Companii Interviuri

Focus pe tehnologie

28 dec. 2015 4 min

Focus pe tehnologie

Reading Time: 4 minute

Lavinia Popescu_site2Segmentul de evenimente corporate este intr-o constanta evolutie. Asteptarile clientilor sunt din ce in ce mai mari, iar concurenta intre companiile de productie este acerba. Cum ataca provocarile liderul pietei?

Tehnologia este cea care face diferenta, iar Five’s a derulat in ultimii patru ani investitii in echipamente premium de peste 1 milion de euro, spune Lavinia Popescu, director comercial al companiei.

Organizarea de evenimente corporate este o parte importanta a businessului Five’s. Cum a evoluat acest domeniu in ultimii ani?

In Romania, industria de organizare a evenimentelor corporate se afla intr-o constanta evolutie, acest lucru avand in continuare un impact asupra calitatii si diversitatii serviciilor oferite. Companiile si agentiile de publicitate se vor confrunta nu numai cu concurenta acerba din domeniul lor, dar si cu limitarile si constrangerile bugetare, fiind astfel determinate sa estimeze si sa planifice cat mai eficient posibil un eveniment. In ultimii ani au aparut multi jucatori care ofera solutii tehnologice atractive din punctul de vedere al pretului, iar agentiile de publicitate si companiile si-au dezvoltat nivelul de cunostinte utilizand mult mai multe criterii specifice de selectie si evaluare a unei companii de productie de evenimente. Din pacate, in Romania serviciile de organizare de evenimente nu sunt monitorizate de nicio institutie de cercetare a pietei, astfel determinarea dimensiunilor pietei de profil fiind extrem de dificila. In ultimii ani au existat o serie de schimbari semnificative prin aparitia noilor tehnologii care au ajutat la accelerarea procesului de organizare a unui eveniment corporate de la inceput pana la sfarsit. Industria de evenimente corporate a inregistrat o crestere in special pe segmentul de conferinte si seminarii pe diferite tematici.

Care a fost strategia Five’s?

Five’s a derulat in ultimii patru ani investitii in echipamente premium de peste 1 milion de euro, focusul nostru fiind calitatea serviciilor oferite, siguranta si formarea profesionala a oamenilor. In Five’s oamenii reprezinta un scop in sine. Recrutarea si selectia se fac in baza compatibilitatii persoanei la principiile noastre. In cazul echipei tehnice, exista o etapa de selectie si de integrare, apoi acestia sunt implicati in mai multe procese de testare si verificare a competentelor si abilitatilor dobandite pe post astfel incat organizarea si executia unui eveniment sa se faca in conditii de siguranta a publicului. Principalul vector de crestere pentru trimestrul IV este reprezentat de petrecerile de sfarsit de an si team building-uri, aceasta categorie de evenimente avand la baza dezvoltarea interactiunii companiei cu angajatii si apropierea de acestia.

S-au schimbat si clientii?

In fiecare an devine tot mai solicitant sa satisfaci asteptarile clientului, dar pe noi acest lucru ne ajuta, ne stimuleaza. Agentiile de publicitate, directorii de marketing sau cei care gestioneaza bugetele de evenimente corporate sunt mult mai pretentiosi. Daca in urma cu 10 ani traditionalul era vazut ca fiind ceva spectaculos, acum clientii se asteapta la un flux consistent de idei noi menite sa genereze un impact si o conversie a investitiei, sa puna in valoare conceptul evenimentului, indiferent ca vorbim de o conferinta, o lansare a unui produs nou sau a unei marci noi, un eveniment sportiv sau o petrecere. Practic, o pondere importanta in politica de promovare a unei companii o reprezinta comunicarea prin evenimente, ca parte a mixului de marketing. Companiile sunt in cautarea unor experiente noi si interesante pe care sa le ofere participantilor. Prin tehnologie, scenotehnica, designul de lumini, video si sunet, companiile au ajuns sa creeze experiente unice si memorabile. Din ce in ce mai multe companii isi doresc servicii de buna calitate si pe care compania de productie de evenimente sa le ofere in conditii de maxima siguranta. Clientii s-au schimbat in ultimul timp, se pune accent mai mult pe etapa de analiza si planificare a evenimentului corporate – sunt mai atenti la detalii, la riscuri si la credibilitatea pe care o poate transfera o companie de productie de evenimente. Cu o experienta de peste 20 ani, echipa noastra pune un foarte mare accent pe relatia companie-client. Noi oferim nu numai serviciile tehnice solicitate, le oferim consultanta clientilor in sensul ca analizam si le prezentam cele mai potrivite solutii. Scopul nostru este satisfactia clientului, un client multumit va aduce cel putin altul.

“Clientii se asteapta la un flux consistent de idei noi menite sa genereze un impact si o conversie a investitiei, sa puna in valoare conceptul evenimentului, indiferent ca vorbim de o conferinta, o lansare a unui produs nou sau a unei marci noi, un eveniment sportiv sau o petrecere.”

Cum au evoluat bugetele pentru astfel de evenimente?

Multe companii din portofoliu au actionat in directia pastrarii unui buget similar cu cel din 2014, iar clientii noi castigati carora le-am organizat evenimente si-au alocat linii noi in buget avand ca scop cresterea gradului de notorietate al companiei, cresterea vanzarilor si nu in ultimul rand motivarea angajatilor. Clientii care inteleg importanta pastrarii unor standarde de lucru profesionale sunt dispusi de cele mai multe ori sa achite “pretul corect” pentru un eveniment premium. Preconizam ca in lunile ianuarie-februarie 2016 numarul solicitarilor cu privire la organizarea de team building-uri, conferinte care vizeaza implementarea strategiilor de companie sa fie in crestere. Pentru acest interval compania Five’s va pregati o serie de oferte extrem de avantajoase.

Ce ne puteti spune despre partea de vanzari de echipamente?

Vanzarea de echipamente este a doua linie de business a companiei. Ne propunem sa dezvoltam acest segment, mai ales ca in acest fel contribuim si la dezvoltarea pietei din punct de vedere tehnologic. Five’s, in calitate de companie de productie evenimente, este si reprezentantul celor mai renumiti produ­catori mondiali: distribuim echipamente de scenotehnica Eurotruss, echipamente si sisteme de sunet QSC, echipamente de lumini SGM, Chauvet. Prin parteneriatele interna­tionale cu aceste marci de renume, am reusit sa ne completam know-how-ul si expertiza. Practic, cu aceste produse ne adresam atat companiilor de rental din Romania, cat si clientilor corporate. Este putin probabil ca la un moment dat o companie sa nu aiba nevoie in organizarea unui eveniment de o instalatie de sunet, video sau lumini. Industriile unde putem oferi solutiile si echipamentele noastre sunt diverse: arhitectura, constructii, servicii medicale, horeca, transporturi etc.

La ce nivel este piata locala din acest punct de vedere?

Romania a cunoscut o crestere putin semnificativa in raport cu alte tari. Five’s isi propune sa contribuie la partea de informare si educare a specialistilor din domeniu si sa creasca aportul de informatii relevante pentru achizitorii de echipamente care nu au o formare tehnica. Prin parteneriatele internationale pe care le avem vom initia newslettere de informare periodice catre acest segment de piata.

V-ati alaturat de curand echipei Five’s, ce ne puteti spune de aceasta schimbare?

Industria organizarii de evenimente este o industrie extrem de dinamica si provocatoare, fapt ce m-a determinat sa parcurg urmatoarea etapa a carierei mele. In perioada 2000 – 2015 am lucrat in Medicover, o companie premium in industria de servicii medicale, cu know- how international. Sper ca experienta acumulata si pregatirea profesionala sa contribuie la dezvoltarea companiei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: