Client misterios sau spion?

<p> 36% dintre cei chestionati intr-un studiu derulat de GfK România pentru a verifica gradul de cunoastere al activitatii de Mystery Shopping printre romani si cum este aceasta perceputa, spun ca este o tehnica prin care o companie isi poate “spiona” angajatii cu scopul de a-i penaliza sau recompensa, in vreme ce un sfert dintre ei afirma ca este o tehnica prin care o companie isi poate spiona concurenta sau prin care isi evalueaza serviciile oferite cu ajutorul unor profesionisti care “interpreteaza” rolul unui client obisnuit.</p> <p>  </p> <p> La nivel national, 21% dintre romani au auzit de “mystery shopping”, un procent mai mare (33%) fiind inregistrat in randul celor care obisnuiesc sa ofere altora pareri sau recomandari, fie ele online sau offline. Persoanele care cunosc activitatea de client misterios se regasesc intr-o masura mai mare in Bucuresti (32%) sau alte orase mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educatie ridicata, sunt angajati si  au venituri in familie care depasesc 2000 RON.</p> <p>  </p> <p> Desi numai 2% din populatie a lucrat sau lucreaza ca mystery shopper, intentia  este semnificativ mai mare: 11% au spus ca ar vrea sa desfasoare o astfel de activitate in viitor. Atat cei care au lucrat deja, cat si cei care intentioneaza sa o faca sunt mai degraba tineri (pana in 40 ani) care provin din orasele mari.</p> <p>  </p> <p> Rezultatele au fost obtinute dintr-un studiu GfK Omnibus reprezentativ la nivel national, pe un esantion de 1029 respondenti, atat din mediul rural cat si din urban. Chestionarul a fost aplicat fata-in-fata, in luna august 2012.</p> <p>  </p> <p> GfK Romania deruleaza studii de Mystery Shopping incepand din anul 2004 pentru clienti din industriile auto, financiar, FMCG, pharma, retail, servicii si telecom. Incepand din 2012, GfK Romania este membru al MSPA (Mystery Shopping Providers Association) si are o divizie specializata in proiecte de tip Mystery Shopping.</p>