Analize Business Stiri

Coletăria salvează economia. Traficul de colete, în creștere cu 27%

4 dec. 2020 2 min

Coletăria salvează economia. Traficul de colete, în creștere cu 27%

Reading Time: 2 minute

Traficul de colete a crescut cu 27% până la 146 de milioane și a generat venituri de peste 2,2 miliarde de lei, însemnând un venit mediu de peste 15 lei/colet (13 lei pentru un colet intern, trimis pe teritoriul României, comparativ cu 105 lei pentru un colet internațional, trimis din România către alte țări), potrivit unui raport al Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Coletele interne au fost livrate în medie în 1,4 zile de la intrarea în reţelele poştale, 78% dintre acestea fiind livrate în ziua imediat următoare, doar 1% fiind transmise în 5 zile sau mai mult. După cum era de aşteptat, 9 din 10 colete au fost livrate la adresele precizate de clienţi (domiciliu, serviciu), sub 1% fiind livrate prin intermediul sistemelor automate.

Fan Courier depășește Poșta Română

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a fost de 3,04 miliarde lei în anul 2019, cu 3% mai puțin față de 2018. Astfel, un locuitor a generat pe parcursul anului 2019, în medie, venituri pentru furnizorii de servicii poştale în valoare de 157 lei.

În funcție de veniturile din servicii poştale obţinute în anul 2019, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 23%, Compania Națională Poșta Română (22%) și Urgent Cargus cu 12% din totalul veniturilor.

Traficul poștal 

Din totalul de 561 de milioane de trimiteri poștale (în scădere cu 3% faţă de anul 2018), cele mai multe sunt trimiteri de corespondență (65%), în timp ce coletele au reprezentat 26% din totalul traficului, restul fiind reprezentat de alte categorii de trimiteri poştale. Numărul mediu de trimiteri poștale pe locuitor a fost de 29, din care 19 au fost trimiteri de corespondenţă, iar 8 au fost colete.

Deși dețin o pondere de 65% din totalul traficului poștal din România, trimiterile de corespondență și imprimatele au generat doar 22% din veniturile pieței, venitul mediu obținut pentru o astfel de trimitere fiind de 1,8 lei.

Livrată intern, o astfel de trimitere a generat în medie 1,5 lei și a ajuns la destinatar în medie în 2,9 zile, dublu comparativ cu un colet.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: