Interviuri

Ludmila Corlăteanu, Milla Milla:„ A trebuit să iau totul de la zero și să învăț multe lucruri”

28 nov. 2022 4 min

Ludmila Corlăteanu, Milla Milla:„ A trebuit să iau totul de la zero și să învăț multe lucruri”

Reading Time: 4 minute

Cum a transformat pandemia un brand de haine casual, născut în 2016 pentru o colaborare cu un showroom din Milano într-un magazin online ne-a explicat Ludmila Corlăteanu designer vestimentar și fondatoarea Milla Milla

Când și cum ai descoperit pasiunea pentru designul vestimentar și cum a luat naștere povestea brandului Milla Milla?  

Cred că m-a descoperit ea pe mine. Aveam 6 ani și puteai să mă lași oriunde cu condiția să îmi dai hârtie și creioane. Mi-a plăcut să desenez și să cos. Mi se părea ceva extraordinar.

Milla Milla (Milla este un diminutiv de la Ludmila) s-a născut în 2016 ca un brand de haine casual, pentru o colaborare cu un showroom de la Milano. Colaborarea noastră a încetat în pandemie, iar eu am dorit să dezvolt brandul mai departe. Cu altă înfățisare, dar cu același nume.

Povestea ta antreprenorială este un pic diferită de cea a altor antreprenori din România care încep să vândă întâi pe piața locală și abia după ce produsul se dovedește un succes aici poate fi exportat. La tine a fost cumva invers. Ai început să produci pentru piețe precum cea din Milano sau Orientul Mijlociu și abia de curând te-ai concentrat și pe piața locală. Cum așa?

De vină este cashflow-ul. În wholesale sau b2b lucrurile funcționează altfel. Un designer investește în colecția de mostre, sau seria 0, cum i se mai spune în industrie. Apoi o prezintă la clienții en-gros (proprietari de magazine mari sau mici din toată lumea) prin intermediul târgurilor internaționale sau showroom-urilor. La plasarea unei comenzi se percepe un avans. Când se încheie sezonul de vânzări, designerul face un total, cumpără materia primă necesară și confecționează produsele pentru care s-au luat comenzi. Apoi le livrează la clienți și primește restul banilor. Acest ciclu poate să dureze între 6 și 9 luni, în funcție de client și termenii de plată agreați. Deci din momentul creării colecției până când primești plata poate trece și un an. Ori în b2c ciclul este mai rapid. Există avantaje și dezavantaje în ambele modele, și mulți designeri încearcă să le îmbine pe ambele. Pentru mine, avantajele la b2c au cântărit mai mult, așa că m-am concentrat exclusiv pe vânzări pe magazinul meu online.

Ai deschis magazinul online chiar în pandemie. Din punct de vedere business, cum a evoluat magazinul online în timpul perioadei de pandemie? Cum a transformat pandemia businessul tău?

A trebuit să iau totul de la zero și să învăț multe lucruri: marketing, branding personal, vânzări, strategii. Încă mai învăț. Dar am salvat afacerea de la faliment, m-am redresat, am închis două credite la bancă și o datorie la un furnizor, iar în al treilea an de la pandemie sunt în creștere cu cifra de afacere.

Ludmila

Care sunt planurile pe care le ai pe termen scurt, mediu și lung?

Pe termen scurt am planificat lansări lunare de produse noi. Asta înseamnă să am un stoc mare de produse confecționate din timp, respectiv investiție mai mare. Pe termen mediu îmi doresc să mențin creșterea vânzărilor și implicit ca brandul Milla Milla să fie cunoscut de cât mai multe femei în România. Pe termen lung, îmi doresc să ajung cu bine în 10 ani de acum cu un brand coerent și cerut de piață.

Care sunt cele mai căutate rochii din magazinul tău online?

În perioada de iarnă sunt căutate rochiile de zi potrivite și pentru birou (în culori uni sau dungi sau carouri). Cu venirea vremii calde încep să fie căutate și cele cu flori și mai colorate.

Urmează să lansezi o nouă colecție. Ne poți spune cîteva cuvinte despre aceasta? La ce să se aștepte clientele tale?

Silueta rămâne neschimbată: lungime până la gambă și accent pe talie. Dar vom avea multe imprimeuri florale, detalii cu inspirație boho, cum ar fi volanele și dantelele. De data aceasta am renunțat la mânecile ¾ și le-am făcut lungi.

Ne poți spune câteva cuvinte despre tot procesul creativ din spate? De unde te inspiri? Cât timp durează designul?  

10% din timpul meu este dedicat research-ului pentru viitoarele colecții. 90% din timp este despre logistica, acte, e-mailuri, etc, etc..

Încep așa. Adun idei de peste tot: din poze, reviste și filme din anii ‘50, studiez cărțile de tipare de pe acele vremuri. Apoi mă uit la colecțiile designerilor mei preferați din prezent, caut detalii, imprimeuri care să-mi placă. Las toate aceste informații vizuale să se așeze în creier. Între timp caut materiale și cer mostre de la producătorii cu care colaborez. Analizez vânzările și modelele care au mers bine, încerc să înțeleg de ce (cel mai des nu înțeleg). Apoi am nevoie să mă detașez de toate, o săptămână poate, timp în care port cu mine peste tot hârtie A4, creion și bucăți de materiale. Nu forțez niciodată procesul. Și apoi în 2 sau 3 zile mă așez și fac schițe pentru un an întreg. Așa este la mine. Dar sunt mereu curioasă cum decurge acest proces la alți oameni creativi.

Cea mai mare bucurie este atunci când primesc mostrele din fabrica. Până în ziua de azi, pentru mine este o minune să văd cum desenul meu se transformă într-o rochie adevărată.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: