Interviuri

Mihai Chiriacescu, PPD Global România: „Ne propunem să formăm o cultură a consumului educat”

14 dec. 2023 4 min

Mihai Chiriacescu, PPD Global România: „Ne propunem să formăm o cultură a consumului educat”

Reading Time: 4 minute

Despre campaniile de marketing derulate de PPD Global, care au o componentă de educare, atât în ceea ce privește tasting education, dar mai ales în promovarea unui comportament responsabil de consum, ne-a vorbit Mihai Chiriacescu, Consumer Marketing Director al PPD Global România

O componentă importantă a campaniilor pe care le derulează PPD Global este reprezentată de educarea consumatorului român. Ne puteți spune câteva cuvinte despre campaniile de educare derulate?

Atunci când sunt consumate în mod responsabil, brandurile din portofoliul PPD Global, printre cele mai apreciate la nivel mondial, aduc oamenii împreună, îi inspiră și le dau încrederea să meargă mai departe. Iată de ce ne-am implicat activ în variate programe de promovare a consumului responsabil de alcool în strânsă colaborare cu industria, societatea civilă și partenerii noștri globali. Un program care a avut o foarte bună receptare pe piața locală este platforma DRINKiQ lansată de Diageo, principalul producător de băuturi alcoolice la nivel mondial, și care oferă consumatorilor informații despre efectele consumului de alcool. În calitate de partener exclusiv al brandurilor Diageo pe piața locală, toate campaniile de marketing pe care noi le implementăm pentru brandurile Diageo promovează consumul responsabil și au trimiteri către platforma DRINKiQ. O altă inițiativă recentă de impact este susținerea ”Legii Anastasia”. În calitate de membri ai Asociației Spirits România, ne-am alăturat demersului de responsabilizare a șoferilor prin susținerea campaniei de informare privind prevederile ”Legii Anastasia” și consecințele asupra șoferilor care conduc sub influența alcoolului.

Ce au presupus campaniile de educare pe care le-ați desfășurat până acum? Ne puteți oferi și câteva exemple?

Suntem și un ”educator” al gusturilor consumatorilor români pentru că doar astfel aceștia pot aprecia și interacționa cu brandurile noastre la adevărata lor valoare. Prin campaniile educare și make-your-own pe care le derulăm atât în magazine cât și în locații Horeca, oamenii se pot consulta și cere recomandări ambasadorilor noștri despre produsele din portofoliu, iar în cadrul activărilor de la evenimente barmanii noștri îi învață pe consumatori cum să își prepare un Aperol Spritz sau Tanqueray Tonic perfect. Ne propunem astfel să formăm o cultură a consumului educat, o cultură a consumatorilor care fac alegeri informate, în funcție de profilul de gust preferat, mai degrabă decât exclusiv pe baza categoriei de băutură aleasă.

Pe lângă componenta de educare a consumului responsabil, depuneți eforturi și pentru educarea gusturilor consumatorilor. Ne puteți explica cum se savurează corect un Aperol Spritz, de exemplu, un cocktail din ce în ce mai popular și apreciat de români?

Aperol Spritz, cocktailul italian adorat în întreaga lume, a cunoscut o popularitate masivă în ultimii ani, fiind reprezentarea perfectă a stilului de viață italian. Face parte din marea familie a aperitivelor, fiind o băutură slab alcoolizată și consumându-se în special înainte de cină, alături de prieteni ori familie. Prepararea unui Aperol Spritz este rapidă și ușor de realizat, urmând regula 3:2:1. Într-un pahar plin cu gheață, se adaugă 3 părți Prosecco (90 ml), 2 părți Aperol (60ml), un strop de apă minerală (30ml) și o felie de portocală pentru decor și pentru a-i da o notă de gust delicioasă. Alături de gustul său echilibrat, dulce-amărui, inconfundabil, Aperol Spritz are și o coerență cromatică: cocktailul a cucerit lumea prin culoarea sa aparte, culoarea apusului de vară. Spunem Aperol Spritz și ne și imaginăm stând la o terasă cu vedere la mare, admirând un apus de soare împreună cu prietenii.

Poate că nu toți cititorii noștri știu că, similar vinurilor, se poate face o asociere armonioasă între spirits și food. Ne puteți da câteva exemple de astfel de asocieri?

Suntem un susținător înfocat al mișcării gastronomice din România și al tuturor chefilor care lucrează pentru a așeza în mod susținut România pe harta gastronomică mondială. Într-adevăr, se poate vorbi despre „food-pairing” nu doar cu vin, dar și cu băuturi spirtoase de calitate, iar noi oferim constant experiențe culinare de excepție în care single malt-ul The Singleton sau romul Zacapa complimentează preparate ale unor chefi renumiți, atât în cadrul evenimentelor de tip 4hands dinner cât și prin meniuri special create în parteneriat cu restaurante de top.

Pe lângă toate acestea derulați programe de training pentru barmani. Cum se desfășoară un astfel de curs? Ce ar trebui să știe tinerii care sunt pasionați de bartending despre aceste programe?

Vorbim des despre experiența de consum pe care ne dorim să o oferim consumatorilor. Aceasta nu poate fi cu adevărat desăvârșită fără ca băuturile pregătite în locațiile sau evenimentele partenere să fie de top. Derulăm în mod constant, prin echipa noastră de brand ambasadori, programe de educație la nivel național, atât pentru brandurile sau Gruppo Campari cât și pentru brandurile dedicate mixologiei, cum este de exemplu Monin. Invit tinerii barmani să le acorde timpul și atenția necesară ori de câte ori colegii mei ajung în zona lor, fiind cu siguranță o oportunitate excelentă de dezvoltare pentru ei și o poartă pentru participarea în concursurile de nivel mondial pe care le organizăm și în România (Diageo World Class, Monin Cup)

Ce urmează din punct de vedere al campaniilor de marketing? Veți miza în continuare pe această componentă de educare? De ce?

Rămânem aproape de consumatorii noștri și le oferim experiențe de calitate. Expertiza noastră alături de rezultatele excelente pe care le-am obținut constant de-a lungul timpului ne permit să adresăm rapid noile tendințe din piață și să executăm cu precizie campaniile pentru brandurile din portofoliul nostru. Ca și până acum, vom continua să ne implicăm activ în educarea și responsabilizarea consumatorilor pentru că doar astfel putem dezvolta o cultură a consumului responsabil în România. Aceste inițiative ne aduc și un avantaj competitiv, pe o piață unde consumatorii consideră tot mai mult că brandurile trebuie să își asume un rol activ în societate.

Array

Articole pe aceeași temă: