fbpx
Interviuri Management

Lectia de versatilitate

24/02/2015

author:

Lectia de versatilitate

Lectia de versatilitate

Cum arata stilul de management singaporez si care sunt secretele din spatele cresterilor de poveste ale companiilor din statul asiatic? NG Yen Pin, Country Manager pe Singapore la firma de executive search Pedersen & Partners, ne-a oferit o privire in culisele leadershipului si managementului din Singapore. 

 Se poate vorbi despre un stil de management singaporez?

 Stilul de management singaporez este, de fapt, un amestec intre stilul de management asiatic si cel vestic. In Singapore se pune foarte mult accent pe versatilitatea individului si, de asemenea, ne concentram pe calitatea relatiilor din echipa, dar si pe cifre. In comparatie, stilul de management occidental este concentrat mai mult pe rezultate si mai putin pe stakeholderi. Stilul de leadership din Singapore este de fapt un melanj: are rigoarea din jurul cifrelor si al proceselor din Occident, dar tipic asiatic este ca top managementul acorda o mai mare atentie stakeholderilor. Aceasta este combinatia axata pe rezultate, dar si pe o buna relatie in echipa. Pentru ca in Asia fiecare tara este diferita, managerii trebuie sa inteleaga cultura, stilul de lucru al fiecarei tari. Singapore este similar cu Hong Kong, dar in acelasi timp diferit. Liderii de aici se concentreaza pe mentinerea unor relatii bune cu echipele din toate tarile regiunii, acestea fiind foarte importante pentru ca, de obicei, in Singapore sunt cartierele generale din Asia de Sud-Est ale companiilor. Astfel, liderii din Singapore vor interactiona la un moment dat cu angajati din Coreea de Sud, Japonia sau China. Multi lideri din Singapore tind sa fie foarte globali, foarte versatili si trebuie sa cunoasca foarte bine culturile, obiceiurile si chiar limbile locale ca sa aiba succes. Dar, din perspectiva strategiei, stilul de management de aici este mai apropiat de cel vestic. Este mai multa rigurozitate in jurul rezultatelor si al cifrelor. Daca l-as descrie intr-un singur cuvant, stilul de management singaporez este versatil.

Potrivit unui studiu realizat de Forumul Economic Mondial, Singapore este una dintre cele mai competitive tari din lume, dupa Elvetia. Care este reteta succesului?

 Cred ca guvernul singaporez a facut o treaba foarte buna in estimarea tendintelor si a sectoarelor de cresteri ale economiei globale si regionale. Ca exemplu, guvernul din Singapore a fost foarte bun in prezicerea cresterilor din domeniul manufacturii, din electronice si sanatate. Asadar avem infrastructura necesara, de asemenea educatia a fost dezvoltata pentru a asigura dezvoltarea talentelor din regiune. Guvernul singaporez a introdus stimulente financiare pentru companiile care vin in Singapore si isi stabilesc cartierul general aici. Ca exemplu, companiile din domeniul farmaceutic, din productia de echipamente medicale si biotehnologie, considera extrem de atractiv sa aiba sedii centrale aici.

Care credeti ca sunt principalele lectii pe care tarile europene si implicit Romania ar trebui sa le invete de la Singapore in termeni de competitivitate?

 Nu sunt familiarizat cu Romania, dar pot spune ca orice tara poate invata de la Singapore sa anticipeze un trend inainte ca acesta sa devina urias. De exemplu, sa poata identifica tendinte care vor fi pe val intr-un orizont de timp de cinci-zece ani si sa permita companiilor din tara sa fructifice astfel de oportunitati. Singapore a inteles tendinta globalizarii si s-a impus ca destinatia preferata a companiilor aflate in cautarea deschiderii subsidiarelor in sud-estul Asiei, dar si in zona Asia – Pacific. Ceea ce permite statului, dar si companiilor sa concentreze investitiile in directia potrivita.

 Cum a afectat recesiunea piata de executive search din Singapore? 

Cred ca, similar altor piete, recesiunea si-a pus amprenta pe cresteri. In Asia, efectul recesiunii a fost resimtit mai putin, pentru ca pietele din Asia sunt in continuare in crestere, dar vedem un efect in ceea ce priveste vanzarile si operatiunile. Asia continua sa creasca si este locul preferat al companiilor in termeni de manufactura si logistica. Singapore este un hub pentru astfel de activitati, companiile isi instaleaza aici cartierele generale, iar productia o realizeaza in state ca Vietnam sau Indonezia. Companiile gestioneaza aceste activitati din regiune din Singapore.

 Se spune ca recesiunea este ca un profesor de economie bun, dar extrem de exigent. Ce a invatat Singapore de la recesiune?

 Cred ca a invatat multe lucruri, dar cele mai importante sunt trei aspecte. Singapore este un hub regional, ceea ce ne permite sa fim versatili. Mai mult, ne-a permis sa reducem din impactul crizei financiare, pentru ca suntem versatili si economia noastra este alimentata de servicii. Al doilea aspect au fost stimulentele financiare introduse de guvern, prin care au fost reduse din efectele crizei. De asemenea, au fost introduse stimulente care sa ajute la reducerea cheltui­elilor companiilor care au operatiuni in Singapore. Si, in ultimul rand, s-a concentrat in permanenta pe zonele cu potential de crestere. Chiar de-a lungul ultimei recesiuni au existat multe sectoare in care au fost inregistrate cresteri. In regiune, domeniile cu cele mai mari cresteri au fost cele de sanatate – absolut tot ce are legatura cu medicina, pharma, biotehnologia. Cerecetarea a mai fost un puternic factor de crestere de-a lungul recesiunii. Singapore este un hub regional, aici sunt bazate si companii mari din FMCG, pentru ca Indonezia este o piata buna pentru bunuri de consum si este in continuare in crestere. Cea mai buna modalitate de a privi Singapore este ca destinatie unde companiile isi deschid cartierele generale, nu ca pe o piata.

 

 

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE