Stiri Marketing

Cum construieşti o campanie de impact? #bizsmscamp

25 nov. 2016 2 min

Cum construieşti o campanie de impact? #bizsmscamp

Reading Time: 2 minute

Cum construiesti o campanie de impact?

Platformele de comunicare in online creeaza oportunitati fara precedent in diseminarea informatiilor si interactiunea directa cu consumatorii. Creativitatea cunoaste noi orizonturi si oportunitatile sunt nenumarate, cu toate acestea, si riscurile sunt pe masura.

A doua zi a evenimentului Biz Social Media Snow Camp 2016 a prezentat participantilor taberei, chiar din prima sesiune, instrumente si strategii pentru obtinerea unei campanii cu real impact in online.

Cristian China-Birta, blogger pe cristianchinabirta.ro şi antreprenor online, prezinta strategii de comunicare in era digitala. Sunt multe elemente care trebuie luate in considerare. De exemplu, concurenta in social media, unde Cristian a prezentat modul in care trebuie sa razbesti impotriva postarilor care sufoca campaniile online, precum “pozele cu pisici pe facebook, ultimul album Justin Bieber, Black Friday” s.a. Bloggerul a vrut sa constientizeze audienta de faptul ca “Nu social media vinde, ci tu vinzi! Iar social media este doar un canal.”.
Dupa ce am trecut in revista fundamentele pe care trebuie sa se bazeze orice marketer inainte de a crea o campanie online: Cine sunt bloggerii? Ce beneficii urmaresc ei? De ce colaboreaza cu agentiile?, Cristian a oferit si cateva sfaturi referitoare la monitorizarea campaniei:
– Verifica daca blogerul a postat la momentul stabilit si daca respecta brieful.
– Aboneaza-te la comentarii, ca sa raspunzi (daca este cazul) cat mai repede.
– Uita-te ce face bloggerul si pe conturile sale din retelele sociale si reactioneaza (daca este cazul).
– Sprijina campania cu owned media. Chiar si cu paid media (daca ai calculat ca o sa te ajute sa auda cat mai multa lume de asocierea cu bloggerul respectiv).
– Comunica in permanenta cu bloggerul.

Una dintre concluziile prezentării este că foarte multe agenţii şi companii ajung să lucreze cu oamenii nepotriviţi, iar vina este a celor care nu se documentează înainte de a selecta canalele de comunicare a campaniei.

Sesiunea care vizeaza modul in care se construieste o campanie de impact, este continuata de Alexandru Negrea, consultant social media. Întrebarea care a provocat participanţii taberei a fost despre asumarea riscurilor. Companii şi agenţii au spus în premieră cum s-au expus şi cum au testat strategii noi pentru brandului lor, ieşind din zona de confort. Consultantul social media a taxat comportamentul companiilor, cu parere de rau, pentru ca nu testeaza functiile noi, insa intreaba cum pot sa creasca reach-ul organic.

Dan Dragomir a explicat de ce companiile si agentiile ar trebui sa aleaga sa lucreze cu bloguri si nu cu portaluri mass-market. Cei care aleg canalele de comunicare trebuie sa sustina continutul, povestea, creativitatea si calitatea in detrimentul traficului. Exemplul personal este relevant pentru consumator spre deosebire de comunicatul de presa.

Cristian Manafu, manafu.ro, a prezentat cele mai noi trenduri in era digitala si a aratat incotro se indreapta social media prin exemple concrete.

Un lucru foarte interesant de observat este evolutia video-ului pe canalele de socializare. Oamenii petrec de trei ori mai mult timp vizionand clipurile live, fata de cele standard. Pentru o mai buna promovare a brandurilor, Cristian, le sugereaza companiilor care le detin sa isi transforme angajatii in ambasadori. Una dintre concluziile prezentarii si un aspect important pentru branduri este sa iti cunosti audienta si sa mergi acolo unde este ea. La aceasta afirmatie, Cristian Manafu a venit cu un exemplu de impact, exemplul de promovare al Youtube-ului in Londra, care a spart barierele online-ului, iesind cu un o reclama a mediului digital in outdoor.

Foto: © Alphaspirit | Dreamstime.com – Businessman Working With Tablet And Social Media Photo

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: