația Z

  • Generaţia Z are o atitudine mult mai favorabilă faţă de formate cum ar fi cele outdoor, cele din ziare/ reviste şi cele de la cinematograf, TV sau radio faţă de alternativele digitale obişnuite
  • Reprezentanţii acestei generații au o atitudine mai favorabilă faţă de cea a altor generaţii în privinţa reclamelor video cu recompense şi a formatelor skippable pre-roll (reclamele care rulează automat înaintea unor clipuri video şi pot fi evitate). Detestă, însă, formatele invasive, cum ar fi non-skippable pre-rolls (reclamele care rulează automat inaintea clipurilor video, dar nu pot fi evitate) şi pop-up-urile.
  • Muzica, umorul şi celebrităţile fac Generația Z mai receptivă la reclame.
  • Adolescenții preferă reclamele care le permit să îşi pună amprenta asupra lor sau să vadă ce se întamplă după ce iau o decizie. Ei au o parere mai bună despre mărcile care îi lasă să voteze ce se va întampla, să aleagă o opţiune sau să ia decizii.
  • Generaţia Z este extrem de bine informată în materie de design. Ea va evalua calităţile estetice ale unei reclame şi va aprecia utilizarea noilor formate captivante cum sunt AR (Augmented Reality) şi VR (Virtual Reality).
  • Reprezentanţii Generaţiei Z utilizează semnificativ mai mult platformele de socializare, nu numai prin prisma timpului petrecut în contact cu ele, dar şi prin cea a numarului de platforme vizitate. Acestea nu se rezumă doar la Facebook şi Youtube, ci includ Instagram, Twitter şi Snapchat.
  • Aceasta este generaţia care petrece cel mai mult timp pe ecranele mobile – 74% dintre reprezentanţii ei petrecând mai mult de o oră pe zi pe dispozitivele mobile, în comparaţie cu 66% în cazul Generației Y şi 55% în cazul Generației X.
  • Generaţia Z este mult mai pasionată de muzică şi filme. Reclamele plasate în aceste contexte sunt mult mai bine primite de către acest grup – astfel 39% dintre membrii Generaţiei Z susţin că muzica îi face mai receptivi la reclame şi 38% declară că filmele au acelaşi efect.
  • Toate generaţiile preferă clipurile video scurte, dar Generaţiei Z îi plac reclamele mai scurte de 10 secunde într-o masură mai mare decat generaţiilor anterioare.
  • Formatele ca evenimentele de brand, feed-urile pe plaformele de socializare şi susţinerea din partea celebrităţilor obţin, la nivel global, scoruri mai bune în rândul adolescenților decât printre consumatorii mai în vârstă .

Toate aceste informații reprezintă concluziile studiului AdReaction, realizat de către Kantar Millward Brown, la nivel global. Acesta a investigat opiniile a peste 23.000 de consumatori, cu  vârste cuprinse între 16-49 ani, din 39 de ţări.

Foto © Monkey Business Images Ltd | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: