Analize MarComm

BRAT: În primul semestru din 2022 investițiile în publicitate nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic

10 aug. 2022 3 min

BRAT: În primul semestru din 2022 investițiile în publicitate nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic

Reading Time: 3 minute

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) oferă industriei media și publicitate raportul de analiză a tendințelor de piață din primul semestru al anului 2022, raport realizat pe baza datelor obținute în cadrul studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru mediul online, presă scrisă, radio și OOH.

publicatiile care au atras cele mai mari bugete

Concluziile generale arată că în prima parte a anului 2022 investițiile în publicitatea din cadrul celor 4 medii (online, OOH, radio și presă scrisă) nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic, acestea totalizând aproximativ 300 de milioane de EUR (valoare calculată utilizând prețuri de listă/ ratecard) și fiind cu aproximativ 4% mai mari decât cele din semestrul 1 al anului 2021.

retele ooh care au atras cele mai mari bugete

Publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021, în timp ce publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021.

evoluția investițiilor totale în media, conform BRAT

Publicitatea din mediul online ramâne la același nivel ca în semestrul 1 din 2021, iar investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent (în scădere cu 21% față de semestrul similar din 2021).

Retailul ramâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile ce nu au legătură cu TV-ul, totalizând aproximativ 23% din totalul acestora și înregistrând o creștere de aproximativ 7% față de semestrul similar din 2021.

evolutie sectoare produse si servicii

Cele mai importate creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona servicii video la cerere (Video on Demand), acestea înregistrând o creștere cu 59%, urmați de cei din sectorul de divertisment și timp liber (+22%), în special cu investiții din cadrul industriilor jocurilor de noroc, concerte și festivaluri, târguri și expoziții, cărți / târguri de carte.

cifre sectoare de activitate

Numărul clienților care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în același semestru al anului 2021, procent regăsit și pentru numărul de mărci promovate. Cu toate acestea, primii cei mai mari 10 clienți de publicitate (conform investițiilor realizate în mediile monitorizate) cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021, ceea ce arată o concentrare mai mare a investițiilor în rândul clienților mari.

cifre generale marci

Raportul complet privind tendințele și evoluția pieței de publicitate este disponibil pe site-ul BRAT, accesând linkul următor https://www.brat.ro/mip/raportari_anuale/1_2022

evolutia investitiilot top 10 sectoare produse si servicii

Despre BRAT

Asociația Biroul Român de Audit Transmedia este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media.

BRAT sprijină industria de media și publicitate prin studii strategice și tactice utilizate în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj și radio.

Studiul de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP) este studiul realizat de către BRAT ce pune la dispoziția pieței de media și publicitate informații complete despre campaniile publicitare desfășurate în cadrul publicațiilor tipărite, emisiunilor stațiilor radio, pe site-uri web și în locații OOH. Rezultatele MIP sunt disponibile atât pentru beneficiarii care sunt membri BRAT, cât și pentru companii terțe, interesate de aceste rezultate, pe bază de tarife publice.

Monitorizarea investițiilor în publicitate pentru fiecare mediu este realizată pe bază de standarde și metodologii create și acceptate de către industria de media și publicitate. De asemenea, beneficiarii datelor exercită control direct și total  asupra realizării studiului prin intermediul Adunărilor Generale, Comisiilor Tehnice și a executivului BRAT.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: