Tech

Business global pe bandă largă

15 feb. 2019 4 min

Business global pe bandă largă

Reading Time: 4 minute

Asigură infrastructura de comunicații pentru evenimente precum Festivalul de Film de la Berlin sau Eurovision și în același timp conectează 850 de centre de date de pe trei continente. Colt Technology își extinde rețeaua IQ Network în Europa Centrală și de Est, România fiind un punct important pe harta companiei britanice.

Filiala Colt România este singura  din regiune pentru compania bri­tanică de comunicații și rețelistică cu echipă proprie dedicată serviciilor de suport și vânzări. Ca atare, alegerea Bucureștiului drept gazdă a anunțării extinderii rețelei IQ Network în Europa Centrală și de Est a fost una naturală. Rețeaua va fi disponibilă în Europa Centrală și de Est începând cu primul trimestru din 2019 și va oferi servicii de tip wave cu o viteză de peste 100 Gps, servicii Spectrum și Ethernet.

Teo Galea989

Echipa din România încheie anul cu 142 de angajați la centrul din Sibiu, față de 60 în 2015, și va crește până la 150 în prima jumătate din 2019, ne-a declarat Teo Galea, Country Manager la Colt România. Extinderea rețelei va conecta puncte din CEE cu peste 7.000 m de infrastructură nouă a rețelelor high bandwidth. Orașele conectate vor fi Sofia, Zagreb, Brno, Praga, Budapesta, Cracovia, Varșovia, București, Belgrad și Bratislava. “Compania noastră a investit un mili­ard de euro în extinderea rețelei în ultimii trei ani. Un plan de investiții care vizează 32 de centre de date din SUA, extinderea rețelei de fibră optică din Hong Kong, Singapore, Berlin, Dublin, câteva regiuni din Spania și pregătim să obținem licența de operare în India. Iar ca urmare a cererii clienților ne extindem acum în Europa de Est, inclusiv în România”, ne-a precizat Paula Cogan, Vice President al companiei.

Pilonul România

Colt România și-a început activitatea în 2013, furnizând cu precădere servicii de suport, dar în ultimii ani s-au dezvoltat și servicii în zona comercială. “Practic, susținem de la biroul din Sibiu o bază de clienți care este distribuită în 13 țări europene. Până la acest moment nu am avut rețea proprie în România, clienții care există aici erau deserviți exclusiv de entitățile juridice din celelalte țări. Prin această expansiune, prezența și activitatea noastră comercială urmează să se modifice”, arată Teo Galea. În ceea ce privește angajații Colt de la Sibiu, aceștia acoperă de la zona de software developer până la delivery, suport de vânzări, precum și analiză de risc, HR, securitate.

Se îmbină abilități de procesare de date cu IT și zonă comercială, iar angajații vorbesc limbi străine, precum germană, engleză, franceză, portugheză, italiană, spaniolă. Pro­blemele legate de personalul IT nu ocolesc nici Sibiul, așa că printre bonusurile oferite angajaților Colt se află și cele din zona mobilității: se poate munci și de acasă până la două zile pe săptămână. “Sunt două motive pentru care continuăm să investim în regiune, în special în România: avem cereri de bandă de la clienți, precum și factorul economic. Știm că în 2017 creșterea în România a PIB-ului a fost de 7%, peste rezultatele înregistrate în țările din vestul Europei. Credem că economia de aici este bună, iar de aceste aspecte țin cont clienții noștri cu operațiuni stabilite aici”, explică Paula Cogan.

Business pe bandă largă

Povestea Colt Technology a început cu 26 de ani în urmă, oferind rețea de comunicații broadband pe piețe financiare importante din Europa (Londra, Frankfurt, Zürich, Paris), extinzându-se ulterior în Japonia și SUA. Primii clienți au fost instituții financiare și de comerț, care aveau nevoie de bandă largă cu o latență cât mai scăzută. În prezent, rețeaua Colt IQ conectează peste 850 de centre de date în Europa, Asia și America de Nord, având peste 27.000 de clădiri conectate la rețeaua sa, în timp ce numărul angajaților companiei a ajuns la 5.000, spune Paula Cogan.

Printre atuurile companiei se află și posibilitatea oferirii de servicii de conectivitate flexibile, un client putând folosi rețeaua Colt pentru o anume perioadă din an sau pe perioada unui eveniment. “Vă ofer două e­xemple pentru a ilustra sensul de flexibilitate: Festivalul de Film de la Berlin sau Eurovision. Evenimentul de la Berlin are nevoie de o conexiune bună pe perioada festivalului. Organizatorii nu trebuie să-și construiască propria rețea, chiar nu este indicat, ci o închiriază de la noi”, arată oficialul britanic. “Noi ajutăm companiile în procesul de digitalizare a aface­rilor și de mutare a proceselor în cloud. Dacă organizația trebuie să se conecteze rapid la Amazon sau Google Cloud, dintr-un anu­me motiv, a­tunci poți folosi un Software Defined Network și asta te-ar putea ajuta să te conec­tezi rapid în cloud”, a explicat Paula Cogan.

Brexit, 5G și alte provocări

Nici Brexitul, nici iminenta trecere la comunicații 5G nu oferă motive de îngrijorare celor de la Colt. “Cred că 5G ar putea fi un prieten pentru businessul nostru. Suntem interesați de aparitia acestei tehnologii și urmărim cu atenție ce se întâmplă în domeniu. De altfel, în spatele fiecărui mobil este o infrastructură de fibră optică și asta reprezintă o oportunitate pentru industria telecom”, spune oficialul companiei britanice.

În ceeea ce privește problema Bre­xitului, Colt este prezent în 32 de țări de pe glob, ceea ce înseamnă că businessul companiei nu se concentrează pe Marea Britanie. “După cum spuneam, am mărit investițiile în inclusiv în centrele noastre de date din Du­blin. Suntem prezenți în majoritatea piețelor relevante din Europa, nu ne bazăm doar pe Marea Britanie”, arată Paula Cogan. O altă provocare pentru businessul Colt ar fi dezvoltarea rețelei într-un ritm mai accelerat pentru a susține cererile clienților. Clienții vor o lățime de bandă tot mai mare ținând cont și de boom-ul dispozitivelor conectate, aici întrând în discuție inclusiv ecosistemul Internet Of Things aflat în continua dezvoltare.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: