Analize

BRAT: În primul semestru din 2022 investițiile în publicitate nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic

Reading Time: 3 minute

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) oferă industriei media și publicitate raportul de analiză a tendințelor de piață din primul semestru al anului 2022, raport realizat pe baza datelor obținute în cadrul studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru mediul online, presă scrisă, radio și OOH.

Concluziile generale arată că în prima parte a anului 2022 investițiile în publicitatea din cadrul celor 4 medii (online, OOH, radio și presă scrisă) nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic, acestea totalizând aproximativ 300 de milioane de EUR (valoare calculată utilizând prețuri de listă/ ratecard) și fiind cu aproximativ 4% mai mari decât cele din semestrul 1 al anului 2021.

Publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021, în timp ce publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021.

Publicitatea din mediul online ramâne la același nivel ca în semestrul 1 din 2021, iar investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent (în scădere cu 21% față de semestrul similar din 2021).

Retailul ramâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile ce nu au legătură cu TV-ul, totalizând aproximativ 23% din totalul acestora și înregistrând o creștere de aproximativ 7% față de semestrul similar din 2021.

Cele mai importate creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona servicii video la cerere (Video on Demand), acestea înregistrând o creștere cu 59%, urmați de cei din sectorul de divertisment și timp liber (+22%), în special cu investiții din cadrul industriilor jocurilor de noroc, concerte și festivaluri, târguri și expoziții, cărți / târguri de carte.

Numărul clienților care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în același semestru al anului 2021, procent regăsit și pentru numărul de mărci promovate. Cu toate acestea, primii cei mai mari 10 clienți de publicitate (conform investițiilor realizate în mediile monitorizate) cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021, ceea ce arată o concentrare mai mare a investițiilor în rândul clienților mari.

Raportul complet privind tendințele și evoluția pieței de publicitate este disponibil pe site-ul BRAT, accesând linkul următor https://www.brat.ro/mip/raportari_anuale/1_2022

Despre BRAT

Asociația Biroul Român de Audit Transmedia este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media.

BRAT sprijină industria de media și publicitate prin studii strategice și tactice utilizate în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj și radio.

Studiul de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP) este studiul realizat de către BRAT ce pune la dispoziția pieței de media și publicitate informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio, pe site-uri web și în locații OOH. Rezultatele MIP sunt disponibile atât pentru beneficiarii care sunt membri BRAT, cât și pentru companii terțe, interesate de aceste rezultate, pe bază de tarife publice.

Monitorizarea investițiilor în publicitate pentru fiecare mediu este realizată pe bază de standarde și metodologii create și acceptate de către industria de media și publicitate. De asemenea, beneficiarii datelor exercită control direct și total  asupra realizării studiului prin intermediul Adunărilor Generale, Comisiilor Tehnice și a executivului BRAT.

Romanita Oprea

Recent Posts

DS Automobiles prezintă colecția Antoine de Saint Exupéry

DS Automobiles continuă să își prezinte colecțiile în fiecare an, la fel ca în lumea modei. Colecția 2024 este o…

2 ore ago

Alexander Manu: Romanian Design Week 2024 susține o viziune în care industriile creative locale devin o inspirație pentru o dezvoltare împinsă de comunitate

Mai puțin de două săptămâni ne mai despart de Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative. Sărbătoarea creativității este…

4 ore ago

Leader Team Broker menține neschimbate prețurile pachetelor de asigurare IT

Leader Team Broker de asigurare, integrator de oferte specializat în pachete complexe de asigurări de răspunderi profesionale IT și Cyber…

4 ore ago

Cât de periculoasă este o furtună geomagnetică. Ar putea distruge toate echipamentele electronice și internetul

O furtună geomagnetică sau solară poate avea consecinţe dezastruoase pentru reţelele electrice sau chiar pentru comunităţile care s-ar baza exclusiv…

5 ore ago

Producțiile independente de operă ale Asociației Nirmal Art invitate la Summitul Muzical European de la Sibiu

Aflat la cea de a V-a ediție, Summitul Muzical European este un eveniment cultural major organizat de Filarmonica de Stat…

5 ore ago

Pilonul II de pensii private obligatorii a strâns 27 mld. euro de la 8 milioane de români

Administratorii fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II) au trimis zilele acestea scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000 către…

5 ore ago