Management

Dincolo de glamour, moda e un business

19 dec. 2012 3 min

Dincolo de glamour, moda e un business

Reading Time: 3 minute

<p> In noiembrie au inceput cursurile pentru cea de-a doua serie a programului de business fashion artcademy® in Romania, in colaborare cu Institutul de Moda de la Paris, MOD’SPÉ. Radu Mihaescu, Presedinte si Director General, CODECS, ne-a povestit despre prima serie de cursanti si programa de anul acesta.  </p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a fost prima serie de cursuri artcademy® in Romania?</strong></p> <p> In luna noiembrie au inceput cursurile pentru cea de-a doua serie a programului artcademy®. La prima serie de cursuri artcademy® au participat 14 studenti care si-au dorit foarte mult sa urmeze acest curs si implicarea lor a fost pe masura. In aproape fiecare week-end din noiembrie pana in iulie, pe parcursul intregului an academic, au fost prezenti si activi la cursuri, alaturi de lectorii artcademy® care au venit din Franta pentru a-si sustine programa.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce ne puteti spune despre aceasta noua serie de cursuri?</strong></p> <p> Ca si anul trecut, vom avea doua specializari – Fundamentals of Fashion, respectiv Fashion Marketing and Design – insa am refacut structura cursului in urma feedback-ului primit de la primii cursanti, pentru care programul a fost o investitie uriasa la nivel de timp. Anul acesta cursul imbina pe parcursul unui an academic studiul clasic (cinci scoli Rezidentiale – patru in Romania si una la Paris) cu studiul individual in sistemul open-learning.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput colaborarea cu MOD’SPÉ Paris si ce prespune aceasta pentru CODECS Romania?</strong></p> <p> Colaborarea a avut la baza o nevoie reala resimtita de industria de fashion romaneasca – aceea de a avea personal instruit la standarde internationale. In acest moment, in afara de artcademy®, nu exista in Romania un program de dezvoltare profesionala cu focus pe componenta de business, dedicat acestei industrii. Cum CODECS are deja experienta unui parteneriat de durata cu Open University din Marea Britanie, anul trecut am lansat alaturi de L'Institut Supérieur Spécialisé de la Mode din Paris (MOD’SPÉ Paris) programul artcademy® – fashion business school. Programul este adaptat pentru piata din Romania dar urmeaza curricula MOD’SPÉ Paris – institut fondat in 1993 de catre Federatia Franceza de Prêt-à-Porter Feminin. Lectorii artcademy® sunt lectorii MOD'SPÉ Paris, care vin in Romania special pentru a sustine cursurile scolii. Cei mai multi dintre ei sunt practicieni, profesionisti cu ani de experienta in fashion la nivel international in companii precum Kenzo, Chanel, Balmain, Levi’s, Galeries Lafayette, Etam, Celio, Nina Ricci, GAP, etc. Materia este structurata astfel incat sa poata oferi o aplicabilitate imediata a subiectelor studiate, prin studii de caz si prin interactiunea cu lectorii MOD’SPÉ Paris.</p> <p> Programul artcademy® fashion business school, asa cum ii spune si numele, se concentreaza pe componenta de business din fashion. Dincolo de elementele glamour ale modei, un brand din zona de fashion are o intreaga echipa in spate, cu roluri precise si la fel de importante in activitatea acelui business. Domenii precum marketing, visual merchendising, buying, sourcing, product management, styling, customer relationship management, business strategy sau financial management construiesc intregul intr-un business de moda.</p> <p>  </p> <p> <strong>Pe parcursul unei serii de cursuri cati lectori invitati aveti?</strong></p> <p> Pentru prima serie am avut 15 lectori cu diferite arii de expertiza, care au venit in Romania si au sustinut cursuri.  </p> <p>  </p> <p> <strong>Este industria de fashion romaneasca suficient de puternic dezvoltata incat sa raspunda favorabil ofertei de astfel de cursuri si specializari?</strong></p> <p> Devine. Industria de fashion este intr-o continua evolutie, chiar si in Romania. Chiar daca, la fel cum se intampla si in restul industriilor, lucrurile merg cu o viteza mai mica decat in alte tari mai dezvoltate, identificam si noi nevoia de progres in industria autohtona de fashion. Avem potential de dezvoltare in aceasta zona, iar cursurile artcademy® pot sustine acest argument. Interesul acordat de studenti justifica faptul ca studiile vor ajuta pe termen lung la dezvoltarea business-urilor in fashion, dar si diversificarea cursurilor de perfectionare.</p> <p>  </p> <p> <strong>In afara de cursurile artcademy®, care sunt celelalte elemente de care are nevoie cineva interesat sa-si dezvolte cariera sau un business in domeniul modei la Bucuresti?</strong></p> <p> Talentul, pasiunea si munca sustinuta. Si in aceasta industrie este valabil proverbul care spune ca succesul este 10% talent si 90% munca.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce ar trebui sa stie un antreprenor care vrea sa porneasca un business in domeniul modei? Ce sfat i-ati oferi inainte de a se aventura pe acest drum?</strong></p> <p> Sa studieze foarte bine piata inainte de a se lansa. Factorii inovatori ii vor ajuta sa se diferentieze de competitie. Nimic nu este imposibil atunci cand dorinta si implicarea ating cote maxime. Dar nimic nu se intampla peste noapte. Cu multa munca totul este posibil.</p> <p>  </p> <p> <strong>Dintre cursantii din prima serie, ne puteti da exemple de cariere pornite in domeniul modei la Bucuresti?</strong></p> <p> Unul dintre cei mai activi si rigurosi cursanti ai primei serii artcademy® este Dana Rogoz. Suntem convinsi ca daca se va decide sa incerce ceva in aceasta directie va avea un start excelent. O parte dintre primii absolventi sunt deja antreprenori in industria textila, altii lucreaza in companii din zona de fashion sau sunt sudenti la facultatea de design, dar am avut si persoane care inca nu activeaza in domeniul modei dar au vrut sa-si aprofundeze cunostintele intr-un mediu profesionist, pentru a face acest pas in cariera, ulterior.   </p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: