Deliric: De la haine DIY, la un business de 1 milion de euro

Este mai cunoscut ca hip-hop-er, dar este și antreprenor, iar business-ul său a crescut de la 3 tricouri în 2011 la 300 de produse și o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro. Răzvan Eremia, adică Deliric, a povestit la Ziua de Antreprenoriat, în cadrul Zilelor Biz, cum a făcut primii pași în atreprenoriat.

Spune că nu folosește titulatura de antreprenor, pentru că este doar “un băiat pasionat de muzică”. S-a apucat la 11 ani să facă versuri și de atunci toată viața lui s-a construit în jurul pasiunii pentru muzică. A făcut o formație cu câțiva prieteni în clasa a IX a și s-a lovit de problema că muzica lui nu ajungea la urechile oamenilor. “Nu m-am înțeles cu casele de discuri pentru că nu îmi place să îmi spună alții ce să fac. Când am descoperit internetul, la sfârșitul anilor 90, am sesizat o portiță și că pot să dau muzica mea direct oamenilor. Ne făceam singuri CD-urile și le vindeam pe forumuri. Am ținut cu dinții să fiu independent. Muzica am vândut-o direct noi. Am învățat de unul singur să fac grafică pentru CD-uri, îmi făceam poze… Și pentru că rapperii trebuiau să aibă blugii foarte largi, când eram copil mi-i făceam singur”, a povestit Deliric, amintindu-și cum s-a născut brandul PORC.

“Am rămas cu visul asta de a face hainele tot eu și am făcut un magazin online, să vând hainele mele. Am pornit cu trei tricouri în 2011 și acum am ajuns undeva le vreo 300 de produse și un business cu o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro”, a povestit antreprenorul.

În cadrul programului Bucureștiul Întreprinzător, al BT, Deliric este mentor pentru prietenul și colegul său de trupă Vlad Dobrescu, care are un food truck cu supă – Supa Dupa. “Eu am mereu o abordare precaută și încerc să-i sperii, ca să înțeleagă în ce se bagă, pentru că uneori nu ești făcut pentru asta”, spune Deliric. Testul final în încercarea de a-i speria pe cei care vor să se apuce de antreprenoriat este calculul de profitabilitate. “Am făcut Finanțe – Bănci la ASE și știu să fac rapid un calcul de profitabilitate”, precizează Răzvan Eremia.

Cifrele și calculele au rolul lor, dar nu trebuie nici să stai prea mult pe gânduri, pentru că pierzi fereastra de oportunitate. “Trebuie să te arunci cu capul înainte, să te lași dus de val. În cel mai rău caz e un eșec și trebuie să te înveți cu ele”, spune antreprenorul.

Dacă ar fi să dea un sfat celor tineri, acesta ar fi “Faceți voluntariat!”. Așa vor avea experiențe diverse și multe de învățat.